Temat dnia: Jestem Europejczykiem. 1. Odnajdywanie na mapie miejsc wskazanych przez dziecko. Dzielenie się swoimi marzeniami i wspomnieniami. Pomoce: m apa Polski, rozsypanka literowa- Wyprawka. Rodzic rozmawia z dzieckiem o miejscach w Polsce, które chciałyby odwiedzić, lub takie w których już kiedyś były. Rodzic odnajduje i pokazuje je na mapie. Można wspólnie z dzieckiem układać z rozsypanki literowej nazwy miast lub rzek, (np. Katowice, Zakopane, Wisła, Odra, Narew ). taneczne. 2. Słuchanie polskich pieśni ludowych. Własne improwizacje taneczne. Odtwarzacz CD, nagrania pieśni: Oj latała sroczka , Jestem dobry rybak oraz inne nagrania polskich pieśni ludowych. https://www.youtube.com/watch?v=Gw63X9OnO_k https://soundcloud.com/user-956760406/20-oj-lata-a-sroczka-autor-i Rodzic włącza nagrania dowolnych polskich pieśni ludowych. Dzieci słuchają utworów, wypowiadają się na ich temat. Następnie wykonują swobodne improwizacje ruchowe przy muzyce. 3. Poznaw
Posty
Wyświetlanie postów z maja 3, 2020
WYDAWNICTWO NOWA ERA I PROPOZYCJE EKSPERYMENTÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
- Pobierz link
- Inne aplikacje
- Pobierz link
- Inne aplikacje
Temat dnia: Poznajemy sąsiadów Polski. 1. „ Poznajemy herby polskich miast”- ćwiczenia w sferze percepcyjnej. https://herbymiast.waw.pl/ https://www.youtube.com/watch?v=DpiZN5Zyt2s Dziecko ogląda herby polskich miast. Zastanawia się, dlaczego mają taki wygląd. Wybiera najciekawszy herb. Herby przedstawiają charakterystyczne cechy danej miejscowości. Mogą to być elementy architektury, np.: wieże, kościoły, zamki oraz inne budynki. Przykładem takiego miasta jest np. Malbork lub Toruń. Mogą to być również postacie świętych, najczęściej patronów starych miejscowych kościołów, lub ich atrybuty, np. święty Piotr z kluczami do bram raju i czyśćca jest przedstawiony na herbie Ciechanowa. Herby mogą również informować o tym, kto założył dane miasto i kto był jego właścicielem. Herby mogą również nawiązywać swym znaczeniem do nazw miast, np. w herbie miasta Łodzi znajduje się łódź. Mogą się na nich również znajdować inne charakterystyczne dla danej miejscowości elementy,
- Pobierz link
- Inne aplikacje
JĘZYK ANGIELSKI. Temat: My body- part 2 1. Przypomnienie nazw części ciała po angielsku https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo Dziecko ogląda filmik i powtarza usłyszane słowa. My body- moje ciało Face- twarz Nose- nos Neck- szyja Cheek- policzek Hair- włosy Mouth- usta Eye- oko Ear- ucho 2. Head Shoulders Knees & Toes- nauka piosenki Dziecko kilkakrotnie ogląda i śpiewa piosenkę, dodatkowo wskazuje wymienione tam części ciała. https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY Head, shoulders, knees and toes, knees and toes Head, shoulders, knees and toes, knees and toes And eyes and ears and mouth and mouth and nose Head, shoulders, knees and toes, knees and toes.
- Pobierz link
- Inne aplikacje
Temat dnia: W wielkim mieście. 1. „Wieś, czy miasto?”- o glądanie filmu edukacyjnego dla dzieci- „Jedynkowe przedszkole”. https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM 2 . Zabawy i ćwiczenia poranne- z poniedziałku 4V 2020. 3. „ Budujemy miasto”- zajęcia matematyczne inspirowane wierszem E. Stadtmüller Kim jesteś? a) Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „ Kim jesteś”? Czy wiesz, kim jesteś? – To oczywiste! Co ci jest bliskie? – Znaki ojczyste. Ojczyste barwy – biało-czerwone. Ojczyste godło – orzeł w koronie. Ojczyste w hymnie mazurka dźwięki, no i stolica – miasto syrenki. I jeszcze Wisła, co sobie płynie: raz po wyżynie, raz po równinie, i mija miasta prześliczne takie… – Już wiesz, kim jesteś? – Jestem Polakiem. b) Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta: - O czym był ten wiersz? - Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka? - Jak mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska? c) Zaproszenie w podróż do dużego m
DZIĘKUJEMY RODZICOM.
- Pobierz link
- Inne aplikacje
Dziękujemy Rodzicom, którzy nadają sens naszej pracy. W tym trudnym dla wszystkich okresie , my nauczycielki grupy IV staramy się najlepiej jak umiemy nadal pracować z Państwa dziećmi. Każde zdjęcie wysłane , każdy komentarz daje nam siły do dalszej pracy ( ktoś nas czyta, ktoś skorzystał z naszej pomocy). Proszę nam uwierzyć, że ten czas i dla nas jest ciężki , wbrew pozorom sporo czasu spędzamy przy laptopie. Dziękujemy za każdy odzew. Pozdrawiamy p. Gienia i p. Marzenka..
- Pobierz link
- Inne aplikacje
Bartek. 💙 " Bartek już wie, że najwyższy budynek w Polsce to Pałac Kultury i Nauki. Liczy aż 40 pięter. Dużo razy widział na własne oczy. Symbolem Warszawy jest Syrena. Pomnik jej można spotkać na Starówce, drugi nad Wisłą. Wiemy też, że Wisła ma 1047 km.zna długość i czas podróży samochodem , pociągiem i PKS-em". Bartek chętnie spędza czas na czytaniu z mamą różnych ciekawostek w encyklopedii. Można dowiedzieć się naprawdę dużo ciekawych rzeczy" .