TEMAT TYGODNIA:WIOSNA NA WSI 06.04-09.04.2021.

 

Temat dnia: F, jak farby

Wtorek, 6.04.2021r.

 

1. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”.

 Książka str. 70-71.

- Wypowiedzi dziecka na podstawie ilustracji.

- „Naśladujemy głosy zwierząt”; ćwiczenia naśladowcze.

2. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVII.

a) Ćwiczenia głowy i szyi „Koń kiwa głową”

- siad skrzyżny, ręce ułożone na kolanach, skłony głowy w przód i tył, wydłużanie szyi

  i przyciąganie brody

b) Ćwiczenia zręczności „Koń na biegunach”

- siad skrzyżny, chwytanie za stopy, wyginanie pleców jak bieguny konia i huśtanie do tyłu,

  na plecy i wprzód do siadu

c) Ćwiczenia równowagi „Koń grzebie nogą”

- maszerowanie z wysokim unoszenie kolan; na hasło Konie dziecko zatrzymuje się i grzebie

  na przemian lewą i prawą nogą lekko uderzając palcami o podłogę

3. Zabawa „Mieszanie kolorów farb”.

Pomoce: słoiczki z wodnymi roztworami farb plakatowych: żółtej, czerwonej, niebieskiej oraz słoiczki.

- Dziecko sprawdza, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb.

4. Wprowadzenie litery F, f, wielkiej i małej, drukowanej i pisanej 

KP cz. 3

a) Analiza i synteza słuchowa słowa  farby

- Dzielenie słowa farby na sylaby i głoski

- Z ilu głosek składa się słowo farby

b) Budowanie schematu słowa farby z pięciu białych kartoników  

c) określanie rodzaju głoski

- Wypowiadanie głoski f długo: fffyyy…

- Wypowiadanie głoski f krótko: f, f, f…

- Jaka to głoska? (jest to spółgłoska)

d) Podanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (np. flaga, fajka, foka…),

   mających ją w środku (np. agrafka, delfin, perfumy…) oraz na końcu (np. elf, kilof, traf…)

e) Podanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (np. Franek, Filip, Felicja…)

f) Analiza i synteza słuchowa słowa Franek

- Dzielenie słowa na sylaby i głoski, budowanie jego schematu i modelu

g) Pokaz litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej w Karcie Pracy

h) Umieszczenie poznanych liter (na kartonikach) pod modelami słów farby, Franek

   i odczytanie przez  dziecko wyrazów.

5. Zabawa ruchowa „Szukam”

- dziecko szuka w pokoju przedmiotów w kolorze np. fioletowym, czerwonym…

6. Utrwalenie litery f

- tworzenie sylab z literą f

- rodzic podaje nazwę lub pokazuje obrazki, a dziecko układa z liter te nazwy np. foka, flet,

  futro, fala,figura, wafel, firanka…

7. Karta pracy cz. 3 str. 82-85.

8. Spacer – obserwowanie przyrody wiosną.

9. Czytanie zdań, pisanie litery F, f (Karta pracy Czytam, piszę, liczę,  str76).

10. Zabawa ruchowa w „Wiejskiej zagrodzie”.

- Dziecko naśladuje ruchy i głosy wiejskich zwierzą, których nazwy podaje rodzic.

11. Zabawa przy piosence „Kurczątka” wg pomysłu dziecka i rodziców.

 

Kurczątka, kurczątka

w stodole były,

malutką dziureczką

powychodziły.

„Widziałeś,

chłopczyku?”

„Widziałem panie.

malutką dziureczką

patrzyłem na nie.”

 

Aby odsłuchać piosenkę należy:

·       Wejść na stronę Wydawnictwa MAC (www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki

·       Zarejestrować się i zalogować

·       Kliknąć  „Kolorowy Start z plusem” – 6-latek

·       Wybrać płytę „Kolorowy Start z plusem” CD 3

·       „Kurczątka” – utwór 16

 

Różne wersje piosenki można znaleźć w internecie na youtube.


 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.