Posty

Wyświetlanie postów z marca 29, 2020
Obraz
Rzucamy wyzwanie. Tulipany ma Michał, Ania. Kto ma jeszcze ? Czekamy na zdjęcia  w e-mailu grupowym. Bartek też ma i Zuzia. I Franek . Agatka też ma.
Obraz
Tulipany Ani.                                      
Obraz
Michał pracuje nie tylko w zdalnym przedszkolu, ale i z mamą w kuchni. Ciasteczka wyglądają przepysznie. Mniam, mniam. :) :) :) .                                                                                          
Wiosenne symetrie. 1 . „Motyl”- rysowanie w kształcie odwróconej ósemki   (rysowanie w powietrzu raz jedną ręką, raz     drugą , oburącz; rysowanie na kartce, kolorowanie). 2 . „Nareszcie wiosna”- utrwalenie I zwrotki piosenki, nauka II zwrotki. Piosenkę jest dostępna na stronie mac . Cykl Olek i Ada CD 2 utwór 20. https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-olekiada#oiabb Należy zarejestrować się na stronie Mac jako rodzic. 3 . „W poszukiwaniu   symetrii”- zabawa matematyczna. - dziecko wskazuje w domu przedmioty symetryczne,   tzn. które mają dwie takie same, równe części    (klocki, zabawki, garnki, talerze, meble…) - układanie symetrycznych wzorów na stole lub kartce z wykorzystaniem np. guzików, fasoli,    kasztanów…( kartkę można podzielić na połowę) 4 . „Gdzie schował się miś?”- zabawa z rodzicami lub rodzeństwem rozwijająca umiejętność określania     kierunków i liczenia ( rodzic chowa misia,   dziecko, które tego nie widziało ma za pomocą
Obraz
Bartek ćwiczy- w myśl zasady w zdrowym ciele zdrowy duch.           
Obraz
Ola dzisiaj tak pracuje.                                                                                                                                        
Temat dnia: Wiosna  budzi zwierzęta. 1. „Dokończ słowo”- ćwiczenie słuchu fonematycznego. Dorosły mówi sylabę dziecko dopowiada brakująca sylabę tak aby powstało słowo. 2 . „Niedokończone figury”- kartka z narysowanymi przez rodzica niedokończonymi figurami    geometrycznymi- dziecko dorysowuje brakujące części, nazywa figury, koloruje, wycina, układa    mozaikę lub obrazek. 3. „Motyle”- zabawa taneczna przy piosence. Dzieci zamieniają się w motylki i tańczą przy piosence. http://www.yhttps//outube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4          4. „Wiosenna pobudka” - słuchanie wiersza A. Widzowskiej: utrwalenie wiadomości na temat      zwyczajów zwierząt. Rozmowa na temat wiersza. 5. Próby zapamiętania pierwszej zwrotki wiersza. Wiosna obudziła misia.                                                              - Zaraz włożę je na głowę Motyl mu na nosie przysiadł                                                             pięknej pani borsukowej. - Wstań niedźwia
Obraz
Zuzia z bratem stworzyli domową orkiestrę, pokazuje jaką rzeżuchę wyhodowali oraz jak pracuje w kartach pracy..Brawo.
JĘZYK ANGIELSKI Utrwalenie wcześniej poznanych słów i wyrażeń Turn around (obróć się, odwróć się) Clap your hands   (zaklaszcz dłońmi- dokładnie klaskać dłońmi), fly   (latać) the sun (słońce) cloud (chmury) plane (samolot) kite (latawiec) Utrwalenie słów piosenki powitalnej   „Hello song” https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Osłuchanie się z nowymi słowami w języku angielskim Dog (pies) Cat (kot) Horse (koń) Goat (koza) Hen (kura) Goose (gęś) Pig (świnka) Cow (krow) Do tego świetnie posłuży gra memory, którą przesyłam w oddzielnym pliku ( 6- latki mogą grać z napisami; dzieci młodsze z samymi obrazkami) . Do tego piosenka „ Let’s take a walk around the farm”   https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM
Obraz
Kolejny dzień zdalnej pracy Bartka. Gratulujemy wytrwałości i pozdrawiamy- nauczycielki grupy IV.    
Temat dnia: Szukamy  wiosny   1. „ Wiosna w obrazach”-wypowiedzi dzieci na temat reprodukcji malarskiej C. Moneta „Wiosna”     (plansza z wyprawki). 2. „Wiosna”- zabawa ruchowa przy utworze muzycznym „Cztery pory roku” A. Vivaldjiego -   poruszanie się dzieci w zależności od uczuć, jakie muzyka w nich wzbudziła   (proponujemy z chustką) -   „Wiosna”- malowanie obrazka na dużym formacie papieru inspirowane muzyką- całą rodziną (dla    chętnych). 3.   „Wiosna idzie przez park”- praca z obrazkiem inspirowana wierszem „Nadeszła wiosna”       B. Formy       - odpowiedzi na pytanie „Jakie zmiany w przyrodzie przyniosła wiosna?; oznaki wiosny. Spojrzał w okno mały Paweł,                                         Zapomnijcie, moi mili a w ogrodzie wiosna,                                                      o śniegu i chłodzie. świeżą trawkę, przebiśniegi                                           Pożyczyła od słoneczka w koszu nam przyniosła.                      
Obraz
Michał dzielnie pracuje i nadrabia zaleglości (tak napisała mama Michała).   BRAWO MICHAŁ.
Obraz
Bartek też realizuje tematykę dzisiejszego dnia.
Obraz
Ola jak przystało na super przedszkolaka układa  wiosenne kwiaty-puzzle i pracuje w kartach pracy.
                                                   Temat dnia: Pierwsze kwiaty wiosny 1.       „Przebiśniegi”, układanie puzzli z wyprawki „Olek i Ada”. 2.         „Wiosenne kwiaty”- obejrzenie filmu edukacyjnego dla dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg 3.       „Wiosenne kwiaty”-wykonaj rysunek kredkami lub wybierz swoją kolorowankę i pokoloruj. https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-wiosenne-kwiaty.html   4. „ Szukamy oznak wiosny”- słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Oznaki wiosny”    z wykorzystaniem   ilustracji z książki   „Olek i Ada na szlaku przygód” str. 54-55,   - wypowiedzi dzieci na temat opowiadania. Wstawajcie, śpiochy! – budził dziadek Olka i Adę. Mamy już wiosnę! Od dzisiaj mamy tyle samo dnia co nocy, a od jutra dzień będzie coraz dłuższy, a noc coraz krótsza… Aż do wakacji! - Wiosna, a spać się chce! Jestem senny – wiosenny! - Nie marudź, wstawaj szybko, a nie pożałujesz! I ty Ada, też! - A mogę dośnić do końca m