Temat
dnia: W wielkim mieście.
1.
„Wieś, czy miasto?”- oglądanie
filmu edukacyjnego dla dzieci- „Jedynkowe przedszkole”.
https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM
https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM
2.
Zabawy i ćwiczenia poranne- z poniedziałku 4V 2020.
3.
„
Budujemy miasto”- zajęcia
matematyczne inspirowane wierszem E. Stadtmüller Kim jesteś?
a) Słuchanie wiersza E. Stadtmüller
„Kim jesteś”?
Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone.
Ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie:
raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
– Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.
b)
Rozmowa na temat
wiersza.
Rodzic pyta:
- O
czym był ten wiersz?
- Jakie
znaki są bliskie sercu każdego Polaka?
- Jak
mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska?
c) Zaproszenie
w podróż do dużego miasta. Praca z mapą.
Pomoce: mapa
Polski.
Rodzic przypomina dziecku, że krajobraz Polski jest
bardzo urozmaicony. Prosi, aby dziecko pokazało:
- gdzie jest morze,
- gdzie są jeziora,
- góry,
- rzeki,
- duże miasta.
Proponuje podróż do jednego z miast. Dziecko wybiera
miasto, do którego chce podróżować.
c) Zabawa ruchowa Wycieczka do
dużego miasta.
Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę do
dużego miasta. Podczas podróży wskazuje na mapie
góry-dziecko
naśladuje wspinanie się po górach, jeziora- dziecko siada, naśladują branie
wioseł
do rąk i przepływanie jeziora kajakiem, duże
miasto- dziecko zamienia się w samochód
i kontynuują podróż.
d) Budowanie osiedla
mieszkaniowego.
Pomoce: klocki, zdjęcia nowoczesnych
osiedli mieszkaniowych, kartki z bloku technicznego w formacie A3 (w kolorze
żółtym, niebieskim i w kolorze zielonym), koperty, figury geometryczne wycięte
z papieru kolorowego (np. prostokąty, kwadraty, koła, trójkąty), ale różnych
rozmiarów.
Rodzic informuje
dziecko, że dotarło już do wybranego miasta. Opowiada o tym, że miasta wciąż
się rozwijają i powstają w nich nowe osiedla mieszkaniowe. Pokazuje zdjęcia.
Proponuje wspólną budowę jednego z nich. Układa kolorowe kartki z bloku technicznego .. Rodzic
informuje, że będzie architektem projektującym nowe osiedle. Chce, aby
znajdowały się w nim budynki o różnej wysokości. Dziecko będzie wykonawcą projektów architekta. Do jego zadań będzie
należała budowa zaprojektowanych domów. Przykłady projektów architekta:
- Na
osiedlu, w miejscach oznaczonych kolorem żółtym, mają stanąć tylko budynki
sześciopiętrowe .
-
W miejscach oznaczonych kolorem niebieskim mają stanąć tylko budynki
dziesięciopiętrowe.
Dziecko buduje takie budynki z klocków.
- Architekt zmienia zdanie- w wysokich budynkach
często psują się windy, budynki stojące na placu
oznaczonym
kolorem żółtym mają mieć cztery piętra, a te stojące na placu w kolorze
niebieskim –
osiem pięter.
Pyta: Co
trzeba zrobić? Dziecko odejmuje po dwa klocki. Liczy, ile pięter mają teraz
domy.
- Po prawej stronie budynku ma stanąć niższy
budynek. Dziecko same decyduje, ile pięter ma mieć
dom. Rodzic.
pyta : Ile pięter ma twój dom? Który z budynków jest wyższy? Który jest
niższy?
- Architekt przygląda się domom i stwierdza, że
chciałby wprowadzić zmiany. Oba budynki mają być
takiej samej
wysokości. Dziecko wykonuje polecenie. Rodzic. pyta : Ile pięter trzeba było
dobudo-
wać?
- Architekt prosi o wybudowanie po lewej stronie
wyższego budynku. Dziecko podaje, ile pięter ma
ich dom.
- Architekt wyraża zadowolenie z postępu prac.
Informuje, że budowa domów na tym osiedlu została
zakończona.
Teraz trzeba zadbać o zieleń. Dziecko bierze kartkę w kolorze zielonym oraz
kopertę,
w której
znajdują się wycięte z papieru figury geometryczne .Układa z nich kwiaty na
zielonej
kartce
(trawniku). Po zakończeniu zadania informuje, jakie figury były mu potrzebne do
wykonania
kwiatów i
ile ich potrzebowało..
- Architekt wyraża zadowolenie z wykonanej pracy.
Mówi, że mieszkańcom tego osiedla tak
spodobały się
kolorowe trawniki, że teraz w swoich domach zawsze dbają o to, aby w wazonach
były kwiaty.
4.
Nauka piosenki „
Jestem Polakiem” .
Olek i Ada CD2 utwór
27.
5. Zabawy
na świeżym powietrzu
- Zabawa ruchowa z piłką „Zielony parzy”.
Pomoce: piłka.
Rodzic wymienia
dowolny kolor i rzuca piłkę do dziecka. Dziecko nie może złapać piłki, gdy rodzic
wymieni kolor zielony. Kiedy dziecko się
pomyli robi: 3 przysiady, 3 podskoki ….
6.
Karty pracy cz. 5 str. 20-23.
Przegapiłyśmy zamieszczenie linku. Już zrobione. Zapraszamy do obejrzenia "Jedynkowego przedszkola".
OdpowiedzUsuń