TEMAT TYGODNIA:WIOSNA NA WSI 06.04-09.04.2021.
Temat
dnia: F, jak farby
Wtorek,
6.04.2021r.
1. „Zwierzęta z wiejskiego
podwórka”.
Książka str. 70-71.
-
Wypowiedzi dziecka na podstawie ilustracji.
-
„Naśladujemy głosy zwierząt”; ćwiczenia naśladowcze.
2. Ćwiczenia poranne – zestaw
XXVII.
a) Ćwiczenia głowy i szyi „Koń kiwa
głową”
-
siad skrzyżny, ręce ułożone na kolanach, skłony głowy w przód i tył, wydłużanie
szyi
i przyciąganie brody
b) Ćwiczenia zręczności „Koń na
biegunach”
-
siad skrzyżny, chwytanie za stopy, wyginanie pleców jak bieguny konia i
huśtanie do tyłu,
na plecy i wprzód do siadu
c) Ćwiczenia równowagi „Koń grzebie
nogą”
-
maszerowanie z wysokim unoszenie kolan; na hasło Konie dziecko zatrzymuje się i grzebie
na przemian lewą i prawą nogą lekko uderzając
palcami o podłogę
3. Zabawa „Mieszanie kolorów farb”.
Pomoce: słoiczki z
wodnymi roztworami farb plakatowych: żółtej, czerwonej, niebieskiej oraz
słoiczki.
-
Dziecko sprawdza, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb.
4. Wprowadzenie litery F, f, wielkiej i małej, drukowanej i
pisanej
KP
cz. 3
a) Analiza i synteza słuchowa słowa
farby
-
Dzielenie słowa farby na sylaby i
głoski
-
Z ilu głosek składa się słowo farby
b) Budowanie
schematu słowa farby z pięciu białych
kartoników
c) określanie rodzaju głoski
-
Wypowiadanie głoski f długo: fffyyy…
-
Wypowiadanie głoski f krótko: f, f, f…
- Jaka
to głoska? (jest to spółgłoska)
d) Podanie przykładów słów
rozpoczynających się głoską f (np. flaga, fajka, foka…),
mających ją w środku (np. agrafka, delfin,
perfumy…) oraz na końcu (np. elf, kilof, traf…)
e)
Podanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (np. Franek, Filip,
Felicja…)
f) Analiza i synteza słuchowa słowa
Franek
-
Dzielenie słowa na sylaby i głoski, budowanie jego schematu i modelu
g) Pokaz litery f: małej i wielkiej, drukowanej i
pisanej w Karcie Pracy
h) Umieszczenie poznanych liter (na
kartonikach) pod modelami słów farby,
Franek
i
odczytanie przez dziecko wyrazów.
5. Zabawa ruchowa „Szukam”
-
dziecko szuka w pokoju przedmiotów w kolorze np. fioletowym, czerwonym…
6. Utrwalenie litery f
- tworzenie sylab z literą f
- rodzic podaje nazwę lub pokazuje
obrazki, a dziecko układa z liter te nazwy np. foka, flet,
futro, fala,figura, wafel, firanka…
7. Karta pracy cz. 3 str. 82-85.
8. Spacer – obserwowanie przyrody
wiosną.
9. Czytanie zdań, pisanie litery F,
f (Karta pracy Czytam, piszę, liczę, str76).
10. Zabawa ruchowa w „Wiejskiej
zagrodzie”.
-
Dziecko naśladuje ruchy i głosy wiejskich zwierzą, których nazwy podaje rodzic.
11. Zabawa przy piosence „Kurczątka”
wg pomysłu dziecka i rodziców.
Kurczątka, kurczątka
w stodole były,
malutką dziureczką
powychodziły.
„Widziałeś,
chłopczyku?”
„Widziałem panie.
malutką dziureczką
patrzyłem na nie.”
Aby odsłuchać piosenkę należy:
· Wejść na stronę
Wydawnictwa MAC (www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
·
Zarejestrować
się i zalogować
·
Kliknąć „Kolorowy Start z plusem” – 6-latek
·
Wybrać
płytę „Kolorowy Start z plusem” CD 3
·
„Kurczątka”
– utwór 16
Różne wersje
piosenki można znaleźć w internecie na youtube.
Komentarze
Prześlij komentarz