Temat dnia: Szukamy  wiosny
 1. „ Wiosna w obrazach”-wypowiedzi dzieci na temat reprodukcji malarskiej C. Moneta „Wiosna”
    (plansza z wyprawki).
2. „Wiosna”- zabawa ruchowa przy utworze muzycznym „Cztery pory roku” A. Vivaldjiego
-  poruszanie się dzieci w zależności od uczuć, jakie muzyka w nich wzbudziła
  (proponujemy z chustką)
-  „Wiosna”- malowanie obrazka na dużym formacie papieru inspirowane muzyką- całą rodziną (dla
   chętnych).
3.  „Wiosna idzie przez park”- praca z obrazkiem inspirowana wierszem „Nadeszła wiosna”
     B. Formy 
    - odpowiedzi na pytanie „Jakie zmiany w przyrodzie przyniosła wiosna?; oznaki wiosny.
Spojrzał w okno mały Paweł,                                        Zapomnijcie, moi mili
a w ogrodzie wiosna,                                                     o śniegu i chłodzie.
świeżą trawkę, przebiśniegi                                          Pożyczyła od słoneczka
w koszu nam przyniosła.                                               garść ciepłych promieni,
Obudziła pąki kwiatów                                                  gdy ogrzeje nimi ziemię,
w parku i ogrodzie.                                                        świat się zazieleni.
4. Zabawy przy piosence „Nareszcie wiosna”.
Piosenkę jest dostępna na stronie mac . Cykl Olek i Ada CD 2 utwór 20.

Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna,
swobodnie biegają
Budzi  kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa
zwracają się przodem do mamy, siostry, brata…

Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły
stojąc blisko siebie, tworzą pary,
gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy
poruszają się w podskokach: raz w lewą, raz w prawą stronę
Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa
i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach.

zwracają się przodem do siebie i  naśladują padający deszcz, robią daszek nad oczami, spoglądają raz w lewą, raz w prawą stronę,
Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze,
tańczy razem z motylami na kwitnącej łące.
miarowo maszerują nachylają się i udają budzenie owadów i żabek
Woła do niedźwiedzia: Wstawaj, misiu, wstawaj
stają i wyciągają ręce przed siebie
Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa.

wykonują ruchy obrazujące nawoływanie, maszerują w miejscu, miarowo klaszcząc,
I dzieci łaskocze słońca promieniami
obracają się wokół siebie w lewą, następnie w prawą stronę, wykonują zwrot przodem do środka koła, ręce unoszą w górę, poruszają nimi w nadgarstkach,
Chodźcie, dzieci chodźcie dzieci z wiosną się pobawić x2

5. Slalom między drzewkami- zabawa na powietrzu.
6. Wykonanie instrumentów np. z butelki plastikowej wypełnioną kaszą lub ziarenkami,
    Słoików, tekturowych pudełek, łyżek, itd. wg pomysłów dzieci.
7. „Domowa orkiestra” granie na wykonanych instrumentach do piosenki „Nareszcie wiosna” lub
    innej, wybranej przez dziecko..
8. Praca z kartą pracy cz. 4 str. 42-44  ( ilość wykonanych ćwiczeń zależna od możliwości dziecka).



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.