TEMAT DNIA: JUTRO JUŻ WAKACJE.
1
. ,,Od kreski do
przedmiotu’’ – ćwiczenia manualne i ćwiczenia rozwijające wyobraźnię.
Dziecko na kartce
rysuje linię: pionową, poziomą, skośną i dorysowuje do niej elementy
przedstawiające przedmiot proponowany przez dziecko.
2
. ,,Dokończ
zdanie” – zabawa z tworzeniem porównań.
Rodzic zadaje
pytania: Pluszowy zajączek mówi: Jestem smutny jak …..... ,dziecko odpowiada
np. jak pochmurny dzień, opadający jesienny liść, itd.
Puszysty szalik jest
jak: …… np. mgiełka, ogon lisa lub wiewiórki, letni wietrzyk.
Poduszeczka jest jak
….. wata, puch, …….
Książka jest jak ……
3. Zabawa taneczna przy rytmicznej
muzyce.
4
. Inscenizacja
utworu z poniedziałku ,, Zamiana” .
Rodzic czyta wiersz
partiami. Dziecko odtwarza treść wcielając się w role rodziców.
5
. Zabawy na
osiedlowym placu zabaw.
6
. Kończenie
rymowanek:
Trawa, kwiaty,
biedronka – to na pewno ……. (łąka).
Czerwone kwiaty na
łące, to ……. ( maki).
Ma żółty środek,
białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to (stokrotka).
Piegowata dama. Po
łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka ……. (biedronka).
Czy to fruwają
kwiaty? Jest ich tyle. – Nie! To ……( motyle).
Lata, lata koło nosa.
Uwaga? To groźna …….( osa).
Lata, lata obok
czoła. To z miodem ……. (pszczoła).
7
. Malowanie
farbami ,, Kolorowa łąka”.
8
. Pantomimiczna
wyliczanka o komarze.
Dziecko przedstawia
gestami, ruchem, powtarzając za rodzicem:
Ukłuły mnie trzy
komary:
Jeden w czoło,
Drugi w nos,
Trzeci w piętę.
Wyskoczyły mi trzy
bąble:
Jeden na czole, itd.
Co zrobić, żeby
zniknęło spuchnięcie?
9
. Uzupełnianie
ćwiczeń z karty pracy wcześniej nie wykonanych przez dziecko.
Komentarze
Prześlij komentarz