TEMAT TYGODNIA: WAKACJE. TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ-TUŻ.
1. Przeglądanie przewodników, map,
albumów o Polsce. Poznawanie ciekawych miejsc, które warto
zwiedzić z
rodzicami podczas wakacyjnych podróży. Wzbogacanie słownictwa.
2. Słuchanie opowiadania „Wakacyjne
podróże”.
3. Karta pracy cz. 5 str. 73.
4. Słuchanie piosenki „Lato w kawiarence” (sł. i muz. B. Gowik); rozmowa o
piosence, nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.
·
Przytrzymać
Ctri i kliknąć wyróżniony tytuł
Piosenka jest dostępna na str. Mac Edukacja.Olek i Ada BB+ CD cz. 3 utwór 6.
Zacząć należy od zarejstrowania się stronie Mac jako rodzic. Potem Nowe przygody Olka i Ady. Olek i Ada BB+ CD 3 utwór 6 i 7 sama melodia.
Piosenka jest dostępna na str. Mac Edukacja.Olek i Ada BB+ CD cz. 3 utwór 6.
Zacząć należy od zarejstrowania się stronie Mac jako rodzic. Potem Nowe przygody Olka i Ady. Olek i Ada BB+ CD 3 utwór 6 i 7 sama melodia.
1. Za
rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence,
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref:
Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i cieplej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stad nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i cieplej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stad nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
2.
Już wola do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”.
Ref:
Lato, ach, lato…..
Lato, ach, lato…..
3. I
letnia dyskoteka wesoło nas zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!.
Ref:
Lato, ach, lato…..
Lato, ach, lato…..
- O czym jest ta
piosenka?
- Gdzie zaprasza
nas lato, o którym jest mowa w piosence?
- Gdzie jeszcze
możemy spędzać wakacyjny czas?
5. „Na wakacjach”; dziecko
swobodnie biega w granym przez siebie rytmie np. na pokrywce od garnka, czy
bębenku; w przerwie wypowiada zdania w odpowiednim rytmie:
- Pływam łódką po
jeziorze.
- Leżę na mchu w
promieniach słońca.
- Zjadam lody w
polewie malinowej.
- Tańczę na letniej
dyskotece.
6. Ćwiczenia poranne:
a) „Podróż samochodem”- zabawa
orientacyjno-porządkowa
- dziecko jest
samochodem, porusza się na palcach i wibruje wargami,
b) „Samolot”- zabawa bieżna;
dziecko biega z rozpostartymi ramionami naśladując lot samolotu i kuca, gdy
dochodzi do lądowania,
c)
„Rowerek”- ćwiczenie
mięśni brzucha; leżenie na plecach i naśladowanie pedałowania,
d) „Balon”- naśladowanie
nadmuchiwania balonu i wypuszczania
powietrza,
e) „Spływ kajakiem”- ćwiczenie
tułowia w siadzie z wyprostowanymi nogami i przechylanie się do przodu i do
tyłu,
f) „Na szlaku”- ćwiczenie
relaksujące; dziecko maszeruje cicho stawiając stopy, wdycha powietrze nosem
unosząc do góry ramiona, powietrze wydycha ustami i opuszcza ramiona.
7. „Wakacyjne plany”- rozmowa
inspirowana wierszem L. Łącz „Letnie wakacje”.
Kiedy są wakacje i nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać, jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje- morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz miło spędzisz czas.
Latem złociste promienie słońca, padają na ziemie,
Popatrz- rozwiały się chmury,
Baw się i nie bądź ponury.
Morze- muszelki i piasek, góry lub łąka za lasem,
Warmia- czekają jeziora, Lato- już wyjechać pora !
- O jakiej porze
roku wyjeżdża się na wakacje?
- Co można robić,
kiedy są wakacje
- Gdzie można
spędzać wakacje?
a) Tworzenie skojarzeń do słowa wakacje:
- Z rozsypanki literowej (wyprawka) dziecko wybiera litery
do wyrazu wakacje i układa ten wyraz, następnie na kartce
wykonuje rysunek kojarzący się z wakacjami.
Przykłady
skojarzeń, np. plecak, las, plaża, góry, grzyby, jagody, palma, wieś…
b) Karta pracy cz. 5 str. 74-75,
c) Praca z mapą Polski ( Białystok,
oznaczenia rzek, jezior, morza, gór, jaki kolor dominuje na mapie Polski, co on
oznacza?
d) „Wakacyjna wyprawa”; malowanie
farbami; podpisanie kartki przez dziecko; gdzie chcę wyjechać na wakacje?,
wyobrażenia o wakacyjnych wyprawach,
czym będę podróżować?
8. Zagadka I. Fabiszewskiej.
Kolorowe, w
słoiczkach mieszkają.
Gdy zamoczysz
pędzelek,
piękne obrazy
powstają.
(farby)
9. „Wesołe imię”- zabawa ruchowa.
- dziecko oraz rodzice wypowiadają swoje imię
dzieląc je na sylaby i wykonują dowolne ruchy, np. tupanie, skakanie,
siadanie…; nie można powtarzać pokazanego
już ruchu.
10.
Spacer i zabawy
na świeżym powietrzu.
- „Mistrz rzutu do celu”; zabawa z piłką, rzut
do celu, kto rzuci najdalej?,
11.
„Jedzie pociąg”- zabawa ruchowa:
- Dziecko i rodzice
maszerują w różnych kierunkach przy piosence „Lato w kawiarence”
- Na hasło: Pociąg
ustawiają się w pociąg trzymając jeden drugiego za biodra – pociąg
jedzie, cała rodzina jedzie na wakacje;
- Na hasło: Samoloty wszyscy stają w rozsypce,
wyciągają ręce na boki – samoloty szybują po niebie;
- Na hasło „Statki”
przechodzimy do siadu na dywanie z wyciągniętymi przed siebie nogami –
fale kołyszą
statkami, przechylamy się w dowolnych kierunkach, naśladując głosem szum fal: szszsz…
12. Zagadki o wakacjach i lecie.
Komentarze
Prześlij komentarz