Posty

Wyświetlanie postów z maja 31, 2020

INFORMACJA DLA RODZICÓW DZIECKA UCZĘSZCZAJĄCEGO DO PRZEDSZKOLA.

Obraz
DBAJMY O SWOJE ZDROWIE I ZDROWIE NAJBLIŻSZYCH.

PRZEPIĘKNA BAJKA O PRZYJAŹNI.Bardzo polecamy.

 Wczoraj była tematyka związana z przyjaźnią.  Dzieci w przedszkolu poznały małą Zuzię, która daremnie szukała  przyjaciela. Długo szukała,choć był obok niej ktoś... Bardzo fajna bajka do czytania. Ma duży przekaz dla dzieci ale i dorosłym też nie zaszkodzi. - Warto potem porozmawiać z dzieckiem o tym, co jest w życiu najważniejsze. - Kim jest przyjaciel?  -  Co różni przyjaciela od kolegi?  SERDECZNIE POLECAMY. http://www.warszawskiednirodzinne.pl/wydarzenia-dla-dzieci-w-warszawie/artykuly-i-bajki/bajka-o-przyjazni/ .  Mile widziane komentarze. Może jakaś dyskusja?

TEMAT DNIA: WSPÓLNE ZABAWY.

1. Praca w kartach pracy cz. 5 str. 70 i 71. 2 . Zabawy i ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku. 3. „ Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół”- praca plastyczna   inspirowana wierszem A. Widzowskiej    „Dzieci na Ziemi”. a)   Zabawa na dobry początek. - Rodzic zaprasza dziecko w podróż latającym dywanem. - Dziecko   siada w siadzie skrzyżnym, ręce opiera na podłodze, po obu stronach ciała, i rozpoczyna   lot. Wznosi się w górę, wymawiając na wydechu głoskę szszszsz. Podczas lotu przechyla ciało raz   w prawą, raz w lewą stronę. -   Ląduje w krainie, w której wszyscy żyją w przyjaźni. b)   Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na Ziemi”.   Na kuli ziemskiej bawią się dzieci, cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci, a księżyc mruga oczkiem na niebie d o wszystkich ludzi, również do ciebie. Zulu z Afryki chodzi po drzewach, a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa. Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,   na słoniu jeździ Hindus Namoko. Dzieci się różnią ko

JĘZYK ANGIELSKI.

Temat: My family 1. Utrwalenie słownictwa z ostatnich zajęć - mother (mama) - father (tata) - brother (brat) - sister (siostra) 2. Nowe słownictwo - big brother (starszy brat) - little brother (młodszy brat) - big sister (starsza siostra) - little   sister (młodsza siostra) - grandpa (dziadek) - grandma (babcia) - baby (dziecko) Słownictwo dziecko powtarza za pomocą filmiku, link poniżej. https://www.youtube.com/watch?time_continue=66&v=oEWXE_V4Mqw&feature=emb_title 2. Utrwalenie   piosenki https://www.youtube.com/watch?v=SRvc0Cd9LFY I love my father, mother, brother, sister Grandpa, grandma, dogs and cats. They All love me, too. 3 . The finger family- zabawa paluszkowa do piosenki Dziecko rysuje na poszczególnych palcach określonych przez rodzica członków rodziny. Następnie słucha piosenki i wskazuje określony palec słysząc, danego członka rodziny. https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g 4. Family members- memory ht

TEMAT DNIA: PRZYJACIEL DOBRY NA WSZYSTKO.

1. Praca w kartach cz. 5 str. 66. 2. Zabawy i ćwiczenia poranne z poniedziałku. 3.   „Jak rozpoznać dobrego przyjaciela?”- zabawy dramowe inspirowane wierszem B. Szelągowskiej    „Mój przyjaciel.” a) Słuchanie wiersza – Karty pracy cz. 5 str.65. b)   Rozmowa na temat wiersza. - Kto to jest przyjaciel? - Dlaczego warto mieć przyjaciela? - W jakich sytuacjach przyjaciel jest pomocny? - Czy Ty masz przyjaciela? c) Odgrywanie wspólnie z rodzicem scenek związanych z różnymi sytuacjami Improwizowanie scenki przedstawionej przez rodzica. Wymyślanie jej zakończenia. - Przyjaciel jest bardzo smutny. Jeden z kolegów z waszej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę   z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Postanowiłeś pomóc przyjacielowi i… - Dziecko wymyśla własne scenariusze. Wspólnie z rodzicem   dzielą między siebie role, ustalają    przebieg scenki i odgrywają ją. 4. Praca w kartach pracy cz. 5 str. 69. 5. Ćwiczenia gimnastyczne z

TEMAT DNIA: W KRAINIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

1.   „ Kwiaty”-rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.   - Dziecko dzieli na sylaby nazwy kwiatów,   -   Mówi jaka jest pierwsza, a jaka ostatnia głoska. - Wymyśla rzeczy rozpoczynające się na taką głoskę. -   Próbuje podzielić na głoski nazwy kwiatów. Przykładowe nazwy kwiatów: azalia, fiołek, mak, bratek… 2. „ Rozwiązujemy kalambury”-wyrażanie za pomocą gestów i mowy ciała informacji przekazanej    przez rodzica. Rodzic przekazuje po cichu dowolną informację, np. Siedzisz i oglądasz książkę. Dziecko za pomocą gestów i mowy ciała stara się przekazać tę informację.   Drugi rodzic, lub rodzeństwo próbują zgadnąć co pokazało dziecko. 3. Zabawy i ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku. 4. „Osoby niepełnosprawne są wśród nas”. a)   Wprowadzenie do tematu. Zabawa „Przewodnik”. Dziecko zamyka oczy- jest niewidome. Rodzic jest przewodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpieczeństwo, czyli o to, aby podczas spacer

DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA- FILM EDUKACYJNY.

W związku z dzisiejszą  tematyką zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego. https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20&fbclid=IwAR2Mqbsh2noFVxiUKjrA6yCTjLf8w3ZF0uIEDECa-RRISV4-UYL8pka0oOA

BARTEK W NOWEJ ORTEZIE.

Obraz
"  Orteza już na nodze". 💙💚💛💜

TEMAT DNIA: POZNAJEMY INNE KULTURY.

                                                   1. Oglądanie reprodukcji obrazu Vincenta van Gogha The Flowering Orchard. Wypowiadanie się na te­mat kolorytu i nastroju dzieła. Nadawanie reprodukcji własnej nazwy. Pomoce: Wyprawka, reprodukcja obrazu Vincenta van Gogha The Flowering Orchard a) Dziecko ogląda reprodukcję obrazu. - Opisuje kolorystykę i nastrój dzieła. -   Zastanawia się, co ono przedstawia. - Nadaje obrazowi tytuł. - Porównuje go z orygi­nalnym tytułem, który podaje mu rodzic ( Kwitnący sad ). 2. Praca   z Kartą pracy cz.5 str.60. 3. Zabawy i ćwiczenia poranne. Zestaw z wczoraj. 4. „ W kręgu kultury arabskiej”- słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „ Karim” Pomoce: k siążka (s. 82–83). - Dzieci przyglądają się ilustracjom w książce i słuchają opowiadania. – Karim jest super! – Olek, usadowiony przy rodzinnym stole, opowiadał wujkowi Jackowi wrażenia z przedszkola. – Dzięki niemu wygraliśmy konkurs na album o Warszawie. Po

BARTEK TEŻ ŚWIĘTOWAŁ.

Obraz
"  Bartek dziś też świętował swój dzień.  Spacer, zoo, lody, karmienie wiewiiórek, puszczanie samolotow. A już jutro jedziemy po odbiór ortezy. Bartek nie może się doczekać. " 💙