Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 14, 2020

TEMAT DNIA: WKRÓTCE POŻEGNANIE.

1. Zabawy głoskami. Ćwiczenia słuchu fonematycznego. Pomoce: wyprawka, karta B, nożyczki, kartka, klej, obrazki przedstawiające buraka, sowę, kosę, selera, cytrynę, cyrk. - Dziecko   wycina kartoniki z wyrazami z lukami i   brakujące litery. - Uzupełnia luki w wyrazach odpowiednimi literami i odczytuje wszystkie wyrazy. -   Przykleja obrazki na kartce z odpowiednimi wyrazami . -   Na koniec określa pierwszą głoskę i ostatnią głoskę 2. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw z poniedziałku. 3 . „Dużo już wiemy, dużo już umiemy”- rozmowa połączona z zabawami integracyjnymi. a)   Dziecko wykonuje głęboki wdech i na wydechu wypowiada sylabami rymowankę: Wakacje tuż-tuż, koniec przedszkola już. b) Wypowiadanie się na podany temat.   Karta pracy, cz. 5, nr 91   4. Zabawa w kontynuowanie opowiadania   Pewnego dnia Olek i Ada… Pomoce: książka. a) Rodzic pokazuje książkę z bohaterami: Olkiem i Adą. - Zastanawia się, czy dziecko pamięta, jakie przygody przeżyw

TEMAT DNIA: WAKACYJNE RADY OLKA I ADY.

1. Wykonywanie rysunku według instrukcji, z wykorzystaniem przyborów ze szkolnego piórnika.     Rozwijanie umiejętności orientacji na kartce papieru. Pomoce: taśma samoprzylepna, kartka z zeszytu, ołówek, gumka do ścierania, kredki, flamastry. - Rodzic pokazuje dziecku przedmioty wykorzystywane w szkole przez uczniów, np.: zeszyt 16-    kartkowy (gładki), piórnik. Wyrywa kartki z zeszytu i przykleja taśmą samoprzylepną do blatu    stolika. - Następnie dyktuje to, co dziecko ma narysować, np.: W górnym prawym rogu narysuj słońce,   pośrodku narysuj domek, w dolnym lewym rogu narysuj drzewo itd. -   Dziecko rysuje ołówkiem, w razie potrzeby używa gumki do ścierania. - Na koniec koloruje wykonane kontury kredkami lub flamastrami.   2.   Zabawa „Magiczny worek”. Rozwijanie percepcji dotykowej. Pomoce: worek, przedmioty/zabawki związane z letnim wypoczynkiem, np.: okulary  przeciwsłonecz ne, łopatka, wiaderko, łódeczka. - Rodzic   kładzie na dywanie przedmi

TEMAT DNIA: ZABAWY Z PORAMI ROKU.

1. Zabawa „Wywiad dziennikarza”. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Pomoce: Zdjęcia wykonane na przestrzeni ostatnich miesięcy lub lat, mikrofon (wykonany np. z połączonych klocków), dyktafon. - Dziecko ogląda zdjęcia i   prowadzi z rodzicem swobodne rozmowy na ich temat. - Następnie rodzic z mikrofonem zadaje   pytania dziecku np.: Co ciekawego robiłeś w przedszkolu w ciągu roku szkolnego? Co ci się najbardziej podobało? Czego się nauczyłeś? - Rodzic nagrywa wypowiedzi. - Zamiana ról. 2. „ Kolorowe zdania”. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i  ich odczytywanie Pomoce: wyprawka, karta F, nożyczki, kartka, klej. - Dziecko   wycina z wyprawki kolorowe pola z  wyrazami. - Rozcina kolejno wyrazy i segreguje je według kolorów. - Układa z wyrazów zdania- przy pomocy rodzica. -   Przykleja zdania na   kartce. - Odczytuje je. -   Wyodrębnia wyrazy w zdaniu, dzieli je na sylaby 3.   Ćwiczenie plastyczne „Figuraki”. Rozwi

TEMAT DNIA: LATO W MIEŚCIE.

1. Ćwiczenie relaksacyjne „ Ziarenkowa mandala”. Poszerzanie wiadomości na temat prac polowych wykonywanych latem. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Pomoce: nagranie muzyki relaksacyjnej   https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec   , kontur mandali   https://www.e-kolorowanki.eu/mandale/ , klej, pojemniki, różne rodzaje ziarna. - Rodzic podaje informacje na temat prac polowych wykonywanych latem. -   Następnie prezentuje dziecku ziarna różnych zbóż, zapoznaje z ich nazwami. - Proponuje wykonanie mandali. Prezentuje kontur mandali. -   Włącza nagranie muzyki. -   Dziecko smaruje klejem fragmenty mandali, które się powtarzają, i przykleja na nich ziarna tego    samego rodzaju. 2 . Zabawa dydaktyczna   „Wybierz i opowiedz”. Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności formułowa- nia dłuższych wypowiedzi. Pomoce: szeroki pasek papieru, różne obrazki . - Rodzic. rozkłada szeroki pasek papieru i różne obrazki. -   Dziecko losuje   5 obrazków. -   Układa j

TEMAT TYGODNIA: POŻEGNANIE JUŻ WKRÓTCE. TEMAT DNIA: SMAKI, ZAPACHY I ODGŁOSY LATA.

1.   „ Lato”- praca plastyczna. a) Wycinanie i ozdabianie liter tworzących napis „Lato”. b) Naklejanie napisu na kartkę, rysowanie ilustracji o tej tematyce. - Przypomnienie symptomów lata. 2 . Karta pracy cz. 5 str. 81. 3. „Moje marzenia”- słuchanie piosenki. CD 3 Olek i Ada BB+ utwór 8 ( wydawnictwo Mac) a) Rozmowa na temat tekstu piosenki. - Wyjaśnienie znaczenie pojęcia: marzenie. - Określanie charakteru melodii oraz metrum piosenki. -   Zaznaczanie klaśnięciem   pierwszej miary taktu. -   Rytmiczne powtarzanie wybranych fragmentów piosenki prezentowanych przez rodzica - Nauka refrenu piosenki na zasadzie echa muzycznego. 4 . Zabawy i ćwiczenia poranne. Pomoce: piłka. • Zabawa orientacyjno-porządkowa Podrzuć, klaśnij i złap.   Dziecko maszeruje podrzuca piłkę, klaszcze i łapie ją. - Następnie próbuje klasnąć dwa razy. • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – „Podnieś skarb”. Dziecko maszeruje, na sygnał rodzica wykonuje skłon z wyprostowa