Temat dnia: Szukamy wiosny
1. „
Wiosna w obrazach”-wypowiedzi dzieci na temat reprodukcji malarskiej C. Moneta
„Wiosna”
(plansza z wyprawki).
- poruszanie się dzieci w zależności od uczuć,
jakie muzyka w nich wzbudziła
(proponujemy z chustką)
- „Wiosna”- malowanie obrazka na dużym formacie
papieru inspirowane muzyką- całą rodziną (dla
chętnych).
3.
„Wiosna idzie przez park”- praca z
obrazkiem inspirowana wierszem „Nadeszła
wiosna”
B.
Formy
- odpowiedzi na pytanie „Jakie zmiany w
przyrodzie przyniosła wiosna?; oznaki wiosny.
Spojrzał w okno
mały Paweł, Zapomnijcie,
moi mili
a w ogrodzie
wiosna,
o śniegu i chłodzie.
świeżą trawkę,
przebiśniegi
Pożyczyła od słoneczka
w koszu nam
przyniosła. garść ciepłych promieni,
Obudziła pąki
kwiatów
gdy ogrzeje nimi ziemię,
w parku i
ogrodzie.
świat się zazieleni.
4. Zabawy przy piosence „Nareszcie
wiosna”.
Piosenkę jest
dostępna na stronie mac . Cykl Olek i Ada CD 2 utwór 20.
Przyszła do nas wiosna –
słoneczna, radosna,
|
swobodnie
biegają
|
Budzi
kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa
|
zwracają się
przodem do mamy, siostry, brata…
|
Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły
|
stojąc
blisko siebie, tworzą pary,
|
gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy
|
poruszają
się w podskokach: raz w lewą, raz w prawą stronę
|
Wiosennym
deszczykiem kaczeńce podlewa
i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach.
|
zwracają się
przodem do siebie i naśladują padający
deszcz, robią daszek nad oczami, spoglądają raz w lewą, raz w prawą stronę,
|
Teraz budzi żabki, pszczoły i
chrabąszcze,
tańczy razem z motylami na kwitnącej łące.
|
miarowo maszerują
nachylają się i udają budzenie owadów i żabek
|
Woła do niedźwiedzia: Wstawaj,
misiu, wstawaj
|
stają i wyciągają
ręce przed siebie
|
Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa.
|
wykonują
ruchy obrazujące nawoływanie, maszerują w miejscu, miarowo klaszcząc,
|
I dzieci łaskocze słońca promieniami
|
obracają się
wokół siebie w lewą, następnie w prawą stronę, wykonują zwrot przodem do
środka koła, ręce unoszą w górę, poruszają nimi w nadgarstkach,
|
Chodźcie, dzieci chodźcie dzieci z wiosną się
pobawić x2
|
5.
Slalom między
drzewkami- zabawa na powietrzu.
6. Wykonanie instrumentów np. z
butelki plastikowej wypełnioną kaszą lub ziarenkami,
Słoików, tekturowych pudełek, łyżek, itd.
wg pomysłów dzieci.
7.
„Domowa
orkiestra” granie na wykonanych instrumentach do piosenki „Nareszcie wiosna”
lub
innej, wybranej przez dziecko..
8.
Praca z kartą
pracy cz. 4 str. 42-44 ( ilość
wykonanych ćwiczeń zależna od możliwości dziecka).
Tak. Wszystkie książki są wyłożone w holu przedszkola.
OdpowiedzUsuń.