Krówka Jadzia Michała.
Posty
Wyświetlanie postów z kwietnia 19, 2020
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Temat dnia: W wiejskiej zagrodzie. 1. Kopiowanie, rysowanie i wycinanie sylwet zwierząt. Przygotowanie pomocy do zajęcia matematycznego. Albumy i książki przedstawiające zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka, kalka techniczna ( znajduje się w wyprawce, ołówek, nożyczki. 2. „ Na wiejskim podwórku”- zabawy matematyczne inspirowane wierszem W. Chotom skiej „ Kaczki siedmioraczki”. a) Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Kaczki siedmioraczki. Były sobie kaczki, kaczki przedszkolaczki. Pierwsza zobaczyła na krzaczkach ślimaczki. Weszła między krzaczki – i szukajcie kaczki. Druga chciała złowić na wędkę szczupaczka. Chlupnęło! Plusnęło! – i gdzie jest ta kaczka? Trzecia kaczka wiozła na taczce kabaczki. Kabaczki – bęc! – z taczki – i nie widać kaczki. Teraz głośno kwaczą kaczki przedszkolaczki: – Ten, kto nas odnalazł dostanie buziaczki! b) Zabawa matematyczna. Potrzebne: bibuła ...
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
JĘZYK ANGIELSKI. Temat: Playing with colours- part 2 1. Utrwalenie nazw kolorów w języku angielskim. 2. „What colour is it?”- Dziecko losuje dowolny przedmiot z woreczka, mogą to być kolorowe piłeczki lub nawet paski kolorowych papierów. Kiedy ma dany przedmiot w ręce podaje jego nazwę w języku angielskim. 3. Nauka wesołej piosenki o kolorach- dziecko słuch piosenki, następnie stara się powtarzać kilkakrotnie na głos słowa piosenki. “Blue is the Sky. Red is the cherry. Yellow is the sun. Colors for everyone! Green is the leaf. Purple is the flower. Orange is my hair.” Colors for everyone https://www.youtube.com/watch?v=SstdV9Rqshs&feature=youtu.be&list=PLOwU_VLlRdCjlND2-tYWz86i-PICymcRB&fbclid=IwAR1H7ZbcJA494xMo9_uEBRN6j351l_JbE8Al-SUCX4CRRJEOXCRCLY6JfxY 4. Kolorowe memory Dziecko odwraca kartę z kolorem i podaję kolor w języku ang...
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Temat dnia: Człowiek i zwierzęta. 1. Oglądanie programu „Domowe przedszkole”- odcinek „Co słychać na wsi”? h ttps://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831?fbclid=IwAR0J2Ko8D6TGL6_FSD2Z_PFKMrOw-AIOn4g1UoknNKCcqpCo3fLE1ZD7lpw 2. Wykonanie makiety „ W wiejskiej zagrodzie.” Lepienie zwierząt z plasteliny. Potrzebne: plastelina, tektura lub sztywny karton, bibułka: zielona i niebieska, nożyczki, klej, papier kolorowy. Dziecko okleja tekturę zieloną bibułką . Lepi z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka. Zastanawi a się w którym miejscu je umieścić. Wykonuje inne, potrzebne elementy wiejskiego podwórka (np.: płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty) według własnego pomysłu. 3. „ Co nam dają zwierzęta”- rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller „ Śniadanie”. a) Zabawa na dobry początek. - Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Można wyko...
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
DZIŚ MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI. Dzień Ziemi nazywany jest także świętem naszej plany. Ma uświadamiać nam, jak ważne jest troszczenie się o środowisko naturalne. Tego dnia organizowane są specjalne akcje, wykłady, zbiórki tak zwanych elektrośmieci i wiele innych. Obchody Dnia Ziemi organizowane są najczęściej w szkołach i przedszkolach. Podczas specjalnie zorganizowanych zajęć dzieci wychodzą na zewnątrz i razem z opiekunami oczyszczają wybrany teren z odpadków i śmieci. Zazwyczaj są to lasy, łąki lub tereny zielone w miastach. W wielu miastach w Polsce z okazji Dnia Ziemi organizowane jest także wspólne sadzenie drzew. W tym roku obchody święta mogą być utrudnione z powodu licznych obostrzeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Według organizatorów Dnia Ziemi, planeta jest naszym wspólnym dobrem, dlatego musimy wszyscy troszczyć się o środowisko naturalne. W miastach często organizowane są dodatkowo zbiórki elektrośmieci. Za ...
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Temat dnia: Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci. 1 . Utrwalanie wiadomości o domach wybranych zwierząt. Potrzebne: obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka oraz ich domów np.: krowa, koń, kura, pies, bocian, mysz i odpowiednio:: obora, stajnia, kurnik, buda, gniazdo, norka ). Dziecko losuje obrazek i albo nazywa zwierzę które mieszka np. w budzie, albo nazywa jego dom. Naśladuje odgłosy jakie wydaje. 2 . Poznawanie różnych przysłów związanych ze zwierzętami hodowanymi na wsi. Wyjaśnianie ich sensu logicznego i znaczenia. Potrzebne: k artoniki, na których są zapisane przysłowia związane ze zwierzętami np.: - Nie dla psa kiełbasa. - Wierny jak pies. - Skrobie jak kura pazurem. - Zamienił byka na indyka. - I w sto koni nie dogoni. Rodzic odczytuje przysłowia, wyjaśnia ich sens. Przykładowe przysłowia można znaleźć tutaj https://polszczyzna.pl/frazeologizmy-i-przyslowia-o-zwierzetach/ 3. „ Z wizytą na wsi”- słuchanie opowiadania M...