TEMAT DNIA: NADCHODZI LATO.



1. „Ubrania na letni wypoczynek”; zabawa z obrazkami:
- Wypowiedzi dziecka na temat mody letniej,
-Oglądanie magazynów i gazetek reklamowych z modą letnią; dziecko wymienia nazwy części
  garderoby i określa ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku (miasto, wieś,
  morze, góry, jeziora).
2. „Żaglówki”- zabawa z figurami geometrycznymi rozwijająca intuicję i odwzorowywanie:
- Dziecko z wyprawki  wypycha figury geometryczne, przelicza je i układa w rzędach wg kształtu
  i koloru
- Rodzic opisuje figurę bez używania jej nazwy, dziecko odgaduje i wskazuje daną figurę, z figur
  układa własną kompozycję, np. żaglówkę.
3. Ćwiczenia poranne ( z poniedziałku 8 VI).
4. „Letnie ogrody”- zabawy matematyczne:
a) „Znamy te figury”;
- Dziecko otrzymuje od rodzica kartkę z bloku technicznego ( z jednej strony kartka jest czysta, z
  drugiej jest narysowana  linia pozioma, która wyznacza  granicę szlaczka),
- Z  wyprawki dziecko wypycha duże i małe figury geometryczne (prostokąty, kwadraty, trójkąty, koła
  oraz jeden sześciokąt, można je narysować na karteczkach); dziecko nazywa figury i opisuje ich
  cechy,
b) „Rabatka kwiatowa”- układanie szlaczka z figur geometrycznych:
- Dziecko segreguje figury wg kształtu, koloru i wielkości, nadaje im nazwy, np. małe koło to mały
  słonecznik, duże koło to duży słonecznik, mały trójkąt to mała róża, duży trójkąt to duża, kwadrat to
  dalia, prostokąt to piwonia,
- Dziecko wg własnego pomysłu przykleja  figury geometryczne wzdłuż poziomej linii; tj. rabatki;
c) „Klomb i rozeta”- układanie z figur geometrycznych:
- Na środku czystej strony kartki dziecko przykleja sześciokąt (klomb); rodzic opisuje  jego cechy
  (sześć boków i sześć kątów)
- Wewnątrz klombu i wzdłuż jego linii dziecko układa wg własnego pomysłu figury geometryczne
  symbolizujące kwiaty.
- Pozostałe figury dziecko przykleja na kartkę poza sześciokątem wg własnego pomysłu, tak by
  powstał projekt ogrodu,
d) Dziecko przelicza, ile jest figur wg kształtu, koloru i wielkości użyto do każdego zadania.
5. Karta pracy cz. 5 str. 79.
6. Ćwiczenia gimnastyczne ( z wtorku 2 VI).
7. „Znajdź słowo”- zabawa słownikowa;  dobieranie słów o znaczeniu przeciwnym do podanego:
  wesoły – smutny
  mokry – suchy
  wysoki- niski , itp.
- Można wykorzystać do zabawy piłkę.
- Rodzic rzuca do dziecka piłkę i wypowiada słowo, dziecko odrzuca piłkę  ze słowem przeciwnym.
8. Ćwiczenie konstrukcyjne – lepienie z plasteliny kulek i łączenie ich z wykałaczkami do budowania
   dowolnych konstrukcji.
9. Utrwalanie piosenki „Lato w kawiarence”.
10. Wiersz B. Formy; maszerowanie w różne strony  z rytmicznym wystukiwaniem przy bębenku.

Jesteś ty, jestem ja -                                                                       wskazuje na rodzica  i siebie
w świat idziemy  raz i dwa.                                                           zatacza ręką duże koła   
Tup, tup, tup, tralala                                                                      trzy razy tupie j klaszcze
 niech ta podróż wiecznie trwa.                                                   obrót wokół siebie.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.