KOSZYCZEK DOBRYCH ŻYCZEŃ. 31.03.2021. ŚRODA.
Temat dnia: Koszyczek dobrych życzeń.
Środa.
1.
Karta pracy, cz. 3, s. 78.
Oglądanie obrazków.
Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic pomiędzy obrazkami.
2.
Układanie schematów i modeli nazw obrazków związanych z Wielkanocą, np. mazurek
, babka, palma, baranek, jajko…
3. Ćwiczenia
poranne – zestaw XXVI z poniedziałku.
4. Zabawy przy piosence „Koszyczek dobrych życzeń”.
a)
Zabawa „Kurczęta”.
Rodzic wyznacza kurnik-
miejsce pobytu kurczątka.
- Przy nagraniu wysokich dźwięków- kurczaczki wychodzą
na spacer.
- Przy nagraniu dźwięków średniej wysokości-
kurczątka kucają i palcem wskazującym
stukają w podłogę (zbierają ziarenka).
- Niskie dźwięki to
sygnał powrotu do kurnika.
5. Słuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”
(sł. i muz. K. Gowik).
Mac edukacja- Kolorowy
start z plusem CD 2 utwór 6
Aby odsłuchać piosenkę należy:
·
Wejść na stronę Wydawnictwa MAC (www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
·
Zarejestrować się i zalogować
·
Kliknąć
„Kolorowy Start z plusem” – 6-latek
·
Wybrać płytę „Kolorowy Start z plusem” CD 2
·
I.
Siedzi biały cukrowy baranek w
wielkanocnym koszyku,
a
z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by
był pyszny smak.
Dziwi
się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??
Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z
koszyczka zjadł, a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. Gdy marzenia
spełnić chcesz, coś z koszyczka szybko bierz! I życz szczęścia, pomyślności, a
na święta dużo gości!
II.
Dawno temu prababcia tak samo koszyk
przygotowała.
Był
baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek
przemienia świat,
lecz
babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł??
Ref.: Mama, tata…
III.
Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby
spełniał życzenia.
Od
pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
I
tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami
dają go
6. Rozmowa na temat piosenki.
− Ile zwrotek ma
piosenka? Czy ma refren?
− Co znajduje się w
koszyczku?
− Co spełnia ten koszyczek?
7.
Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.
8.
Tworzenie akompaniamentu do piosenki.
Pomoce:
Butelka wypełniona grochem, makaronem….
Granie rytmicznie przy
piosence.
9. Wykonanie
pisanek różnymi technikami.
a) Poznanie nazw różnych jaj wielkanocnych.
• Kraszanki – jajka o
czerwonej barwie.
• Malowanki – jajka
jednobarwne (nie czerwone).
• Wyklejanki – jajka z
naklejonym obrazkiem z listków, sitowia, włóczki…
• Nalepianki – jajka
ozdobione nalepionymi na skorupkę różnobarwnymi wycinankami z papieru.
• Pisanki – przed zanurzeniem jajka w barwnym
roztworze rysuje się na nim wzory woskiem. Po włożeniu do gorącej, barwnej wody
tam, gdzie był wosk, zostaje biały, niepomalowany ślad na kolorowym tle.
Dawniej do barwienia jaj używano naturalnych barwników, np. kolor zielony
uzyskiwano z listków młodego żyta, kolor czerwono-żółty z łusek cebuli, kolor
ciemnobrązowy lub czarny z kory śliwy lub olchy, kolor czerwony z buraków, a
kolor niebieski z suszonych płatków chabra.
b)
Układanie wyrazu pisanki z liter.
c)
Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
- Dziecko wykonuje
kolorowe jajko wybraną techniką. (Wydmuszki mocujemy na
wykałaczkach, wówczas łatwiej jest dzieciom
pracować).
- Dziecko smaruje wydmuszkę klejem roślinnym i
obtacza ją w kaszy
10.
Zabawy swobodne na placu zabaw.
11.
Ćwiczenia w książce, s. 68.
Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania.
12.
Wysiewanie rzeżuchy na wacie.
Dziecko ogląda nasiona,
wysiewa je na mokrej wacie. Rodzic
zachęca do obserwowania wzrostu rzeżuchy.
13..
Nauka I zwrotki piosenki Koszyczek dobrych życzeń
14.
Pisanie litery „j”, „J” w zeszycie- linijki.
-
Komentarze
Prześlij komentarz