TEMAT DNIA: NADCHODZI LATO.
1. „Ubrania na letni wypoczynek”;
zabawa z obrazkami:
- Wypowiedzi
dziecka na temat mody letniej,
-Oglądanie
magazynów i gazetek reklamowych z modą letnią; dziecko wymienia nazwy części
garderoby i określa ich przydatność w
wybranym miejscu letniego wypoczynku (miasto, wieś,
morze, góry, jeziora).
2. „Żaglówki”- zabawa z figurami
geometrycznymi rozwijająca intuicję i odwzorowywanie:
- Dziecko z wyprawki wypycha figury geometryczne, przelicza je i
układa w rzędach wg kształtu
i koloru
- Rodzic opisuje
figurę bez używania jej nazwy, dziecko odgaduje i wskazuje daną figurę, z figur
układa własną kompozycję, np. żaglówkę.
3. Ćwiczenia poranne ( z
poniedziałku 8 VI).
4. „Letnie ogrody”- zabawy
matematyczne:
a) „Znamy te figury”;
- Dziecko otrzymuje
od rodzica kartkę z bloku technicznego ( z jednej strony kartka jest czysta, z
drugiej jest narysowana linia pozioma, która wyznacza granicę szlaczka),
- Z wyprawki dziecko wypycha duże i małe figury
geometryczne (prostokąty, kwadraty, trójkąty, koła
oraz jeden sześciokąt, można je narysować na
karteczkach); dziecko nazywa figury i opisuje ich
cechy,
b) „Rabatka kwiatowa”- układanie
szlaczka z figur geometrycznych:
- Dziecko segreguje
figury wg kształtu, koloru i wielkości, nadaje im nazwy, np. małe koło to mały
słonecznik, duże koło to duży słonecznik,
mały trójkąt to mała róża, duży trójkąt to duża, kwadrat to
dalia, prostokąt to piwonia,
- Dziecko wg
własnego pomysłu przykleja figury
geometryczne wzdłuż poziomej linii; tj. rabatki;
c) „Klomb i rozeta”- układanie z
figur geometrycznych:
- Na środku czystej
strony kartki dziecko przykleja sześciokąt (klomb); rodzic opisuje jego cechy
(sześć boków i sześć kątów)
- Wewnątrz klombu i
wzdłuż jego linii dziecko układa wg własnego pomysłu figury geometryczne
symbolizujące kwiaty.
- Pozostałe figury
dziecko przykleja na kartkę poza sześciokątem wg własnego pomysłu, tak by
powstał projekt ogrodu,
d) Dziecko przelicza, ile jest
figur wg kształtu, koloru i wielkości użyto do każdego zadania.
5. Karta pracy cz. 5 str. 79.
6. Ćwiczenia gimnastyczne ( z
wtorku 2 VI).
7. „Znajdź słowo”- zabawa
słownikowa; dobieranie słów o znaczeniu
przeciwnym do podanego:
wesoły – smutny
mokry – suchy
wysoki- niski , itp.
- Można wykorzystać
do zabawy piłkę.
- Rodzic rzuca do
dziecka piłkę i wypowiada słowo, dziecko odrzuca piłkę ze słowem przeciwnym.
8. Ćwiczenie konstrukcyjne –
lepienie z plasteliny kulek i łączenie ich z wykałaczkami do budowania
dowolnych konstrukcji.
9. Utrwalanie piosenki „Lato w
kawiarence”.
10. Wiersz B. Formy; maszerowanie w
różne strony z rytmicznym wystukiwaniem
przy bębenku.
Jesteś ty,
jestem ja -
wskazuje
na rodzica i siebie
w świat
idziemy raz i dwa.
zatacza
ręką duże koła
Tup, tup, tup, tralala
trzy razy
tupie j klaszcze
niech ta podróż wiecznie trwa.
obrót wokół siebie.
Komentarze
Prześlij komentarz