Temat dnia: W wielkim mieście.
1. „Wieś, czy miasto?”- oglądanie filmu edukacyjnego dla dzieci- „Jedynkowe przedszkole”.
https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM
2. Zabawy i ćwiczenia poranne- z poniedziałku 4V 2020.
3. Budujemy miasto”- zajęcia matematyczne inspirowane wierszem E. Stadtmüller Kim jesteś?
a) Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „Kim jesteś”?
Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone.
Ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie:
raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
– Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.
b) Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic  pyta:
- O czym był ten wiersz?
- Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka?
- Jak mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska?
c) Zaproszenie w podróż do dużego miasta. Praca z mapą.
Pomoce: mapa Polski.
Rodzic przypomina dziecku, że krajobraz Polski jest bardzo urozmaicony. Prosi, aby dziecko pokazało:
- gdzie jest morze,
- gdzie są jeziora,
- góry,
- rzeki,
- duże miasta.
Proponuje podróż do jednego z miast. Dziecko wybiera miasto, do którego chce podróżować.
c) Zabawa ruchowa Wycieczka do dużego miasta.
  Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę do dużego miasta. Podczas podróży wskazuje na mapie 
  góry-dziecko naśladuje wspinanie się po górach, jeziora- dziecko siada, naśladują branie wioseł
  do rąk i przepływanie jeziora kajakiem, duże miasto- dziecko zamienia się w samochód
  i kontynuują podróż.
d) Budowanie osiedla mieszkaniowego.
Pomoce: klocki, zdjęcia nowoczesnych osiedli mieszkaniowych, kartki z bloku technicznego w formacie A3 (w kolorze żółtym, niebieskim i w kolorze zielonym), koperty, figury geometryczne wycięte z papieru kolorowego (np. prostokąty, kwadraty, koła, trójkąty), ale różnych rozmiarów.
Rodzic  informuje dziecko, że dotarło już do wybranego miasta. Opowiada o tym, że miasta wciąż się roz­wijają i powstają w nich nowe osiedla mieszkaniowe. Pokazuje zdjęcia. Proponuje wspólną budowę jednego z nich. Układa  kolorowe kartki z bloku technicznego .. Rodzic informuje, że będzie architektem projektującym nowe osiedle. Chce, aby znajdowały się w nim budynki o różnej wysokości. Dziecko będzie wykonawcą  projektów architekta. Do jego zadań będzie należała budowa zaprojektowanych domów. Przykłady projektów architekta:
- Na osiedlu, w miejscach oznaczonych kolorem żółtym, mają stanąć tylko budynki sześciopiętrowe .
- W miejscach oznaczonych kolorem niebieskim mają stanąć tylko budynki dziesięciopiętro­we.
 Dziecko buduje takie budynki z klocków.
- Architekt zmienia zdanie- w wysokich budynkach często psują się windy, budynki stojące na placu
  oznaczonym kolorem żółtym mają mieć cztery piętra, a te stojące na placu w kolorze niebieskim –
  osiem pięter.
 Pyta: Co trzeba zrobić? Dziecko odejmuje po dwa klocki. Liczy, ile pięter mają teraz domy.
- Po prawej stronie budynku ma stanąć niższy budynek. Dziecko same decyduje, ile pięter ma mieć
  dom. Rodzic. pyta : Ile pięter ma twój dom? Który z budynków jest wyższy? Który jest niższy?
- Architekt przygląda się domom i stwierdza, że chciałby wprowadzić zmiany. Oba budynki mają być
  takiej samej wysokości. Dziecko wykonuje polecenie. Rodzic. pyta : Ile pięter trzeba było dobu­do-
  wać?
- Architekt prosi o wybudowanie po lewej stronie wyższego budynku. Dziecko podaje, ile pięter ma
  ich dom.
- Architekt wyraża zadowolenie z postępu prac. Informuje, że budowa domów na tym osiedlu została
  zakończona. Teraz trzeba zadbać o zieleń. Dziecko bierze kartkę w kolorze zielonym oraz kopertę,
  w której znajdują się wycięte z papieru figury geometryczne .Układa z nich kwiaty na zielonej
  kartce (trawniku). Po zakończeniu zadania informuje, jakie figury były mu potrzebne do wykonania
   kwiatów i ile ich potrzebowało..
- Architekt wyraża zadowolenie z wykonanej pracy. Mówi, że mieszkańcom tego osiedla tak 
  spodoba­ły się kolorowe trawniki, że teraz w swoich domach zawsze dbają o to, aby w wazonach 
  były kwiaty.
4. Nauka piosenki „ Jestem Polakiem” .
Olek i Ada  CD2 utwór 27.
5. Zabawy na świeżym powietrzu
- Zabawa ruchowa z piłką „Zielony parzy”.
Pomoce: piłka.
Rodzic wymienia dowolny kolor i rzuca piłkę do dziecka. Dziec­ko nie może złapać piłki, gdy rodzic wymieni kolor zielony. Kiedy dziecko  się pomyli robi: 3 przysiady, 3 podskoki ….
6. Karty pracy cz. 5 str. 20-23.

Komentarze

  1. Przegapiłyśmy zamieszczenie linku. Już zrobione. Zapraszamy do obejrzenia "Jedynkowego przedszkola".

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.