ZWYCZAJE WIELKANOCNE. 30. 03. 2021. WTOREK.
Temat dnia: Zwyczaje wielkanocne.
1. Oglądanie
jajek.
Pomoce:
Jajko surowe i ugotowane na twardo.
• Rozbicie jajka, omówienie jego budowy.
W środku znajduje
się żółtko, które jest otoczone
białkiem. Białko natomiast otoczone jest dwoma błonkami. Jedna błonka okrywa
bezpośrednio białko, a druga przylega do skorupki i widać ją, gdy rozbijemy
białko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia, że kurczątka wykluwają się z
jajek, w których są zarodki.
• Oglądanie skorupki jajka przez lupę.
• Zwrócenie uwagi, jak
turla się jajko ugotowane, a jak surowe (jajko gotowane wprawione
w ruch porusza się szybciej).
• Slalom z jajkiem
ugotowanym na twardo, ułożonym na łyżce.
2.
Oglądanie filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
3.
Ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku.
4.
Słuchanie wiersza P. Beręsewicza „Wielkanoc” .
Jajko z napisem „Pisanka
Janka”
to była, przyznam,
niespodzianka,
bo u nas w domu, aż do
tej pory,
każdy malował jajka we
wzory.
Ale poza tym, jak się
wydaje,
nie ucierpiały stare
zwyczaje:
były palemki, serdeczne
słowa,
spacer, życzenia, babka drożdżowa,
a w śmigus-dyngus po
dwóch minutach
wszystkim świątecznie chlupało w butach.
5. Rozmowa
na temat wiersza:
− Jakie zwyczaje związane
z Wielkanocą są wymienione w wierszu?
− Co różniło tę Wielkanoc
od poprzednich?
6.
Ćwiczenia kontroli wzrokowej- „Patrzymy na pisankę”.
Dziecko siedzi przed rodzicem który trzyma pisankę, lub inny przedmiot w
dłoni i wodzi za nim oczami.
• Wodzenie poziome-
rodzic przesuwa pisankę w prawą i w lewą stronę.
• Wodzenie pionowe.
• Wodzenie koliste.
7.
„Pisklę i pisanka”- rozkodowywanie obrazka.
http://bystredziecko.pl/kolorowe-dyktando-graficzne-piskle-i-pisanka-odkoduj-obrazek-matematyka/
8. Oglądanie filmu edukacyjnego o Wielkanocy.
https://www.youtube.com/watch?v=IGP2L0R2qyA
9.
Ćwiczenia gimnastyczne -zestaw XII.
- Dziecko dowolnie biega
po pokoju.
- „Berek na czworakach”-
dziecko zostaje berkiem, na czworakach próbuje złapać brata,
siostrę….
Zamiana ról.
- „Powitanie”-
dziecko wita się słownie, nogami, rękami
z rodzicem.
- Dziecko w siadzie skulnym rozkrocznym uderza o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami,
rozciera kolana, spycha je do podłogi i
unosi.
- W siadzie -wykonuje wymachy nóg, bezwładne przewroty.
- Ślizga się oraz czołga po podłodze.
- Turla się,
- „Relaks”- leży, głęboko oddycha.
- Przechodzi wokół leżącego rodzica, nad nim,
następnie przeskakuje przez niego.
- Ćwiczenie w
parach.
a) Dziecko siada rozkrocznie, twarzą do rodzica
i wykonuje naprzemiennie skłony i
leżenie,
próbuje leżeć raz na jednym, raz na drugim
boku.
b) Rodzic z dzieckiem siadają tyłem do siebie -
rodzic wykonuje skłon, a dziecko kładzie mu
się na plecach; próbują wspólnie wstać.
c) Pchają partnera po
podłodze plecami, stopami, rękami.
d) Ciągną partnera po
podłodze za ręce i nogi.
e) Relaks w leżeniu na podłodze -partnerzy
obchodzą się nawzajem.
f) Dziecko siada pomiędzy
nogami rodzica, który je obejmuje i delikatnie kołysze.
10.
Karta pracy, cz. 3, s. 77.
11.
Wykonanie pracy plastycznej Pisanka (Wyprawka plastyczna nr 16).
• Kolorowanie fragmentów
rysunku pisanki.
• Układanie ich i
przyklejanie na sylwecie jajka.
12. „Olek i Ada cz. 2” str. 52-55. Utrwalenie litery „j”,
„J”. W wolnym czasie.
Komentarze
Prześlij komentarz