Posty

Wyświetlanie postów z maja 3, 2020
Temat dnia: Jestem Europejczykiem. 1. Odnajdywanie na mapie miejsc wskazanych przez dziecko. Dzielenie się   swoimi marzeniami    i wspomnieniami. Pomoce: m apa Polski, rozsypanka literowa- Wyprawka. Rodzic rozmawia z dzieckiem o miejscach w Polsce, które chciałyby odwiedzić, lub takie w których już kiedyś były. Rodzic odnajduje i pokazuje je na mapie. Można wspólnie z dzieckiem układać   z rozsypanki literowej nazwy miast lub rzek, (np. Katowice, Zakopane, Wisła, Odra, Narew ). taneczne. 2. Słuchanie polskich pieśni ludowych. Własne improwizacje taneczne. Odtwarzacz CD, nagrania pieśni: Oj latała sroczka , Jestem dobry rybak oraz inne nagrania polskich pieśni ludowych. https://www.youtube.com/watch?v=Gw63X9OnO_k https://soundcloud.com/user-956760406/20-oj-lata-a-sroczka-autor-i Rodzic włącza nagrania dowolnych polskich pieśni ludowych. Dzieci słuchają utworów, wypowiadają się na ich temat. Następnie wykonują swobodne improwizacje ruchowe przy muzyce. 3. Poznaw

WYDAWNICTWO NOWA ERA I PROPOZYCJE EKSPERYMENTÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

 Zapraszamy wszystkich rodziców do skorzystania z pomysłów wydawnictwa Nowa Era. "Nowa Era dla przedszkola "- to filmy z eksperymentami dla dzieci. Polecamy. www.nowaera.pl/strefainspiracji/przedszkolnelaboratorium
Obraz
Franek wbrew pozorom realizuje tematykę tygodniową .💚 " Franek pozdrawia z malowniczej, kurpiowskiej wsi. Czas spędzony u dziadków to fantastyczna przygoda😃 Wszystko co dobre szybko się kończy, od poniedziałku zabieramy się do pracy😄"- tak napisała mama Franka.
Obraz
Bartek. 💛
Temat dnia: Poznajemy sąsiadów Polski. 1.   „ Poznajemy herby polskich miast”- ćwiczenia w sferze percepcyjnej. https://herbymiast.waw.pl/ https://www.youtube.com/watch?v=DpiZN5Zyt2s Dziecko   ogląda   herby polskich miast. Zastanawia się, dlaczego mają taki wygląd. Wybiera najciekawszy herb. Herby przedstawiają charakterystyczne cechy danej miejscowości. Mogą to być elementy architek­tury, np.: wieże, kościoły, zamki oraz inne budynki. Przykładem takiego miasta jest np. Malbork lub Toruń. Mogą to być również postacie świętych, najczęściej patronów starych miejscowych kościołów, lub ich atrybuty, np. święty Piotr z kluczami do bram raju i czyśćca jest przedstawiony na herbie Cie­chanowa. Herby mogą również informować o tym, kto założył dane miasto i kto był jego właścicie­lem. Herby mogą również nawiązywać swym znaczeniem do nazw miast, np. w herbie miasta Łodzi znajduje się łódź. Mogą się na nich również znajdować inne charakterystyczne dla danej miejscowo­ści elementy,
JĘZYK ANGIELSKI. Temat: My body- part 2   1. Przypomnienie nazw części ciała po angielsku   https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo Dziecko ogląda filmik i powtarza usłyszane słowa. My body- moje ciało Face- twarz Nose- nos Neck- szyja Cheek- policzek Hair- włosy Mouth- usta Eye- oko Ear- ucho 2. Head Shoulders Knees & Toes- nauka piosenki Dziecko kilkakrotnie ogląda i śpiewa piosenkę, dodatkowo wskazuje wymienione tam części ciała. https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY Head, shoulders, knees and toes, knees and toes Head, shoulders, knees and toes, knees and toes And eyes and ears and mouth and mouth and nose Head, shoulders, knees and toes, knees and toes.
Franek.💝 Wytłumaczony. :) :) :) "Dzień dobry, na pewno zauważyły Panie mniejszą aktywność Franka, przepraszam zapomniałam napisać, że zrobiliśmy sobie wolne i Franek spędza majówkę u babci na wsi. Oczywiście wszystko nadrobimy:) Pozdrawiamy serdecznie".
Temat dnia: W wielkim mieście. 1. „Wieś, czy miasto?”- o glądanie filmu edukacyjnego dla dzieci- „Jedynkowe przedszkole”. https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM 2 . Zabawy i ćwiczenia poranne- z poniedziałku 4V 2020. 3. „ Budujemy miasto”- zajęcia matematyczne inspirowane wierszem E. Stadtmüller Kim  jesteś? a) Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „ Kim jesteś”? Czy wiesz, kim jesteś? – To oczywiste! Co ci jest bliskie? – Znaki ojczyste. Ojczyste barwy – biało-czerwone. Ojczyste godło – orzeł w koronie. Ojczyste w hymnie mazurka dźwięki, no i stolica – miasto syrenki. I jeszcze Wisła, co sobie płynie: raz po wyżynie, raz po równinie, i mija miasta prześliczne takie… – Już wiesz, kim jesteś? – Jestem Polakiem. b) Rozmowa na temat wiersza. Rodzic   pyta: - O czym był ten wiersz? - Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka? - Jak mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska? c) Zaproszenie w podróż do dużego m
Obraz
Michał.💜 "Michał wysłał pocztówki do babci z prośbą ",Zostań w domu Babciu"😊
Obraz
Ola. 💚                            

DZIĘKUJEMY RODZICOM.

Dziękujemy Rodzicom, którzy nadają sens naszej pracy. W tym trudnym dla wszystkich okresie , my nauczycielki grupy IV staramy się najlepiej jak umiemy nadal pracować z Państwa dziećmi. Każde zdjęcie wysłane , każdy komentarz  daje nam siły do dalszej pracy ( ktoś nas czyta, ktoś skorzystał z naszej pomocy).  Proszę nam uwierzyć, że ten czas i dla nas jest ciężki , wbrew pozorom sporo czasu spędzamy przy laptopie. Dziękujemy  za każdy odzew. Pozdrawiamy p. Gienia i p. Marzenka..
Obraz
Bartek. 💙 " Bartek już wie, że najwyższy budynek w Polsce to Pałac Kultury  i Nauki. Liczy aż 40 pięter. Dużo razy widział  na własne oczy. Symbolem Warszawy jest Syrena. Pomnik jej można spotkać na Starówce, drugi nad Wisłą. Wiemy też, że Wisła ma 1047 km.zna długość i czas podróży samochodem , pociągiem i PKS-em". Bartek chętnie spędza czas na czytaniu z mamą różnych ciekawostek  w encyklopedii. Można dowiedzieć się naprawdę dużo ciekawych rzeczy" .