Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 26, 2020

DZIEŃ FLAGI.

Obraz
"Flagi gotowe"-Zuzia z rodzeństwem. 💕
Obraz
Niezawodny Bartek. " Dziś poznaliśmy Dąb szypułkowy.  Wiemy, że osiąga wysokość nawet do 40 metrów, ale w Polsce wyrasta na wysokość 5 m. Żyje nawet 500 lat." Widać, że flaga też gotowa.                                                                                  
JĘZYK ANGIELSKI 30.04.2020 r. Temat: My body-moje ciało cz. 1 1. Przypomnienie nazw części ciała po angielsku   https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo Dziecko ogląda filmik i powtarza usłyszane słowa. My body- moje ciało Face- twarz Nose- nos Neck- szyja Cheek- policzek Hair- włosy Mouth- usta Eye- oko Ear- ucho 2. Zabawa z pokazywaniem poszczególnych części ciała wymienianych w piosence. https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA My eyes My ears My nose My mouth, aaa…. We clap our hands together 3. Body part-   domino Dokładając kolejno kartoniki gracz powinien nazywać poszczególne części ciała (te, których zna nazwę). UWAGA: Całość przesłaną przez p. Ulę wysyłamy na e-maila do rodziców, którzy odezwali się do nas drogą elektroniczną i posiadamy ich adres.
Temat dnia: Co nam daje las? Przed świętem narodowym. 1. „Biało-czerwona”- wykonanie chorągiewki z papieru i patyczka. 2. „Przyroda Polski” -oglądanie albumów i porównywanie przyrody w stanie dzikim i poddanej     działaniu człowieka (głównie las; zwierzęta, rośliny, w tym gatunki drzew). Lub filmu przyrodniczo- edukacyjnego „Co to jest las?” https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs 3. „Zwierzęta leśne”-wymawianie nazwy, dzielenie słowa na sylaby, wyklaskiwanie i liczenie     sylab (wykorzystujemy obrazki z albumów przyrodniczych i kart pracy). 4. Ćwiczenia i zabawy poranne (utrwalenie z poniedziałku 27.04.2020 pkt. 4). 5. „Co nam daje las?”-słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Strażnicy przyrody”. Kuku, kuku! – echo niesie. To kukułkę słychać w lesie. - Kuku, czekam! Kuku, dzieci! Czy sprzątniecie swoje śmieci? Płaczą sarny i jeżyki - Ach zamienią las w śmietniki! Rudy lisek wyszedł z norki. - Dzieci to są mądre stworki. O! zbierają już butel
Obraz
Malować można na różne sposoby.  Bartek.😍😍  
Obraz
" Bartek poznał dziś żabę liściastą  i śmieszkę. Wie też jak rozwija się żaba"💗
Obraz
Ola nadrabia zaległości po Świąteczne. 
Obraz
Bartek.                                   
Temat dnia. Żaby, żabki, żabusie. 1. „Gdzie ukryła się żabka?”- gra matematyczna; kierunki prawa, lewa i liczebniki porządkowe.   Pomoce: 10 liści wyciętych z zielonego papieru, kartonik z narysowaną żabką.   - w jednym rzędzie układamy 10 zielonych liści, dziecko odwraca się w drugą stronę a w tym czasie    rodzic chowa pod dowolnym liściem kartonik z narysowaną żabką i prosi, aby dziecko odwróciło       się   i informuje   , że żabka ukryła się np. pod piątym liściem, - dziecko ponownie odwraca się, - rodzic informuje, że żabka ukryła się np. pod piątym liściem z lewej strony, - dziecko wskazuje liście, odlicza do pięciu, podnosi liść i mówi : Żabka ukryła się pod piątym liściem. Grę można powtarzać zmieniając kierunki i liczebniki . 2. „Połącz zielone kropki” – ćwiczenie grafomotoryczne. - dziecko rysuje na kartce   kolorowe kropki   i nie odrywając ręki od kartki łączy linią tylko zielone. 3. Ćwiczenia i zabawy z krążkami- utrwalenie z poniedziałku 27.04.
Obraz
I znowu Michał.
Obraz
Michał.💗 "N ajpierw spacer nad rzeką potem praca i trochę ruchu". Świetna maseczka. Pozdrawiamy.
Obraz
Franek. "W ramach przyjemności, dziś malowanie farbami. Powstał Białystok w wersji XXL👍"                                    
Obraz
Zuzia.💗 " Zuzia przesyła swoje dzisiejsze prace oraz pozdrowienia dla wszystkich"'                                     
Obraz
Bartek. "Bartek dziś robi też doświadczenia. Polecamy każdemu JAK NADMUCHAĆ BALON ZA POMOCĄ OCTU I SODY Aby wykonać to doświadczenie potrzebujemy - balonika,butelki,octu,sody oczyszczonej. Do butelki wlac ocet. Do balonika nasypac trochę sody oczyszczonej (1 – 2 łyżeczki).Balon z sodą ostrożnie nałożyc na butelke. Unieść balon , wsypując sodę do butelki z octem. W wyniku reakcji powstaje dwutlenek węgla."
Bajka o maseczce. https://www.youtube.com/watch?v=hdzpvplD2pc&fbclid=IwAR1FhXwoTdqNFY5MavzJLmdj624Fio_5JtV5xlsf4P_XXSlOyr4Mnw1i_1g
Obraz
Franek. "Kodeks przyjaciela przyrody zrobiony. To zaskakujące jak nasze dzieci dużo wiedzą☺"
Utrwalamy dni tygodnia. https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ
A może poćwiczymy lewa, prawa. https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
Obraz
Zuzia z rodzeństwem.💗                                      
Temat dnia: Jestem przyjacielem przyrody. 1. „Czyste środowisko i zanieczyszczone środowisko”-dziecko wymienia jak najwięcej cech. 2. „Kolorowe szlaczki”-rysowanie ołówkiem i ozdabianie kredkami na kartce w jedną lub dwie linie.      Można skorzystać: https://mamotoja.pl/szlaczki-do-druku,nauka-pisania-artykul,16484,r1p1.html#4 3. Zabawa ruchowa i ćwiczenia parami „Samochody do myjni (z poniedziałku 27.04.2020). 4. „ Piękno przyrody”- wprowadzenie wiersza   M. Buczkówny „Tylko jeden raz”.     Karta pracy cz. 4 str. 88-89. a) zabawa ruchowa „Relaks na łące” (można wykorzystać dowolne nagrania odgłosów mieszkańców      łąki np. żaby, pszczoły, świerszcza, ptaków …) https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0 https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4 Rodzic zaprasza dziecko na łąkę. Dziecko kładzie się a rodzic włącza nagrania z odgłosami wydawanymi przez mieszkańców łąki, np.: pszczoły, pasikoniki. Dziecko z zamkniętymi oczami wyobrażają sobie pobyt na łące. -