KACZUSZKA. 08.04.2021. CZWARTEK
1. Układanie sylwet zwierząt z wiejskiego podwórka z klocków lub kartoników w kształcie
figur geometrycznych.
-
Liczenie figur o określonym kształcie, udzielanie całym zdaniem odpowiedzi na
pytania
których jest więcej, mniej, tyle samo.
2. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII
z wtorku 6.04.2021.
3. Czytanie tekstu, zwierzęta o sobie, kolorowanie rysunków
zwierząt (Karta pracy, cz.3, str.
89).
4. Słuchanie piosenki „Na wiejskim podwórku” (muz i sł. J.
Kucharczyk).
1.
Na podwórku już o świcie
zamieszanie,
rwetes, krzyki,
pokłóciły
się koguty,
kaczki,
gęsi i indyki.
Ref.:
Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!
Gul,
gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa,
kwa, gę, gę, kukuryku!
O
co tyle krzyku?
2.
Krowa muczy, świnki kwiczą,
piesek
szczeka: hał, hał, hał, hał.
Owce
beczą, kozy meczą,
w
stajni koń rży:ihahaa!
3.
Gospodyni rano wstała,
daje
paszę, ziarno sypie,
więc
przez chwilę na podwórku
będzie
troszkę, troszkę ciszej.
Aby odsłuchać piosenkę należy:
· Wejść na stronę
Wydawnictwa MAC (www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
·
Zarejestrować
się i zalogować
·
Kliknąć „Kolorowy Start z plusem” – 6-latek
·
Wybrać
płytę „Kolorowy Start z plusem” CD 2
· „Na wiejskim
podwórku” – utwór 7
a) Rozmowa na
temat piosenki.
- Co dzieje się na podwórku już
od świtu?
- Jakie zwierzęta robią hałas?
- Jakie głosy wydają zwierzęta ?
- Kiedy na podwórku jest trochę ciszej?
b) Rozpoznawanie
głosów zwierząt z wiejskiego podwórka (kaczki, kury, gęsi, konia, krowy,
świni, baran, koguta, psa, kota)
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Polecamy też dla utrwalenia:
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
c) Nauka ze słuchu
I zwrotki, refrenu piosenki i akompaniowanie sobie na dowolnym
instrumencie np. bębenku, grzechotce lub
zrobionym przez siebie.
5. Wykonanie
kaczuszki techniką origami (Wyprawka plastyczna nr 17).
6. Zabawa
„Naśladowanie różnych sposobów chodzenia:
- miękko na stopach bez
akcentowania, energicznie na całych płaszczyznach stóp
-
na palcach, piętach,
- do tyłu, bokiem, w przysiadzie
- chód kaczy (wolny z kręceniem
biodrami)
7. Omawianie
wyglądu kaczki
- Czy kaczka jest ptakiem i jakie
są jej ptasie cechy?
- Czy kaczki z wiejskiego
podwórka fruwają? (kaczki domowe nie fruwają, pozostałe
fruwają)
- Jak nazywają się ptaki, które
nie fruwają? (nieloty; najbardziej znane nieloty to struś
i
pingwin).
8. Wiosenny spacer
– obserwowanie wiosennych zmian w przyrodzie
9. Układanie zadań
tekstowych na dodawanie i odejmowanie (Karta pracy, cz. 3, str.88)
10. Nauka II
zwrotki piosenki „Na wiejskim podwórku”.
11. Historyjka „Do
czego potrzebne jest mleko?” (Wyprawka plastyczna).
- Dziecko opowiada historyjkę
- Wycinanie obrazków i układanie
ich wg kolejności.
- Naklejanie jej na kolorową
kartkę.
- Ozdabianie pracy-ramka.
12. Zabawa
ruchowo-naśladowcza „W wiejskiej zagrodzie”.
- Naśladowanie ruchów i głosów
wiejskich zwierząt.
13. Proponujemy w
przerwie między pracą potańczyć z dzieckiem przy :
https://www.youtube.com/watch?v=x5SzdGoOw2o
Bardzo się sprawdza w przedszkolu
przy okazji różnych imprez organizowanych w grupie ale i po to żeby trochę
rozruszać niemrawą lub zmęczoną pracą grupę.
Komentarze
Prześlij komentarz