ZWYCZAJE WIELKANOCNE. 30. 03. 2021. WTOREK.

 

Temat dnia: Zwyczaje wielkanocne.

1. Oglądanie jajek.

Pomoce: Jajko surowe i ugotowane na twardo.

 • Rozbicie jajka, omówienie jego budowy.

W środku znajduje się  żółtko, które jest otoczone białkiem. Białko natomiast otoczone jest dwoma błonkami. Jedna błonka okrywa bezpośrednio białko, a druga przylega do skorupki i widać ją, gdy rozbijemy białko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

 • Oglądanie skorupki jajka przez lupę.

• Zwrócenie uwagi, jak turla się jajko ugotowane, a jak surowe (jajko gotowane wprawione

  w ruch porusza się szybciej).

• Slalom z jajkiem ugotowanym na twardo, ułożonym na łyżce.

2. Oglądanie filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

3. Ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku.

4. Słuchanie wiersza P. Beręsewicza „Wielkanoc” .

Jajko z napisem „Pisanka Janka”

to była, przyznam, niespodzianka,

bo u nas w domu, aż do tej pory,

każdy malował jajka we wzory.

Ale poza tym, jak się wydaje,

nie ucierpiały stare zwyczaje:

były palemki, serdeczne słowa,

 spacer, życzenia, babka drożdżowa,

a w śmigus-dyngus po dwóch minutach

 wszystkim świątecznie chlupało w butach.

5. Rozmowa na temat wiersza:

− Jakie zwyczaje związane z Wielkanocą są wymienione w wierszu?

− Co różniło tę Wielkanoc od poprzednich?

6. Ćwiczenia kontroli wzrokowej- „Patrzymy na pisankę”.

 Dziecko siedzi przed rodzicem  który trzyma pisankę, lub inny przedmiot w dłoni i wodzi za nim oczami.

• Wodzenie poziome- rodzic przesuwa pisankę w prawą i w lewą stronę.

• Wodzenie pionowe.

 • Wodzenie koliste.

7. „Pisklę i pisanka”- rozkodowywanie obrazka.

http://bystredziecko.pl/kolorowe-dyktando-graficzne-piskle-i-pisanka-odkoduj-obrazek-matematyka/

8.  Oglądanie filmu edukacyjnego o Wielkanocy.

https://www.youtube.com/watch?v=IGP2L0R2qyA

9. Ćwiczenia gimnastyczne -zestaw XII.

- Dziecko dowolnie biega po pokoju.

- „Berek na czworakach”- dziecko zostaje berkiem, na czworakach próbuje złapać brata,

    siostrę….  Zamiana ról.

- „Powitanie”- dziecko  wita się słownie, nogami, rękami z rodzicem.

-  Dziecko w siadzie skulnym rozkrocznym  uderza o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami,

   rozciera kolana, spycha je do podłogi i unosi.

-  W siadzie -wykonuje wymachy nóg, bezwładne przewroty.

-  Ślizga się oraz czołga po podłodze.

-  Turla się,

-  „Relaks”- leży, głęboko oddycha.

-  Przechodzi wokół leżącego rodzica, nad nim, następnie przeskakuje przez niego.

- Ćwiczenie w parach. 

a)  Dziecko siada rozkrocznie, twarzą do rodzica i  wykonuje naprzemiennie skłony i leżenie,

     próbuje leżeć raz na jednym, raz na drugim boku.

b)  Rodzic z dzieckiem siadają tyłem do siebie - rodzic wykonuje skłon, a dziecko kładzie mu

    się na plecach; próbują wspólnie wstać.

c) Pchają partnera po podłodze plecami, stopami, rękami.

d) Ciągną partnera po podłodze za ręce i nogi.

e)  Relaks w leżeniu na podłodze -partnerzy obchodzą się nawzajem.

f) Dziecko siada pomiędzy nogami rodzica, który je obejmuje i delikatnie kołysze.

10. Karta pracy, cz. 3, s. 77.

11. Wykonanie pracy plastycznej Pisanka (Wyprawka plastyczna nr 16).

• Kolorowanie fragmentów rysunku pisanki.

• Układanie ich i przyklejanie na sylwecie jajka.

12.   „Olek i  Ada cz. 2” str. 52-55. Utrwalenie litery „j”, „J”. W wolnym czasie.

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.