KACZUSZKA. 08.04.2021. CZWARTEK

 1. Układanie  sylwet zwierząt z wiejskiego podwórka z klocków lub kartoników w kształcie

    figur geometrycznych.

- Liczenie figur o określonym kształcie, udzielanie całym zdaniem odpowiedzi na pytania

   których jest więcej, mniej, tyle samo.

2. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII z wtorku   6.04.2021.

3. Czytanie tekstu,  zwierzęta o sobie, kolorowanie rysunków zwierząt (Karta pracy, cz.3, str.

    89).

4. Słuchanie piosenki  „Na wiejskim podwórku” (muz i sł. J. Kucharczyk).

 

1. Na podwórku już o świcie

zamieszanie, rwetes, krzyki,

pokłóciły się koguty,

kaczki, gęsi i indyki.

 

Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!

Gul, gul, gul, gul, kukuryku!

Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!

O co tyle krzyku?

 

2. Krowa muczy, świnki kwiczą,

piesek szczeka: hał, hał, hał, hał.

Owce beczą, kozy meczą,

w stajni koń rży:ihahaa!

 

3. Gospodyni rano wstała,

daje paszę, ziarno sypie,

więc przez chwilę na podwórku

będzie troszkę, troszkę ciszej.

 

Aby odsłuchać piosenkę należy:

·       Wejść na stronę Wydawnictwa MAC (www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki

·       Zarejestrować się i zalogować

·       Kliknąć  „Kolorowy Start z plusem” – 6-latek

·       Wybrać płytę „Kolorowy Start z plusem” CD 2

·       „Na wiejskim podwórku” – utwór 7

 

a) Rozmowa na temat piosenki.

- Co dzieje się na podwórku już od świtu?

- Jakie zwierzęta robią hałas?

- Jakie głosy wydają zwierzęta ?

- Kiedy na podwórku jest trochę ciszej?

b) Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka (kaczki, kury, gęsi, konia, krowy,

   świni, baran, koguta, psa, kota)

 

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

 

Polecamy też dla utrwalenia:

 https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

 

c) Nauka ze słuchu I zwrotki, refrenu piosenki i akompaniowanie sobie na dowolnym

    instrumencie np. bębenku, grzechotce lub zrobionym przez siebie.

5. Wykonanie kaczuszki techniką origami (Wyprawka plastyczna nr 17).

6. Zabawa „Naśladowanie różnych sposobów chodzenia:

- miękko na stopach bez akcentowania, energicznie na całych płaszczyznach stóp

-  na palcach, piętach,

- do tyłu, bokiem, w przysiadzie

- chód kaczy (wolny z kręceniem biodrami)

7. Omawianie wyglądu kaczki

- Czy kaczka jest ptakiem i jakie są jej ptasie cechy?

- Czy kaczki z wiejskiego podwórka fruwają? (kaczki domowe nie fruwają, pozostałe

  fruwają)

- Jak nazywają się ptaki, które nie fruwają? (nieloty; najbardziej znane nieloty to struś

  i pingwin).

8. Wiosenny spacer – obserwowanie wiosennych zmian w przyrodzie

9. Układanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie (Karta pracy, cz. 3, str.88)

10. Nauka II zwrotki piosenki „Na wiejskim podwórku”.

11. Historyjka „Do czego potrzebne jest mleko?” (Wyprawka plastyczna).

- Dziecko opowiada historyjkę

- Wycinanie obrazków i układanie ich wg kolejności.

- Naklejanie jej na kolorową kartkę.

- Ozdabianie pracy-ramka.

12. Zabawa ruchowo-naśladowcza „W wiejskiej zagrodzie”.

- Naśladowanie ruchów i głosów wiejskich zwierząt.

13. Proponujemy w przerwie między pracą potańczyć z dzieckiem przy :

https://www.youtube.com/watch?v=x5SzdGoOw2o

Bardzo się sprawdza w przedszkolu przy okazji różnych imprez organizowanych w grupie ale i po to żeby trochę rozruszać niemrawą lub zmęczoną pracą grupę.

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.