Temat dnia. Żaby, żabki, żabusie.
1. „Gdzie ukryła się żabka?”- gra matematyczna; kierunki prawa, lewa i liczebniki porządkowe.
 Pomoce: 10 liści wyciętych z zielonego papieru, kartonik z narysowaną żabką.
 - w jednym rzędzie układamy 10 zielonych liści, dziecko odwraca się w drugą stronę a w tym czasie
   rodzic chowa pod dowolnym liściem kartonik z narysowaną żabką i prosi, aby dziecko odwróciło    
  się  i informuje  , że żabka ukryła się np. pod piątym liściem,
- dziecko ponownie odwraca się,
- rodzic informuje, że żabka ukryła się np. pod piątym liściem z lewej strony,
- dziecko wskazuje liście, odlicza do pięciu, podnosi liść i mówi : Żabka ukryła się pod piątym liściem.
Grę można powtarzać zmieniając kierunki i liczebniki.
2. „Połącz zielone kropki” – ćwiczenie grafomotoryczne.
- dziecko rysuje na kartce  kolorowe kropki  i nie odrywając ręki od kartki łączy linią tylko zielone.
3. Ćwiczenia i zabawy z krążkami- utrwalenie z poniedziałku 27.04.2020 pkt. 4
4. Poznajemy żabkę- historyjka obrazkowa z ćwiczeniami matematycznymi karta pracy cz. 4 str. 90;
- ćwiczenia wymowy: kum, kum, kum, rech, rech, rech, rebek, rebek, rebek 
- rozmowa z dzieckiem na temat historyjki obrazkowej z karty pracy (pytania i odpowiedzi),
·         jak wygląda żabka, czym różni się od innych zwierząt,
·         gdzie żaba składa swoje jajeczka, co powstaje z jajeczek,
·         jak wygląda kijanka, jak się zmienia, czy jest podobna do żaby,
·         jakie jest znaczenie żab w przyrodzie.

Ciekawostki dla dzieci: Żaby to płazy. W Polsce są żaby jeziorkowe, wodne, śmieszki, moczarowe, trawne, dalmatyńskie; mają długi język, którym łowią pożywienie i długie  tylne nogi do skoków; żaby lubią wygrzewać się na słońcu, jedzą owady muchy, mrówki, pająki…małe rybki i ślimaki); są ulubionym przysmakiem jeży; to nieprawda, że są przysmakiem  bocianów.
5. „Liczymy z żabkami”- ćwiczenia matematyczne.
Pomoce: przygotować 6 kartoników z narysowanymi żabkami, kartoniki z kropkami (od 1 do 6), kartoniki z liczbami (od 1 do 6) oraz kartoniki ze znakami + =.
- na stole w rzędzie dziecko wykłada wszystkie żabki i liczy palcem kolejno liczebnikami głównymi,
- pod spodem układa kartoniki z odpowiednią liczbą kropek, pod nimi kartoniki z odpowiednimi
  cyframi,
a) rodzic mówi: nad wodą bawiło się 5 żabek, doszła jeszcze 1 żabka, ile żabek bawiło się razem:
- dziecko liczy na palcach, odkłada odpowiednią liczbę kartoników z żabkami, odpowiednie kartoniki
   z kropkami i liczbami,
- przy użyciu kartoników z cyframi i znakami  += wykonują działanie matematyczne,
b) rodzic mówi: do stawu wskoczyły 2 żabki, dołączyły do nich jeszcze 3, ile żabek pływało w stawie?
- w odwiedziny do żabek przyszły jeszcze 2 żabki, ile żabek było razem?
- dziecko liczy na palcach i przy użyciu kartoników rozwiązuje zadanie
c) dziecko z rodzicem wyklaskują rymowankę „Wiosna, wiosna zielona dla żabek wymarzona”,
d) zabawa ruchowa ze śpiewem „Żabki” do dowolne melodii; dziecko ilustruje treść piosenki gestami,
     pokazują dłonie, naśladują ruch skrzydeł.

Myśmy żabki, myśmy żabki,
my nie mam nic ładnego:
jedna łapka, druga łapka,
skrzydełka żadnego.
6. Karta pracy cz. 4 str. 91.
7. Zabawa przy piosence „Dbajmy o przyrodę” (utrwalanie piosenki z poniedziałku 27.04.2020 pkt. 4),
- przy piosence można maszerować, podskakiwać, kołysać się, wykonywać obroty w podskokach…
8. Ćwiczenie oddechowe „Kulki”- dziecko dmucha na papierowe kulki ułożone na stole, zdmuchuje
     je ze stołu, stara się dmuchnąć je w górę …
9. Opowiadanie B. Formy czyta rodzic; dziecko słucha, opowiada treść, rozmowa.

Znam przedszkole, które jest położone bardzo bliski lasu. Dzieci razem z panią chodzą tam często na
wycieczki. Kilka dni temu zrobiło się bardzo ciepło.
- Dzisiaj pójdziemy na leśną polanę. Powitamy panią Wiosnę – oznajmiła pani podczas śniadania.
dzieci wesoło maszerują. Lecz co to? W lesie zamiast szumu drzew słychać szelest rozrzuconych
reklamówek, worków i gazet. Na zielone trawie leży pełno butelek i metalowych puszek.  
- Kto to zrobił? Dlaczego ludzie nie dbają o miejsca, w których jest pięknie? – zawołała Agata.
- Musimy tutaj koniecznie posprzątać! – Marek jest bardzo przejęty.
- Macie rację – odezwała się pani, wyciągając z torby kolorowe worki i rękawiczki jednorazowe. – Byłam tutaj wczoraj. Bardzo mnie zasmucił ten widok. Dlatego postanowiłam, ż razem coś wymyślimy. Proponuję pozbierać śmieci, odpowiednio je segregując.
Wszyscy zabrali się do pracy. Już po chwili leśna polana wyglądała jak dawnie. Zebrane śmieci przyniesiono do przedszkola i umieszczono w odpowiednich kontenerach.

10. Budujemy klockami w kolorze zielonym wieże niższe i wyższe; porównywanie wysokości.
11. Wspólne z rodzicami lub rodzeństwem prace porządkowe w domu lub ogródku.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.