Temat dnia: Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci. 1 . Utrwalanie wiadomości o domach wybranych zwierząt. Potrzebne: obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka oraz ich domów np.: krowa, koń, kura, pies, bocian, mysz i odpowiednio:: obora, stajnia, kurnik, buda, gniazdo, norka ). Dziecko losuje obrazek i albo nazywa zwierzę które mieszka np. w budzie, albo nazywa jego dom. Naśladuje odgłosy jakie wydaje. 2 . Poznawanie różnych przysłów związanych ze zwierzętami hodowanymi na wsi. Wyjaśnianie ich sensu logicznego i znaczenia. Potrzebne: k artoniki, na których są zapisane przysłowia związane ze zwierzętami np.: - Nie dla psa kiełbasa. - Wierny jak pies. - Skrobie jak kura pazurem. - Zamienił byka na indyka. - I w sto koni nie dogoni. Rodzic odczytuje przysłowia, wyjaśnia ich sens. Przykładowe przysłowia można znaleźć tutaj https://polszczyzna.pl/frazeologizmy-i-przyslowia-o-zwierzetach/ 3. „ Z wizytą na wsi”- słuchanie opowiadania M...