Temat dnia. Żaby,
żabki, żabusie.
1.
„Gdzie ukryła
się żabka?”- gra matematyczna; kierunki prawa, lewa i liczebniki porządkowe.
Pomoce:
10 liści wyciętych z zielonego papieru, kartonik z narysowaną żabką.
- w jednym rzędzie układamy 10 zielonych liści,
dziecko odwraca się w drugą stronę a w tym czasie
rodzic chowa pod dowolnym liściem kartonik z
narysowaną żabką i prosi, aby dziecko odwróciło
się i
informuje , że żabka ukryła się np. pod
piątym liściem,
- dziecko ponownie
odwraca się,
- rodzic informuje,
że żabka ukryła się np. pod piątym liściem z lewej strony,
- dziecko wskazuje
liście, odlicza do pięciu, podnosi liść i mówi : Żabka ukryła się pod piątym
liściem.
Grę
można powtarzać zmieniając kierunki i liczebniki.
2.
„Połącz zielone
kropki” – ćwiczenie grafomotoryczne.
- dziecko rysuje na
kartce kolorowe kropki i nie odrywając ręki od kartki łączy linią
tylko zielone.
3.
Ćwiczenia i
zabawy z krążkami- utrwalenie z poniedziałku 27.04.2020 pkt. 4
4.
Poznajemy żabkę-
historyjka obrazkowa z ćwiczeniami matematycznymi karta pracy cz. 4 str. 90;
- ćwiczenia wymowy:
kum, kum, kum, rech, rech, rech, rebek, rebek, rebek
- rozmowa z
dzieckiem na temat historyjki obrazkowej z karty pracy (pytania i odpowiedzi),
·
jak
wygląda żabka, czym różni się od innych zwierząt,
·
gdzie
żaba składa swoje jajeczka, co powstaje z jajeczek,
·
jak
wygląda kijanka, jak się zmienia, czy jest podobna do żaby,
·
jakie
jest znaczenie żab w przyrodzie.
Ciekawostki
dla dzieci: Żaby to płazy. W Polsce są żaby jeziorkowe,
wodne, śmieszki, moczarowe, trawne, dalmatyńskie; mają długi język, którym
łowią pożywienie i długie tylne nogi do
skoków; żaby lubią wygrzewać się na słońcu, jedzą owady muchy, mrówki,
pająki…małe rybki i ślimaki); są ulubionym przysmakiem jeży; to nieprawda, że
są przysmakiem bocianów.
5.
„Liczymy z
żabkami”- ćwiczenia matematyczne.
Pomoce:
przygotować 6 kartoników z narysowanymi żabkami, kartoniki z kropkami (od 1 do
6), kartoniki z liczbami (od 1 do 6) oraz kartoniki ze znakami + =.
- na stole w rzędzie
dziecko wykłada wszystkie żabki i liczy palcem kolejno liczebnikami głównymi,
- pod spodem układa
kartoniki z odpowiednią liczbą kropek, pod nimi kartoniki z odpowiednimi
cyframi,
a)
rodzic mówi: nad
wodą bawiło się 5 żabek, doszła jeszcze 1 żabka, ile żabek bawiło się razem:
- dziecko liczy na
palcach, odkłada odpowiednią liczbę kartoników z żabkami, odpowiednie kartoniki
z kropkami i liczbami,
- przy użyciu
kartoników z cyframi i znakami += wykonują
działanie matematyczne,
b)
rodzic mówi: do
stawu wskoczyły 2 żabki, dołączyły do nich jeszcze 3, ile żabek pływało w
stawie?
- w odwiedziny do
żabek przyszły jeszcze 2 żabki, ile żabek było razem?
- dziecko liczy na
palcach i przy użyciu kartoników rozwiązuje zadanie
c)
dziecko z
rodzicem wyklaskują rymowankę „Wiosna, wiosna zielona dla żabek wymarzona”,
d)
zabawa ruchowa
ze śpiewem „Żabki” do dowolne melodii; dziecko ilustruje treść piosenki
gestami,
pokazują dłonie, naśladują ruch skrzydeł.
Myśmy
żabki, myśmy żabki,
my
nie mam nic ładnego:
jedna
łapka, druga łapka,
skrzydełka
żadnego.
6.
Karta pracy cz.
4 str. 91.
7.
Zabawa przy
piosence „Dbajmy o przyrodę” (utrwalanie piosenki z poniedziałku 27.04.2020
pkt. 4),
- przy piosence
można maszerować, podskakiwać, kołysać się, wykonywać obroty w podskokach…
8.
Ćwiczenie
oddechowe „Kulki”- dziecko dmucha na papierowe kulki ułożone na stole, zdmuchuje
je ze stołu, stara się dmuchnąć je w górę
…
9.
Opowiadanie B.
Formy czyta rodzic; dziecko słucha, opowiada treść, rozmowa.
Znam
przedszkole, które jest położone bardzo bliski lasu. Dzieci razem z panią
chodzą tam często na
wycieczki. Kilka dni temu zrobiło
się bardzo ciepło.
- Dzisiaj pójdziemy na leśną
polanę. Powitamy panią Wiosnę – oznajmiła pani podczas śniadania.
dzieci wesoło maszerują. Lecz co
to? W lesie zamiast szumu drzew słychać szelest rozrzuconych
reklamówek, worków i gazet. Na
zielone trawie leży pełno butelek i metalowych puszek.
- Kto to zrobił? Dlaczego ludzie
nie dbają o miejsca, w których jest pięknie? – zawołała Agata.
- Musimy tutaj koniecznie
posprzątać! – Marek jest bardzo przejęty.
- Macie rację – odezwała się
pani, wyciągając z torby kolorowe worki i rękawiczki jednorazowe. – Byłam tutaj
wczoraj. Bardzo mnie zasmucił ten widok. Dlatego postanowiłam, ż razem coś
wymyślimy. Proponuję pozbierać śmieci, odpowiednio je segregując.
Wszyscy zabrali się do pracy. Już
po chwili leśna polana wyglądała jak dawnie. Zebrane śmieci przyniesiono do
przedszkola i umieszczono w odpowiednich kontenerach.
10. Budujemy klockami w kolorze zielonym wieże niższe i
wyższe; porównywanie wysokości.
11. Wspólne z rodzicami lub
rodzeństwem prace porządkowe w domu lub ogródku.
Komentarze
Prześlij komentarz