Temat dnia: Wiosna  budzi zwierzęta.

1. „Dokończ słowo”- ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Dorosły mówi sylabę dziecko dopowiada brakująca sylabę tak aby powstało słowo.
2. „Niedokończone figury”- kartka z narysowanymi przez rodzica niedokończonymi figurami
   geometrycznymi- dziecko dorysowuje brakujące części, nazywa figury, koloruje, wycina, układa
   mozaikę lub obrazek.
3. „Motyle”- zabawa taneczna przy piosence.
Dzieci zamieniają się w motylki i tańczą przy piosence.
4. „Wiosenna pobudka” - słuchanie wiersza A. Widzowskiej: utrwalenie wiadomości na temat
     zwyczajów zwierząt. Rozmowa na temat wiersza.
5. Próby zapamiętania pierwszej zwrotki wiersza.
Wiosna obudziła misia.                                                             - Zaraz włożę je na głowę
Motyl mu na nosie przysiadł                                                         pięknej pani borsukowej.
- Wstań niedźwiadku! Podaj łapkę.                                               Obudziły się świstaki:
Zdejmij futro, szal i czapkę.                                                          przyleciały piękne ptaki:
- Aaaaaa!- miś ziewnął, wyszedł z jamy                                       boćki, gęsi i kukułki.                                                                          
- Cześć motylku nakrapiany.                                                      - Fruń, skowronku, po jaskółki!
Obudziłeś już borsuka?                                                               - Kwitną bazie i pierwiosnki:                                                        
Bo już wiosna do drzwi puka!                                                    - Chcemy słonka! Chcemy wiosny!                                                 
Borsuk wąchał kwiat sasanki                                                        Wtem zaspany jeż nadchodzi.                                               
i z krokusów robił wianki.                                                         -  Gdzie jest…zima? O co chodzi…?
6. Odgrywanie scenek przez dziecko na podstawie wiersza z wykorzystaniem zabawek, pluszaków.
7. Gimnastyka przedszkolaka- skłony, podskoki, przysiady… np. przy muzyce.
8. „ Jak powstaje motyl”- obejrzenie filmu edukacyjnego dla dzieci.
9. „Jak powstaje motyl”- wykonanie pracy- wyprawka karta F.
Wytnij, naklej na kartce w odpowiedniej kolejności i opowiedz o kolejnych stadiach rozwoju motyla ( larwa, gąsienica, poczwarka, dorosły motyl).
10. Karta pracy str. 46-47.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.