Posty
Wyświetlanie postów z kwietnia 4, 2021
ODSZYFROWUJEMY NAZWY ZWIERZĄT. 09.04.2021. PIĄTEK.
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
1. Zapoznanie z przysłowiami o zwierzętach hodowanych na wsi, próba wyjaśnienia przez dziecko znaczenia przysłów. - Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała. - Zapomniał wół, jak cielęciem był. - Koń ma cztery nogi i tak się potyka. - Pasuje, jak wół do karety. - Nie kupuj kota w worku. - Przyczepił się jak rzep do psiego ogona. 2. Praca z Kartą pracy, cz.3, str.90. a) Rozmowa o hodowli zwierząt na wsi. - Po co prowadzimy hodowlę zwierząt? - Jakie zwierzęta są hodowane na wsi? - Po co mamy owce i barany ? - Po co mamy gęsi, kury i kaczki? - Czy takie zwierzęta możemy hodować w bloku? - Czemu te zwierzęta nazywa się zwierzętami z gospodarstwa wiejskiego? - Jaka jest różnica między zwierzętami hodowlanymi, a domowymi? b) Łączenie liniami zdjęć zwierząt z obrazkami tego, co dzięki nim mamy. 3. Ćwiczenia poranne – zestaw z wtorku 6.04.2021. 4. Zabawa matematyczno-językowa „Układamy wyrazy”. a) Rodzic rozrysowuj...
KACZUSZKA. 08.04.2021. CZWARTEK
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
1 . Układanie sylwet zwierząt z wiejskiego podwórka z klocków lub kartoników w kształcie figur geometrycznych. - Liczenie figur o określonym kształcie, udzielanie całym zdaniem odpowiedzi na pytania których jest więcej, mniej, tyle samo. 2. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII z wtorku 6.04.2021. 3. Czytanie tekstu, zwierzęta o sobie, kolorowanie rysunków zwierząt (Karta pracy, cz.3, str. 89). 4. Słuchanie piosenki „Na wiejskim podwórku” (muz i sł. J. Kucharczyk). 1. Na podwórku już o świcie zamieszanie, rwetes, krzyki, pokłóciły się koguty, kaczki, gęsi i indyki. Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę! Gul, gul, gul, gul, kukuryku! Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku! O co tyle krzyku? 2. Krowa muczy, świnki kwiczą, piesek szczeka: hał, hał, hał, hał. Owce beczą, kozy meczą, w stajni koń rży:ihahaa! 3. Gospodyni rano wstała, ...
JĘZYK ANGIELSKI.
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Temat zajęć: What colour is it? - utrwalenie nazw kolorów . 1. Piosenka na powitanie : Hello Hello! Can You Clap Your Hands? https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M 2. Dotknij czegoś w kolorze … https://www.youtube.com/watch?v=96Lumt4Mg0c Podczas słuchania piosenki dzieci dotykają czegokolwiek w kolorze wymienionym w piosence. 3. Gry w aplikacji LearningApps: część 1 - https://learningapps.org/display?v=p5kx0c69c16 4. If You Are Wearing Red - piosenka https://www.youtube.com/watch Zachęcam do odtworzenia piosenki i wykonywania określonych ruchów. ( red - czerwony - potrząśnij głową, blue - niebieski - dotknij swój but , green - zielony - ukłoń się królowej, yellow - żółty - udawaj, że trzęsiesz się jak galaretka, brown - brązowy - wykonaj obrót ) 5. Piosenka na pożegnanie: Bye Bye Goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
AWANTURA NA WIEJSKIM PODWÓRKU. 07.04.2021. ŚRODA.
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
1. Kolorowanie rysunku wg wzoru. Określanie, czyje to dziecko (Karta pracy, cz. 3, str. 86). 2. „Zwierzęta na wsi” – zabawa ruchowa z naśladowaniem głosów zwierząt żyjących na wsi. 3. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII z wtorku 6.04.2021. 4. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”; czyta rodzic. Wczesnym rankiem konie wybiegły ze stajni i pogalopowały na łąkę. Zaraz po koniach krowy, nie spiesząc się (po porannym dojeniu), wyszły z obory i pomaszerowały na pastwisko. W chlewiku chrumkały świnki, zajadając ze smakiem paszę z koryta. Gdy konie i krowy pasły się na łące, gospodyni otworzyła drzwi kurnika i na podwórko wysypał się drób. Pierwszy – kogut; stąpał, dumnie unosząc głowę. Za nim szły kury i biegły kurczęta. Potem gąsior, a za nim szły gęsiego gęsi i gąsięta, a na samym końcu, kołysząc się w kaczym chodzie, wędrował kaczor z kaczkami i kaczętami. Kury jak zwykle zaczęły grzebać w piasku w poszukiwaniu czegoś do zje...