Posty

Wyświetlanie postów z maja 24, 2020

DZIEŃ MATKI

Prosimy o zdjęci spędzone  z rodziną.
Temat dnia: Niespodzianki dla naszych rodziców. 1. Prace porządkowe w domu zlecone przez mamę. 2. Ćwiczenia poranne (z poniedziałku 28.05.2020). 3. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Pychotka dla mamy” czytanego przez rodzica,   oglądanie ilustracji z książki (zielonej) str. 78-81, rozmowa na temat opowiadania. – Zróbmy coś słodkiego dla mamy! – zaproponował Olek. – Pychotkę-smakotkę! – klasnęła w ręce Ada. – A co zrobimy? – Myślałem o upieczeniu ciasta... ale to trochę za trudne. Najpierw trzeba przygotować wszystkie składniki... ale nie wiem jakie! Mąkę, cukier, jajka... ale nie wiem ile. Potem wszystko trzeba długo mieszać, dodawać rodzynki, migdały, proszek do pieczenia, drożdże i jeszcze nie wiem co. Potem ciasto musi rosnąć, ale nie wiem jak długo. Potem trzeba nagrzać piekarnik – ale nie wiem, do jakiej temperatury. A potem trzeba piec, ale nie wiem, ile czasu. I nigdy nie wiadomo, czy się nie spali, czy nie zrobi się zakalec, i czy ogóle się uda. Nie, c

JĘZYK ANGIELSKI.

Temat: My family 1. Słownictwo: - mother (mama) - father (tata) - brother (brat) - sister (siostra) 2. Wprowadzenie piosenki- dzieci słuchają piosenki i powtarzają nowe słowa. https://www.youtube.com/watch?v=SRvc0Cd9LFY I love my father, mother, brother, sister Grandpa, grandma, dogs and cats. They All love me, too.
Temat dnia: Nasze ulubione zabawy i sporty. 1. „Lody dla mamy i taty”- składanie kolorowej kartki w odpowiedni sposób; - Kwadrat złożony na połowę po przekątnej, założenie każdego rogu do środka jeden na drugi, - W środku przyklejamy np. truskawkę wyciętą z czerwonego papieru. 2. Karta pracy cz. 5 str. 49. 3. Zabawy i ćwiczenia poranne ( z poniedziałku 25.05.2020). 4. Podczas śniadania zwracamy uwagę na przyjmowanie prawidłowej pozycji podczas jedzenia oraz    kulturalne spożywanie posiłku. 5. „Co robimy w wolnym czasie?”: a) „Zabawa w sylaby”; - Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my,   bie-ga-my, kla-szcze-my, tu-pie-my;   dziecko dokonuje syntezy sylab, wymawiając słowo w całości i wykonuje daną czynność, np. skacze. b) Zabawa z kłębkiem wełny z rodzicami i rodzeństwem; - Mama trzyma koniec wełny, toczy kłębek do dziecka wypowiadając początek zdania np.       „Najbardziej lubię w domu…” , a dziecko kończy zdanie, - Dziecko t

Michał.

Obraz
"Dzisiejsza praca domowa odrobiona. Tato będzie miał  słodką niespodziankę po powrocie z pracy i prezent( nowy krawat)"💚

ODBIÓR RZECZY DZIECKA.

Informujemy rodziców, że można odbierać z przedszkola rzeczy dziecka :stroje gimnastyczne, ręczniki, teczki z pracami, kapcie ,zeszyty od religii.    W/w znajdują się w sali  Wystarczy zgłosić się do placówki w godzinach przyprowadzania   lub odbierania dzieci, a zostaną one wydane.  Oczywiście rodzice nie chodzą po przedszkolu.   Pozdrawiamy.
Temat dnia: Mój kochany tatuś. 1. „Galeria dziecięcego profilu”- zabawa ze światłem i cieniem; ćwiczenie umiejętności pozowania,     rozróżnianie lewego i prawego profilu. Utrwalenie stron lewa, prawa. - Rodzic umieszcza na ścianie duży karton i włącza lampkę; dziecko staje przy   ścianie tak, aby    głowa   znajdowała się na wysokości kartonu, - Rodzic zaznacza mazakiem na kartonie lewy i prawy profil dziecka wykorzystując rzucany cień, - Dziecko zamalowuje na ciemno swoje profile i rozróżnia profil lewy i prawy, - Rodzic wyjaśnia dziecku słowo „profil”. 2. „Dzień taty”- wiersz B. Kosmowskiej czytany przez rodzica; rozmowa na temat wiersza  -Dziś  Dzień  Taty - mówi  mama. -Czy  pomysły  jakieś  macie?  Nie  wypada  , abym  sama wyprawiała  święto  tacie.. Krzyś  uśmiecha  się  do  mamy. -Mamy  z Anią  świetne  plany! Po  śniadaniu  na  trzepaku,  będzie  popis  akrobatów Potem  wyścig  rowerami! My, niestety, go przegramy. Dla  zwycięscy  s
Obraz
Bartek 💜. Miała być nowa orteza na DZIEŃ MATKI, no  i jest..💗💗💗💗. Cieszymy się. "Dzień dobry. Bartek dziś jest w Warszawie na przymiarkach nowej ortezy. Już za kilka dni będziemy mogli odebrać gotowa do chodzenia. Niestety skrót nóżki jest 5 cm i mamy bardzo duże podbicie, co nie podoba się Bartkowi. Z drugiej strony się cieszy bo orteza jest w samochodziki. Pozdrawiamy i życzymy  wszystkim Mamom tego co najwspanialsze: uśmiechu😊, radości z życia 🥰 pociechy z dzieci 👩‍👧‍👦samych szczęśliwych chwil 🥳."

DZIŚ DZIEŃ MATKI.

Obraz
Temat dnia: Kwiaty dla mamy. 1. „Jakie znam kwiaty”; dziecko wymienia nazwy (jak najwięcej).   Na wstępie można przypomnieć sobie zwiastuny wiosny i wiosenne kwiaty. https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg 2. „Stokrotka”- dziecko może odszukać w książce „Olek i Ada” str. 76-77; rysuje lub kalkuje ( kalka w Wyprawka),   przerysowuje na kartkę z bloku rysunkowego, przelicza liczbę płatków, koloruje.   Można wykorzystać kolorowankę do druku. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kwiaty/stokrotka 3 . „Znajdź taki sam kwiatek”- w/w książce str.76-77 przelicza, ile jest stokrotek?. 4. Ćwiczenia poranne (z poniedziałku 25.05.2020). 5. „Kwiaty dla mamy”- zajęcie językowo-matematyczne; a) słuchanie wierszyka w formie zagadki K. Datkun- Czerniak „Mama”; rozmowa na temat roli matki w rodzinie; - Czy łatwo być mamą? - Dlaczego mama jest tak ważna dla dzieci? Kto przygłaszcze i przytuli, łzy ukoi, baśń opow