Wiosenne symetrie.
1. „Motyl”- rysowanie w kształcie
odwróconej ósemki (rysowanie w powietrzu
raz jedną ręką, raz
drugą , oburącz; rysowanie na kartce,
kolorowanie).
2. „Nareszcie wiosna”- utrwalenie
I zwrotki piosenki, nauka II zwrotki.
Piosenkę jest
dostępna na stronie mac . Cykl Olek i Ada CD 2 utwór 20.
Należy
zarejestrować się na stronie Mac jako rodzic.
3. „W poszukiwaniu symetrii”- zabawa matematyczna.
- dziecko wskazuje
w domu przedmioty symetryczne, tzn.
które mają dwie takie same, równe części
(klocki, zabawki, garnki, talerze, meble…)
- układanie
symetrycznych wzorów na stole lub kartce z wykorzystaniem np. guzików, fasoli,
kasztanów…( kartkę można podzielić na
połowę)
4. „Gdzie schował się miś?”- zabawa
z rodzicami lub rodzeństwem rozwijająca umiejętność określania
kierunków i liczenia ( rodzic chowa
misia, dziecko, które tego nie widziało
ma za pomocą
instrukcji
słownej odnaleźć go) używanie zwrotów: idź 2 kroki prosto, idź cztery
kroki w lewo, idź
3 kroki do tyłu, idź 6 kroków w prawo… aż
dziecko znajdzie misia.
5. „Wiosenne kwiaty”- praca z
wyprawki karta 8.
Potrzebne: wyprawka- karta 8, rurka do napojów, taśma
klejąca, nożyczki, nakrętka od butelki, plastelina.
Dzieci wypychają z
karty poszczególne części tulipana. Przekładają końcówki rurek do napojów przez
nacięte miejsca tak, jak widać na fotografii. Przyklejają liście tulipana do
rurek taśmą klejącą. Tulipan
będzie umocowany w
nakrętce do butelki za pomocą plasteliny.
6. Spacer w pobliżu domu –
obserwacja pąków na drzewach i krzewach.
7. Karta pracy cz.4 str. 44-47.
Komentarze
Prześlij komentarz