Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 19, 2020
Obraz
Krówka Jadzia Michała.
Obraz
Bartek💔.
Obraz
Michał. 💔                                   
Obraz
No i wreszcie po jakimś czasie Ola.💔 "Witamy,codziennie odwiedzamy bloga i robimy zadania".
Obraz
Bartek "  Jesteśmy 😆 codziennie zaglądamy na bloga i robimy zadania. Tylko mama gapa zapomniała wysłać zdjęcia. Najbardziej skupiamy się na nauce czytania. . Dużo też liczymy.  Bartek najbardziej lubi odejmowanie".
Temat dnia: W wiejskiej zagrodzie. 1. Kopiowanie, rysowanie i wycinanie sylwet zwierząt. Przygotowanie pomocy do zajęcia      matematycznego. Albumy i książki przedstawiające zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka,   kalka techniczna ( znajduje się w wyprawce, ołówek, nożyczki. 2. „ Na wiejskim podwórku”- zabawy matematyczne inspirowane wierszem W. Chotom­     skiej „ Kaczki siedmioraczki”. a) Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Kaczki siedmioraczki. Były sobie kaczki, kaczki przedszkolaczki. Pierwsza zobaczyła na krzaczkach ślimaczki. Weszła między krzaczki – i szukajcie kaczki. Druga chciała złowić na wędkę szczupaczka. Chlupnęło! Plusnęło! – i gdzie jest ta kaczka? Trzecia kaczka wiozła na taczce kabaczki. Kabaczki – bęc! – z taczki – i nie widać kaczki. Teraz głośno kwaczą kaczki przedszkolaczki: – Ten, kto nas odnalazł dostanie buziaczki! b) Zabawa matematyczna. Potrzebne: bibuła   brązowa i niebieska, wycięte z papieru syl
Informujemy , że nie mamy możliwości zamieszczania wszystkich przekazanych  nam  informacji z języka angielskiego od p. Uli.   Wysyłamy je ( pełne) na bieżąco pocztą elektroniczną ma adresy które są nam znane ( rodzic się odezwał na adres grupowy).
Obraz
Ania.   No wreszcie ktoś po za Frankiem.  Nawet Bartek już nie pokazuje się. Jednak ktoś zagląda na tego bloga, bo już zaczynałyśmy wątpić w sens naszej pracy.Fajnie ci ta farma wyszła. GRATULUJEMY.
Obraz
" Od rana Franek świętuje Dzień Książki. Sam stworzył książkę o nutach 😃 "
23 IV Światowy Dzień Książki. Zapraszamy do zapoznania dzieci z etapem powstawania książki. https://www.facebook.com/photo?fbid=108404600850062&set=a.108404200850102
JĘZYK ANGIELSKI. Temat: Playing with colours- part 2 1. Utrwalenie   nazw kolorów w języku angielskim.   2.   „What colour is it?”-   Dziecko losuje dowolny przedmiot z woreczka, mogą to być kolorowe piłeczki lub nawet paski kolorowych papierów. Kiedy ma dany przedmiot w ręce podaje jego   nazwę   w języku angielskim. 3.   Nauka wesołej piosenki o kolorach- dziecko słuch piosenki, następnie stara się powtarzać kilkakrotnie na głos słowa piosenki. “Blue is the Sky. Red is the cherry. Yellow is the sun. Colors for everyone! Green is the leaf. Purple is the flower. Orange is my hair.” Colors for everyone https://www.youtube.com/watch?v=SstdV9Rqshs&feature=youtu.be&list=PLOwU_VLlRdCjlND2-tYWz86i-PICymcRB&fbclid=IwAR1H7ZbcJA494xMo9_uEBRN6j351l_JbE8Al-SUCX4CRRJEOXCRCLY6JfxY 4. Kolorowe memory Dziecko odwraca   kartę z kolorem  i podaję kolor w języku angielskim, szuka karty w tym samym kolorze i o
Temat dnia: Człowiek i zwierzęta. 1. Oglądanie programu „Domowe przedszkole”- odcinek „Co słychać na wsi”? h ttps://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831?fbclid=IwAR0J2Ko8D6TGL6_FSD2Z_PFKMrOw-AIOn4g1UoknNKCcqpCo3fLE1ZD7lpw 2. Wykonanie makiety „ W wiejskiej zagrodzie.” Lepienie zwierząt z plasteliny. Potrzebne:   plastelina, tektura lub sztywny karton, bibułka: zielona i niebieska, nożyczki, klej, papier kolorowy.     Dziecko okleja tekturę zieloną bibułką . Lepi z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka.     Zastanawi a się w którym miejscu je umieścić. Wykonuje inne, potrzebne elementy wiejskiego     podwórka (np.: płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty) według własnego pomysłu. 3. „ Co nam dają zwierzęta”- rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller     „ Śniadanie”. a) Zabawa na dobry początek. - Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Można wykorzystać któryś z niżej zamieszczonych linków
DZIŚ MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI. Dzień Ziemi nazywany jest także świętem naszej plany.  Ma uświadamiać nam, jak ważne jest troszczenie się o środowisko naturalne. Tego dnia organizowane są specjalne akcje, wykłady, zbiórki tak zwanych elektrośmieci i wiele innych. Obchody Dnia Ziemi organizowane są najczęściej  w szkołach i przedszkolach. Podczas specjalnie zorganizowanych zajęć dzieci wychodzą na zewnątrz i razem z opiekunami oczyszczają wybrany teren z odpadków i śmieci. Zazwyczaj są to lasy, łąki lub tereny zielone w miastach. W wielu miastach w Polsce z okazji Dnia Ziemi  organizowane jest także wspólne sadzenie drzew. W tym roku obchody święta mogą być utrudnione  z powodu licznych obostrzeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Według organizatorów Dnia Ziemi, planeta jest naszym wspólnym dobrem, dlatego musimy wszyscy troszczyć się o środowisko naturalne. W miastach często organizowane są dodatkowo zbiórki elektrośmieci. Za przyniesienie różnych rzeczy typu
Temat dnia: Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci. 1 . Utrwalanie wiadomości o domach wybranych zwierząt. Potrzebne: obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka oraz   ich domów   np.: krowa, koń, kura, pies, bo­cian, mysz i odpowiednio:: obora, stajnia, kurnik, buda, gniazdo, norka ). Dziecko losuje obrazek i albo nazywa zwierzę które mieszka np. w budzie, albo   nazywa jego dom. Naśladuje odgłosy jakie wydaje. 2 . Poznawanie różnych przysłów związanych ze zwierzętami hodowanymi na wsi. Wyjaśnianie ich sen­su logicznego i znaczenia. Potrzebne: k artoniki, na których są zapisane przysłowia związane ze zwierzętami np.: - Nie dla psa kiełbasa. - Wierny jak pies. - Skrobie jak kura pazurem. - Zamienił byka na indyka. - I w sto koni nie dogoni. Rodzic odczytuje przysłowia, wyjaśnia ich sens. Przykładowe przysłowia można znaleźć tutaj https://polszczyzna.pl/frazeologizmy-i-przyslowia-o-zwierzetach/ 3. „ Z wizytą na wsi”- słuchanie opowiadania M. Strękowskiej