Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 4, 2021

PIOSENKA "NA WIEJSKIM PODWÓRKU".

Obraz
 

ODSZYFROWUJEMY NAZWY ZWIERZĄT. 09.04.2021. PIĄTEK.

  1. Zapoznanie z przysłowiami o zwierzętach hodowanych na wsi, próba wyjaśnienia przez    dziecko   znaczenia przysłów. - Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała. - Zapomniał wół, jak cielęciem był. - Koń ma cztery nogi i tak się potyka. - Pasuje, jak wół do karety. - Nie kupuj kota w worku. - Przyczepił się jak rzep do psiego ogona. 2. Praca z Kartą pracy, cz.3, str.90. a) Rozmowa o hodowli zwierząt na wsi. - Po co prowadzimy hodowlę zwierząt? - Jakie zwierzęta są hodowane na wsi? - Po co mamy owce i barany ? - Po co mamy gęsi, kury i kaczki? - Czy takie zwierzęta możemy hodować w bloku? - Czemu te zwierzęta nazywa się zwierzętami z gospodarstwa wiejskiego? - Jaka jest różnica między zwierzętami hodowlanymi, a domowymi? b) Łączenie liniami zdjęć zwierząt z obrazkami tego, co dzięki nim mamy. 3. Ćwiczenia poranne – zestaw z wtorku 6.04.2021. 4. Zabawa matematyczno-językowa „Układamy wyrazy”. a) Rodzic rozrysowuje na dużej kartce p

KACZUSZKA. 08.04.2021. CZWARTEK

  1 . Układanie  sylwet zwierząt z wiejskiego podwórka z klocków lub kartoników w kształcie     figur geometrycznych. - Liczenie figur o określonym kształcie, udzielanie całym zdaniem odpowiedzi na pytania     których jest więcej, mniej, tyle samo. 2. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII z wtorku    6.04.2021. 3. Czytanie tekstu,   zwierzęta o sobie, kolorowanie rysunków zwierząt (Karta pracy, cz.3, str.     89). 4. Słuchanie piosenki   „Na wiejskim podwórku” (muz i sł. J. Kucharczyk).   1. Na podwórku już o świcie zamieszanie, rwetes, krzyki, pokłóciły się koguty, kaczki, gęsi i indyki.   Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę! Gul, gul, gul, gul, kukuryku! Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku! O co tyle krzyku?   2. Krowa muczy, świnki kwiczą, piesek szczeka: hał, hał, hał, hał. Owce beczą, kozy meczą, w stajni koń rży:ihahaa!   3. Gospodyni rano wstała, daje paszę, ziarno sypie, więc przez chwilę na podwórku będzie troszkę, troszkę cisze

BLOG.

Cieszymy się, że nasz blog cieszy się dużą popularnością wśród Państwa i nie tylko. Taka jest ilość wizyt w naszej grupie na dzień dzisiejszy, a dzień się jeszcze nie skończył. Pozdrawiamy.💓💓💓   Od początku 22809  Dziś 74  Wczoraj 168  Bieżący miesiąc 713  Ostatni miesiąc 1969 

JĘZYK ANGIELSKI.

  Temat zajęć: What colour is it? - utrwalenie nazw kolorów .   1. Piosenka na powitanie : Hello Hello! Can You Clap Your Hands? https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M   2. Dotknij czegoś w kolorze …  https://www.youtube.com/watch?v=96Lumt4Mg0c Podczas słuchania piosenki dzieci dotykają czegokolwiek w kolorze wymienionym w  piosence.   3. Gry w aplikacji LearningApps:   część 1 - https://learningapps.org/display?v=p5kx0c69c16   4. If You Are Wearing Red - piosenka https://www.youtube.com/watch Zachęcam do odtworzenia piosenki i wykonywania określonych ruchów.   ( red - czerwony - potrząśnij głową,   blue - niebieski - dotknij swój but , green - zielony - ukłoń się królowej, yellow - żółty - udawaj, że trzęsiesz się jak galaretka, brown - brązowy - wykonaj obrót )   5. Piosenka na pożegnanie: Bye Bye Goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY    

BARTEK "PRACUŚ".

Obraz
 Brawo Bartek. 

AWANTURA NA WIEJSKIM PODWÓRKU. 07.04.2021. ŚRODA.

1. Kolorowanie rysunku wg wzoru. Określanie, czyje to dziecko (Karta pracy, cz. 3, str. 86). 2. „Zwierzęta na wsi” – zabawa ruchowa z naśladowaniem głosów zwierząt żyjących na wsi. 3. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII z wtorku 6.04.2021. 4. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”; czyta    rodzic.   Wczesnym rankiem konie wybiegły ze stajni i pogalopowały na łąkę. Zaraz po koniach krowy, nie spiesząc się (po porannym dojeniu), wyszły z obory i pomaszerowały na pastwisko. W chlewiku chrumkały świnki, zajadając ze smakiem paszę z koryta. Gdy konie i krowy pasły się na łące, gospodyni otworzyła drzwi kurnika i na podwórko wysypał się drób. Pierwszy – kogut; stąpał, dumnie unosząc głowę. Za nim szły kury i biegły kurczęta. Potem gąsior, a za nim szły gęsiego gęsi i gąsięta, a na samym końcu, kołysząc się w kaczym chodzie, wędrował kaczor z kaczkami i kaczętami. Kury jak zwykle zaczęły grzebać w piasku w poszukiwaniu czegoś do zjedzenia. Kaczki