Temat dnia: Jestem Europejczykiem.
1. Odnajdywanie na mapie miejsc wskazanych przez dziecko. Dzielenie się  swoimi marzeniami
   i wspomnieniami.
Pomoce: mapa Polski, rozsypanka literowa- Wyprawka.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o miejscach w Polsce, które chciałyby odwiedzić, lub takie w których już kiedyś były. Rodzic odnajduje i pokazuje je na mapie. Można wspólnie z dzieckiem układać  z rozsypanki literowej nazwy miast lub rzek, (np. Katowice, Zakopane, Wisła, Odra, Narew). taneczne.
2. Słuchanie polskich pieśni ludowych. Własne improwizacje taneczne.
Odtwarzacz CD, nagrania pieśni: Oj latała sroczka, Jestem dobry rybak oraz inne nagrania polskich pieśni ludowych.
Rodzic włącza nagrania dowolnych polskich pieśni ludowych. Dzieci słuchają utworów, wypowiadają się na ich temat. Następnie wykonują swobodne improwizacje ruchowe przy muzyce.
3. Poznawanie polskich strojów ludowych.
Zdjęcia różnych osób ubranych w polskie stroje ludowe, np.: śląski, łowicki, kujawski, kurpiowski, kaszubski. Dziecko opisuje charakterystyczne cechy strojów. Odnajdują na ma­pie Polski (z pomocą rodzica.) regiony właściwe dla danego stroju.
4. Propozycja pracy plastycznej.
5. Zabawy i ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku 4 V 2020.
6. Poznajemy Unię Europejską”- rozmowa przy mapie.
Pomoce: chorągiewka przedstawiająca flagę Unii Europejskiej.
a) Praca z mapą Europy.
Pomoce: mapa Europy, napis Europa.
Rodzic  pokazuje kartonik z napisem Europa do czytania całościowego, który odczytuje wspólnie z dzieckiem..
Pyta:
- Co to jest Europa?
Wyjaśnia, że Europa to kontynent, na którym leży również Polska. Pokazuje mapę i obszar Europy, oraz Polskę..
b) Zapoznanie z Unią Europejską.
Flagi państw: Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Holandia, Ir­landia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Wielka Brytania, Chorwacja, Czechy, Hiszpania, Szwecja, Węgry, Włochy, i kartoniki z ich nazwami, skakanki, plastikowe pudełko.

Rodzic wyjaśnia, że niektóre kraje leżące na kontynencie europejskim zawiązały tak zwaną unię, czyli porozumienie, układ, umowę. Kraje te współpracują ze sobą, pomagają sobie. Rodzic. porównuje Unię Europejską do domu, w którym wszyscy domownicy troszczą się o siebie wzajemnie. Informuje, że obywatele Wielkiej Brytanii w 2017 roku zdecydowali się na opuszczenie Unii Europejskiej.
c) Poznawanie flagi Unii Europejskiej.
Pomoce: niebieski karton, żółte gwiazdki wycięte z papieru, zdjęcie flagi Unii Europejskiej.
Rodzic wyjaśnia, że Unia Europejska ma również swoją flagę. Jest ona symbolem wszystkich państw wchodzących w skład UE. Pokazuje dziecku zdjęcie flagi. Dziecko opisuje jej wygląd, liczy gwiazd­ki na fladze. Rodzic wyjaśnia, że na początku do Unii należało tylko 12 państw. Dlatego właśnie na fladze jest 12 gwiazdek. Liczba państw członkowskich zmieniła się- obecnie jest ich 28, ale liczba gwiazdek pozostała taka sama. Kiedy Wielka Brytania wystąpi już ostatecznie z Unii Europejskiej,
pozostanie w niej 27 państw członkowskich. Istnieje jednak możliwość, że zostaną przyjęci nowi członkowie. Rodzic układa na podłodze niebieski karton i żółte gwiazdki. Dziecko układa gwiazdki na kartonie w taki sam sposób, jak są one ułożone na fladze UE. .https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw
7. Karty pracy cz. 5 str. 26.
8. Poznanie hymnu UE.
9.To Polska, moja ojczyzna”-zajęcia plastyczne.
a) Wprowadzenie.
Rymowanka I. Fabiszewskiej:
Ojczyzna to miejsce, które bardzo kochamy.
Nazwę naszej ojczyzny głośno wymawiamy.
Dziecko głośno mówi słowo Polska.
b) Utrwalanie polskich symboli narodowych.
Rodzic pyta:
-  Jakie znasz polskie symbole?
- Jak wygląda godło Polski?
- Jak wygląda flaga Polski?
-  Jakie kolory występują na fladze i na godle Polski?
c) Wyjaśnienie sposobu wykonania pracy „To Polska moja ojczyzna”.
Potrzebne: wycięty z kartonu kontur mapy Polski,  mocny klej, pojemniki plastikowe, biała i czerwona farba, pędzel, kasza jęczmienna.
Dziecko pokrywa całą powierzchnię papieru mocnym klejem, a następnie posypuje kaszą jęczmienną z po­jemniczków. Potrząsa kartonem, usuwając z niego zbędną część kaszy. Dzieli kontur mapy Polski na dwie części-górną część maluje na kolor biały, a dolną- na kolor czerwony.
8. Zabawy na świeżym powietrzu.
9. Karty pracy cz. 5 str  26  -28
10. Utrwalenie piosenki „Jestem Polakiem”.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.