Temat dnia: Jestem
przyjacielem przyrody.
1.
„Czyste
środowisko i zanieczyszczone środowisko”-dziecko wymienia jak najwięcej cech.
2.
„Kolorowe
szlaczki”-rysowanie ołówkiem i ozdabianie kredkami na kartce w jedną lub dwie
linie. Można skorzystać:
3.
Zabawa ruchowa i
ćwiczenia parami „Samochody do myjni (z poniedziałku 27.04.2020).
4.
„Piękno przyrody”-
wprowadzenie wiersza M. Buczkówny „Tylko
jeden raz”.
Karta pracy cz. 4 str. 88-89.
a)
zabawa ruchowa
„Relaks na łące” (można wykorzystać dowolne nagrania odgłosów mieszkańców
łąki np. żaby, pszczoły, świerszcza,
ptaków …)
Rodzic
zaprasza dziecko na łąkę. Dziecko kładzie się a rodzic włącza nagrania z
odgłosami wydawanymi przez mieszkańców łąki, np.: pszczoły, pasikoniki. Dziecko
z zamkniętymi oczami wyobrażają sobie pobyt na łące.
-
Po ukończeniu słuchania dziecko siada i opowiada o
swoich wyobrażeniach.
b)
Słuchanie wiersza.
c) Rozmowa na temat wiersza.
- Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i
rośnie dla nich las?
- Co oznaczają słowa „Jak i ty żyją tylko
raz”
Dziecko wypowiada się swobodnie. Rodzic uzupełnia
ich wypowiedzi. Wyjaśnia, że- podobnie jak
ludzie, rośliny i zwierzęta mają tylko jedno życie.
Dlatego należy szanować przyrodę i każde żywe stworzenie.
d)
powtarzanie
wiersza; dziecko i rodzic mówią raz cicho, następnie głośno i umiarkowanym głosem
-
odszukiwanie na obrazku zwierząt z wiersza, opowiadanie jak wyglądają i jaki
jest ich tryb
życia.
5.
„Czy jestem
przyjacielem przyrody?”-quiz.
Pomoce: kartki z narysowanymi buziami ze smutną miną i uśmiechniętą miną
- dziecko udziela odpowiedzi na pytania;
za zachowanie właściwe wobec przyrody otrzymuje
kartkę z miną uśmiechniętą, za
niewłaściwe ze smutną miną.
Śmieci
wyrzucamy byle gdzie.
Po
umyciu rąk zakręcamy dokładnie kran.
Zużytą
baterię wyrzucamy do pojemnika na szkło.
Po
zjedzeniu batonika papierek wyrzucamy do kosza
Widząc
ślimaka na chodniku omijamy go.
Spacerując
po parku łamiemy gałązki i zrywamy kwiaty.
Zbierając
makulaturę ratujemy drzewa i oszczędzamy energię.
6.„Kodeks przyjaciela przyrody”; na
dużej kartce papieru rodzic spisuje pomysły dziecka w jaki sposób możemy dbać o
przyrodę (dziecko samodzielnie podaje
pomysły, może je ilustrować).
Przykłady
zasad:
·
Śmieci
wyrzucamy do kosza.
·
Segregujemy
odpady i wrzucamy je do odpowiednich pojemników.
·
Używamy
toreb wielokrotnego użytku.
·
Oszczędzamy
papier.
·
Nie
łamiemy gałęzi.
·
Chodzimy
po chodnikach.
·
Nie
depczemy roślin.
·
Nie
zrywamy roślin, które są pod ochroną.
·
Sadzimy
drzewa i kwiaty.
My
przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy,
że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
a)
dziecko ozdabia
kartkę wg własnego pomysłu, wymienia akcje propagujące ochronę środowiska
np. Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata i inne.
7.
„Szanuj zieleń”-
spacer z zachowaniem w/w zasad.
8.
Karta pracy cz.
4 str. 88-89 – naklejanie niebieskich kółeczek zgodnie z wierszem;
(znajdują się w środkowej części karty).
9.
Zabawy i
ćwiczenia gimnastyczne w domu lub na powietrzu.
Pomoce: duży tekturowy krążek, piłka lub inny przedmiot wg uznania.
- marsz, bieg, podskoki,
- zabawa „Stój- ćwicz”; na 1 klaśnięcie w dłonie dziecko zatrzymuje
się, na 2 klaśnięcia ćwiczy
z
wybranym przedmiotem wg pomysłów dzieci i rodziców,
- ćwiczenia równowagi np. przejście po
wyznaczonej linii
- ćwiczenia z rzutem i chwytem piłki i
inne.
10.
„Na zielonej
trawce”; praca plastyczno-techniczna.
Pomoce: kartka w kolorze zielonym, klej, nożyczki, sylwety kwiatka wycięte z
kolorowego papieru.
-dziecko składa kartkę w kolorze zielonym na
pół, formuje rulon i go skleja; następnie
wielokrotnie nacina nożyczkami miejsce zgięcia, tworząc paski; odgina
niektóre paski,
rozpłaszcza je i przykleja na nich sylwety kwiatów
wycięte z kolorowego papieru.
11.
Zabawa ruchowa
przy wierszu B. Formy „Idą dzieci”.
Dzieci drogą
maszerują,
dziecko maszeruje w dowolnym kierunku,
czasem lekko
podskakują.
Hop, wysoko
hop,
wykonuje dwa
podskoki obunóż,
skok daleko,
skok.
wykonuje dwa skoki w przód,
Kiedy marszu dosyć
mają,
robi w tył zwrot i maszeruje w miejscu,
to do domu wnet
wracają.
Hop, wysoko,
hop,
wykonuje dwa podskoki obunóż,
skok wysoko,
skok.
a potem – dwa skoki w przód,
Rozglądają się
ciekawie, robi daszek nad
oczami, spogląda raz w lewą stronę,
kto na skrzypcach
zagrał w trawie. raz
w prawą stronę,
A tak dylu – dylu
da
naśladuje grę na skrzypcach.
pięknie konik polny
gra.
Komentarze
Prześlij komentarz