Temat dnia: Wiosna budzi zwierzęta.
1. „Dokończ słowo”- ćwiczenie
słuchu fonematycznego.
Dorosły mówi sylabę
dziecko dopowiada brakująca sylabę tak aby powstało słowo.
2. „Niedokończone figury”- kartka
z narysowanymi przez rodzica niedokończonymi figurami
geometrycznymi- dziecko dorysowuje brakujące
części, nazywa figury, koloruje, wycina, układa
mozaikę lub obrazek.
3. „Motyle”- zabawa
taneczna przy piosence.
Dzieci zamieniają
się w motylki i tańczą przy piosence.
4. „Wiosenna pobudka” - słuchanie
wiersza A. Widzowskiej: utrwalenie wiadomości na temat
zwyczajów zwierząt. Rozmowa na temat
wiersza.
5. Próby zapamiętania pierwszej
zwrotki wiersza.
Wiosna obudziła
misia.
- Zaraz włożę je na głowę
Motyl mu na nosie
przysiadł pięknej pani borsukowej.
- Wstań
niedźwiadku! Podaj łapkę. Obudziły się świstaki:
Zdejmij futro, szal
i czapkę.
przyleciały piękne ptaki:
- Aaaaaa!- miś
ziewnął, wyszedł z jamy
boćki, gęsi i kukułki.
- Cześć motylku
nakrapiany. -
Fruń, skowronku, po jaskółki!
Obudziłeś już
borsuka? - Kwitną bazie i pierwiosnki:
Bo już wiosna do
drzwi puka! -
Chcemy słonka! Chcemy wiosny!
Borsuk wąchał kwiat
sasanki Wtem zaspany jeż nadchodzi.
i z krokusów robił
wianki.
- Gdzie jest…zima? O co chodzi…?
6. Odgrywanie scenek przez dziecko
na podstawie wiersza z wykorzystaniem zabawek, pluszaków.
7. Gimnastyka przedszkolaka-
skłony, podskoki, przysiady… np. przy muzyce.
8. „ Jak powstaje motyl”-
obejrzenie filmu edukacyjnego dla dzieci.
9. „Jak powstaje motyl”- wykonanie
pracy- wyprawka karta F.
Wytnij, naklej na
kartce w odpowiedniej kolejności i opowiedz o kolejnych stadiach rozwoju motyla
( larwa, gąsienica, poczwarka, dorosły motyl).
10. Karta pracy str. 46-47.
Komentarze
Prześlij komentarz