Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 7, 2020

TEMAT DNIA: NADCHODZI LATO.

1. „Ubrania na letni wypoczynek”; zabawa z obrazkami: - Wypowiedzi dziecka na temat mody letniej, -Oglądanie magazynów i gazetek reklamowych z modą letnią; dziecko wymienia nazwy części   garderoby i określa ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku (miasto, wieś,   morze, góry, jeziora). 2. „Żaglówki”- zabawa z figurami geometrycznymi rozwijająca intuicję i odwzorowywanie: - Dziecko z wyprawki   wypycha figury geometryczne, przelicza je i układa w rzędach wg kształtu   i koloru - Rodzic opisuje figurę bez używania jej nazwy, dziecko odgaduje i wskazuje daną figurę, z figur   układa własną kompozycję, np. żaglówkę. 3. Ćwiczenia poranne ( z poniedziałku 8 VI). 4 . „Letnie ogrody”- zabawy matematyczne: a) „Znamy te figury”; - Dziecko otrzymuje od rodzica kartkę z bloku technicznego ( z jednej strony kartka jest czysta, z   drugiej jest narysowana   linia pozioma, która wyznacza   granicę szlaczka), - Z   wyprawki dziecko wypycha duże i m

TEMAT DNIA: MIEJSCA LETNIEGO WYPOCZYNKU.

1. „Podróże z plecakiem po Polsce”- rozwijanie orientacji przestrzennej na kartce: -   Dziecko otrzymuje od rodzica kartkę z narysowanym konturem mapy Polski oraz papierową     sylwetę    plecaka, https://pl.pinterest.com/pin/594404850791276602/ - Umieszcza na mapie sylwetę plecaka zgodnie z poleceniami rodzica: nad morzem (góra mapy), w     górach (dół mapy) , Białystok (prawa strona mapy), Warszawa (środek mapy), granica   zachodnia   Polski (lewa strona mapy). https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00EHGzGmFBms22mraUhF5jJswlajA:1591092813145&source=univ&tbm=isch&q=plecak+obrazek+dla+dzieci&sa=X&ved=2ahUKEwj-lLrP8uLpAhXL_qQKHbekAJ0QsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625 2. Wyprawka , karta C i G; rozwijanie słuchu fonematycznego oraz koncentracji i uwagi:   - Dziecko ogląda zdjęcia znajdujące się na karcie C wyprawki, nazywa je, - Następnie dzieli nazwy zdjęć na sylaby i wyodrębnia w nich głoski; porównuje liczbę sylab i głosek    w każ

TEMAT DNIA: SKARB BAŁTYKU.

1. Oglądanie pocztówek z wakacji, segregowanie ich ze względu na miejsce wypoczynku, rodzic odczytuje zapisane na nich pozdrowienia; - skojarzenia z letnim wypoczynkiem, np. morze – plaża, muszelka, żaglówka - „O jakim miejscu mówię?”; rodzic odwraca pocztówki, aby nie było widać, co na nich jest, rodzic opowiada o pocztówkach, a dziecko odgaduje miejsce letniego wypoczynku i odwraca pocztówki. 2. Oglądanie filmu edukacyjnego „Nasze morze”- Jedyneczka. https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,nasze-morze,20295914 3. Ćwiczenia poranne (z poniedziałku 18 VI). 4. „Wakacje nad morzem”- słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica „Bursztynek” M. Strękowskiej- Zaremby. Kiedy zbliżają się wakacje, wszyscy się cieszą, a najbardziej słońce. Każdego ranka budzi się coraz wcześniej i świeci radośniej. Ledwie wstanie, zagląda w okna i zachęca do zabawy. Niewątpliwie z tego właśnie powodu dzieci w przedszkolu Olka i Ady bardzo nieuważnie słuchały bajki, którą czytała im pani.

WYCIECZKA DO POCZOPKA- BARTEK.

Obraz

TEMAT TYGODNIA: WAKACJE. TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ-TUŻ.

1. Przeglądanie przewodników, map, albumów o Polsce. Poznawanie ciekawych miejsc, które warto zwiedzić z rodzicami podczas wakacyjnych podróży. Wzbogacanie słownictwa. 2. Słuchanie opowiadania „Wakacyjne podróże”. https://www.youtube.com/watch?v=TaxwjOL1TxY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Fg3iv1wVdh42KLujptJZYtfhBMEsHsIOhIMFMCUS5qSKOjmRL7tTj_9Y 3. Karta pracy cz. 5 str. 73. 4. Słuchanie piosenki „Lato w kawiarence” (sł. i muz. B. Gowik); rozmowa o piosence, nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego. ·          Przytrzymać Ctri i kliknąć wyróżniony tytuł       Piosenka jest dostępna na str. Mac Edukacja.Olek i Ada BB+ CD cz. 3 utwór 6.        Zacząć należy od zarejstrowania się  stronie Mac jako rodzic. Potem Nowe przygody Olka i Ady. Olek i Ada BB+ CD 3 utwór 6 i 7 sama melodia. 1 . Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence, Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce. I zaprasza na wakacje teraz, już! Ref: Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas! By