TEMAT TYGODNIA: WAKACJE. TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ-TUŻ.

1. Przeglądanie przewodników, map, albumów o Polsce. Poznawanie ciekawych miejsc, które warto
zwiedzić z rodzicami podczas wakacyjnych podróży. Wzbogacanie słownictwa.
2. Słuchanie opowiadania „Wakacyjne podróże”.
3. Karta pracy cz. 5 str. 73.
4. Słuchanie piosenki „Lato w kawiarence” (sł. i muz. B. Gowik); rozmowa o piosence, nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.
·         Przytrzymać Ctri i kliknąć wyróżniony tytuł
      Piosenka jest dostępna na str. Mac Edukacja.Olek i Ada BB+ CD cz. 3 utwór 6. 
      Zacząć należy od zarejstrowania się  stronie Mac jako rodzic. Potem Nowe przygody Olka i Ady. Olek i Ada BB+ CD 3 utwór 6 i 7 sama melodia.
1. Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence,
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref:
Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i cieplej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stad nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
2. Już wola do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”.
Ref:
Lato, ach, lato…..
3. I letnia dyskoteka wesoło nas zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!.
Ref:
Lato, ach, lato…..
- O czym jest ta piosenka?
- Gdzie zaprasza nas lato, o którym jest mowa w piosence?
- Gdzie jeszcze możemy spędzać wakacyjny czas?
5. „Na wakacjach”; dziecko swobodnie biega w granym przez siebie rytmie np. na pokrywce od garnka, czy bębenku; w przerwie wypowiada zdania w odpowiednim rytmie:
- Pływam łódką po jeziorze.
- Leżę na mchu w promieniach słońca.
- Zjadam lody w polewie malinowej.
- Tańczę na letniej dyskotece.
6. Ćwiczenia poranne:
a) „Podróż samochodem”- zabawa orientacyjno-porządkowa
- dziecko jest samochodem, porusza się na palcach i wibruje wargami,
b) „Samolot”- zabawa bieżna; dziecko biega z rozpostartymi ramionami naśladując lot samolotu i kuca, gdy dochodzi do lądowania,
c) „Rowerek”- ćwiczenie mięśni brzucha; leżenie na plecach i naśladowanie pedałowania,
d) „Balon”- naśladowanie nadmuchiwania  balonu i wypuszczania powietrza,
e) „Spływ kajakiem”- ćwiczenie tułowia w siadzie z wyprostowanymi nogami i przechylanie się do przodu i do tyłu,
f) „Na szlaku”- ćwiczenie relaksujące; dziecko maszeruje cicho stawiając stopy, wdycha powietrze nosem unosząc do góry ramiona, powietrze wydycha ustami i opuszcza ramiona.
7. „Wakacyjne plany”- rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz „Letnie wakacje”.

Kiedy są wakacje i nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać, jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje- morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz miło spędzisz czas.
Latem złociste promienie słońca, padają na ziemie,
Popatrz- rozwiały się chmury,
Baw się i nie bądź ponury.
Morze- muszelki i piasek, góry lub łąka za lasem,
Warmia- czekają jeziora, Lato- już wyjechać pora !

- O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
- Co można robić, kiedy są wakacje
- Gdzie można spędzać wakacje?

a) Tworzenie skojarzeń do słowa wakacje:
- Z rozsypanki  literowej (wyprawka) dziecko wybiera litery do wyrazu wakacje  i układa ten wyraz, następnie na kartce wykonuje rysunek kojarzący się z wakacjami.
Przykłady skojarzeń, np. plecak, las, plaża, góry, grzyby, jagody, palma, wieś…
b) Karta pracy cz. 5 str. 74-75,
c) Praca z mapą Polski ( Białystok, oznaczenia rzek, jezior, morza, gór, jaki kolor dominuje na mapie Polski, co on oznacza?
d) „Wakacyjna wyprawa”; malowanie farbami; podpisanie kartki przez dziecko; gdzie chcę wyjechać na wakacje?, wyobrażenia  o wakacyjnych wyprawach, czym będę podróżować?
8. Zagadka I. Fabiszewskiej.

Kolorowe, w słoiczkach mieszkają.
Gdy zamoczysz pędzelek,
piękne obrazy powstają.
                                            (farby)
9. „Wesołe imię”- zabawa ruchowa.
 - dziecko oraz rodzice wypowiadają swoje imię dzieląc je na sylaby i wykonują dowolne ruchy, np. tupanie, skakanie, siadanie…; nie można powtarzać pokazanego  już ruchu.
10. Spacer i zabawy na świeżym powietrzu.
-  „Mistrz rzutu do celu”; zabawa z piłką, rzut do celu, kto rzuci najdalej?,
11.  „Jedzie pociąg”- zabawa ruchowa:
- Dziecko i rodzice maszerują w różnych kierunkach przy piosence „Lato w kawiarence”
- Na hasło: Pociąg  ustawiają się w pociąg trzymając jeden drugiego za biodra – pociąg jedzie, cała rodzina jedzie na wakacje;
- Na hasło: Samoloty wszyscy stają w rozsypce, wyciągają ręce na boki – samoloty szybują po niebie;
- Na hasło „Statki” przechodzimy do siadu na dywanie z wyciągniętymi przed siebie nogami –
fale kołyszą statkami, przechylamy się w dowolnych kierunkach, naśladując głosem szum fal: szszsz…
12. Zagadki o wakacjach i lecie.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.