Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 12, 2020
NIE TRZEBA TAK PRACOWAĆ. Przypominamy, że posty zamieszczone na tej stronie, to tylko propozycje. Państwo macie wybór.
Co z tymi maseczkami? Od czwartku   w Polsce noszenie maseczek jest obowiązkowe- także dla dzieci od czwartego roku  życia.  Bajka i kolorowanki, które pomogą dzieciom zaprzyjaźnić się z maseczką. Bajka jest napisana tak, aby pomóc dziecku poradzić sobie z najróżniejszymi emocjami, które w obecnej sytuacji mogą przeżywać. Materiały można darmowo pobrać i wydrukować na stronie  https://www.mamaprzyjaciel.pl/maseczki-dla-smokow/
Obraz
ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH WSZYSTKIM WYZNAWCOM PRAWOSŁAWIA ŻYCZĄ  NAUCZYCIELKI Z GRUPY IV I p. MARZENKA.
Obraz
Bartek i jego teatrzyk cieni. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem super przedszkolaka i jego rodziców.
Temat dnia: Ptasie koncerty. 1. Na małych kartonikach dziecko rysuje i koloruje ptaki (będą potrzebne do zabawy matematycznej)      - na podstawie ilustracji z książki „Olek i Ada” str. 58-59. 2. Ćwiczenia i zabawy ruchowe dla przedszkolaka wg pkt. 4 z dnia 14.04.2020 (wtorek). 3. „Leśny teatrzyk”-zabawa z przedstawianiem dowolnych scenek robiąc cienie na ścianie ręką,      sylwetą z papieru na patyczku: ptaki, chmurki, słońce … lub tworząc wspólnie z rodzicem własny      teatrzyk cieni. a ) Jak zrobić teatrzyk cieni? https://www.youtube.com/watch?v=43btaou6TvE b) Propozycje szablonów. https://www.edziecko.pl/czas_wolny/7,79324,21525667,zrobmy-to-razem-teatrzyk-cieni-szablony-do-pobrania.html https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00JSQ7fVUeBaWrygUqzPIhoJRIqjg:1586793178341&q=Teatrzyk+cieni+szablony&tbm=isch&chips=q:teatrzyk+cieni+szablony,online_chips:cieni+wycinanka&sa=X&ved=2ahUKEwivj-id4eXoAhVXBhAIHXY1CoIQgIoDKAR6BAgKEAk&biw=16
Obraz
Bartek utrwala kolory po angielsku.                                  
Obraz
Dziś Bartek pracował z tatą. Świetnie sobie Panowie poradzili. Gratulujemy.
Obraz
Bocian Franka.
JĘZYK ANGIELSKI Utrwalenie kolorów- Colours- kolory   1. Przypominamy nazwy wcześniej poznanych kolorów. 2. Oglądamy bajeczkę o kolorach- z wymową kolorów, dziecko powinno powtarzać na głos usłyszane kolory. https://www.youtube.com/watch?v=5HJDrNSntNo 3. Słuchamy piosenki „I see something blue” Zachęcam do zabawy przy okazji słuchania piosenki Podczas przerwy w muzyce, na hasło “Find something …” dziecko   rozgląda się po pokoju   i szuka przedmiotu w określonym kolorze, wymienionym w piosence. https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
Temat dnia: Ptasie gniazda. 1. Ptaki lecą: sznurem, kluczem, gromadą;     - narysuj na kartce za pomocą strzałek przedstawiających ptaki. 2 . Zabawa   muzyczno-ruchowa przy piosence „Ptaszki fruwają”. https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M 3. Ułóż opowiadanie o wróbelku rozpoczynając go zdaniem: „W pewnym ogrodzie przedszkolnym     w budce lęgowej zamieszkał wróbelek”,     - nadanie tytułu opowiadania,     - dla chętnych wykonanie ilustracji do opowiadania i złożenie w książeczkę. 4. „ Poznajemy ptaki które wracają do nas na wiosnę”- rozmowa na temat obrazków (książka :Olek     i Ada” str. 58-59) inspirowana   wierszem K. Datkun-Czerniak   „Ptaszek opowiada”. Zielenią się listki                                                      Ile przebył gór i mórz, na smukłej topoli                                                    aby wreszcie wrócić już. i ptaszek tam śpiewa.                                              Bo tu jego dom, Opowiada listkom     
Obraz
Bociany Michała.
Obraz
Bartek pomaga trochę tacie w remoncie, ale na bieżąco robi też wszystkie zadania. Przypomina sobie też liczby.                             
Obraz
Tak Ola z siostrami spędza czas wolny. Cały czas spędzamy w domu.  Tak  napisała   mama Oli.
Martwimy się. Proszę o jakiś  znak na e-maila. Od dawna nie ma Oli, Bartka ...
Jak myć ręce. https://www.facebook.com/wioskisos/videos/169637120860159
Takie cudeńko przed chwilą znalazłam na facebooku. https://www.youtube.com/watch?v=6Nrb9XjP1Iw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1NzgrN5Eca675n6TIzp9u1vw0r33VydpusQqbsmwiXzrZPw3IJeQnhUEU
Temat dnia: Poznajemy budowę ptaka. 1. „Ptak”- narysuj trójkąt, przekształć trójkąt w sylwetę ptaka poprzez dorysowywanie brakujących      elementów, 2. Ćwiczenia i zabawy z dnia poprzedniego. 3. „Co słychać panie bocianie?”- słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Ptaki”        - rozmowa na podstawie opowiadania i ilustracji z książki   „”Olek i Ada” str. 56-57 a) Rozmowa na temat opowiadania. Dziecko przygląda się ilustracjom w książce i odpowiada na pytania : - Co robią ptaki wiosną? -   Kto to jest ornitolog? Następnie wspólnie z rodzicem czytają tekst umieszczony pod obrazkiem. b ) Poznawanie budowy ptaka. Rodzic pyta: - Dlaczego ptaki umieją latać, a ludzie nie potrafią? Uzupełnia wypowiedzi dziecka. Natura cały organizm ptaka wyposażyła w cechy, które umożliwiają mu latanie, np. kości ptaka są zupełnie inne niż kości innych zwierząt. Są dużo lżejsze, gdyż znajduje się między nimi wiele
Obraz
Wow. Cieszymy się , że jesteś-Zuzia. Zuzia z rodzeństwem w domu. Na drugi dzień świąt Zuzia zgubiła pierwszą jedynkę. Oczywiście w nocy odwiedziła ją wróżka Zębuszka. 
Obraz
Jak zwykle.Michał. Brawo mama.
Kto był w domu? Prosimy o zdjęcia.
TEMAT TYGODNIA:   WIOSENNE POWROTY Temat dnia:   Jajko i jego tajemnice. 1. „ Zwierzęta, które wykluwają się z jajek”- dziecko zastanawia się, wykorzystuje albumy, książki,       podpowiedzi i wiedzę rodziców (np. żółw, kura, bocian, pingwin, wąż, krokodyl…) 2. „Memory geometryczne”- gra matematyczna ćwicząca spostrzegawczość i pamięć:    https://dzieciakiwdomu.pl/2015/10/ksztalty-i-figury-szablony-i-karty-pracy-dla-dzieci.html   a ) udział biorą dwie osoby; potrzebna jest pomoc rodzica w przygotowaniu gry,     - dla każdej osoby w grze białe szablony figur geometrycznych (małe i duże kwadraty, prostokąty,       trójkąty, koła, trapezy-kredki lub farby),     - na białym kartoniku, na środku odrysować jedną z figur geometrycznych, pokolorować ,       na drugim kartoniku narysować taką samą figurę ( figury występują parami),        wszystkie pary figur muszą różnić się kolorami, taka sama para figur może wystąpić tylko 1 raz,    - po zakończeniu pracy odwróc