Temat dnia: Człowiek i zwierzęta.
1. Oglądanie programu „Domowe przedszkole”- odcinek „Co słychać na wsi”?
2. Wykonanie makiety „W wiejskiej zagrodzie.” Lepienie zwierząt z plasteliny.
Potrzebne:  plastelina, tektura lub sztywny karton, bibułka: zielona i niebieska, nożyczki, klej, papier
kolorowy.
  Dziecko okleja tekturę zieloną bibułką. Lepi z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka.  
  Zastanawia się w którym miejscu je umieścić. Wykonuje inne, potrzebne elementy wiejskiego  
  podwórka (np.: płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty) według własnego pomysłu.
3.Co nam dają zwierzęta”- rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller  
  Śniadanie”.
a) Zabawa na dobry początek.
- Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
Można wykorzystać któryś z niżej zamieszczonych linków.
                        https://www.youtube.com/watch?v=CZD1yvGTec4
                        https://www.youtube.com/watch?v=R3IOoZ-AI2M
                        https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU
                        https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Dziecko odwrócone tyłem, rozpoznaje zwierzęta po odgłosach.
b) Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „Śniadanie”.
Można wykorzystać ilustracje z książki str. 62- 65.

Jedźmy na wieś – daję słowo,
że tam można podjeść zdrowo.
Już od rana białą rzeką
wyśmienite płynie mleko.
Płynie do nas wprost od krowy,
serek z niego będzie zdrowy.
Kura chwali się od rana:
– Zniosłam jajko, proszę pana!
Proszę spojrzeć – to nie bajka.
Wprost od kury są te jajka!
Jeszcze tylko kromka chleba
i do szczęścia nic nie trzeba.

c) Rozmowa na temat wiersza.
- Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?
- Czym chwaliła się kura?
- Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
- Jak myślicie, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)? (Pytania
  zadajemy kolejno i uzupełniamy wypowiedzi dziecka). Zwracamy uwagę na konieczność
  opiekowania się zwierzętami.
Cel: Określanie znaczenia zwierząt w życiu ludzkim.
4. Poznawanie właściwości wełny.
Potrzebne: kłębki wełny różnego rodzaju, produkty wykonane z wełny, np.: sweter, czapka, szalik, kamizelka.
   Rodzic układa na stoliku kłębki wełny różnego rodzaju. Dzieci dotykają, po­równują, określają cechy
   wełny Następnie rodzic pokazuje produkty wykonane z wełny, np.: sweter, czapkę, szalik,
   kamizelkę. Dzieci dotykają i również porównują .
5. Zabawa ruchowa przy piosence „Najpierw skłon”- Wygibasy z naszej klasy.
6. Na spacerze- obserwowanie cienia, jaki rzucają drzewa. Sprawdzanie, czy cień zawsze znajduje się
   w tym samym miejscu. Wyjaśnienie tego zjawiska. Dziecko  przygląda się cieniom, jakie rzucają   
   poszczególne drzewa. Odnajduje najdłuższy cień. Stara się zapamiętać jego kształt i miejsce (może
   obrysować cień, zaznaczyć go kredą lub ułożyć kontur ze skakanki). Podczas kolejnego spaceru
   sprawdza, czy cień znajduje się w tym samym miejscu. Zastanawia się nad przyczyną zmian.
7. Zabawa ruchowa z elementem równowagi-„ Bocianie łowy”.
Potrzebna marszowa piosenka, odtwarzacz CD.
   Rodzic rozkłada na dywanie np. kartki papieru ksero ( gniazda). Dzieci (bociany) poruszają się
   pomiędzy gniazdami w rytm muzyki do marszu. Na przerwę w muzyce wracają do gniazda, stają
   w nim na jednej nodze, wyciągają wy­prostowane ręce do przodu. Naśladują klekotanie bociana,
   uderzając dłonią o dłoń i wymawiając sylaby: kle, kle, kle.
8. Zabawa w tropiciela- rozpoznawanie śladów zwierząt wiejskich.za pomocą dotyku.
Potrzebne: plastelina, ziarna: słonecznika, ziela angielskiego, fasoli, zdjęcia ze śladami kury, kaczki, konia.
   Rodzic  układa na stole zdjęcia przedstawiające odciski śladów kury, kaczki, konia. Dzieci oglądają   
   je, po­równują, rozpoznają i nazywają. Wykonują odciski śladów zwierząt w plastelinie: kury- z
   nasion sło­necznika, kaczki- z ziela angielskiego, konia- z fasoli.
Można wykorzystać  ślady zwierząt i propozycje zabaw
9. Utrwalenie piosenki  „Podwórkowa awantura”.
   Olek i Ada poziom BB+ Płyta 2 utwór 23.
10. Karty pracy cz. 4 str. 80-81.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.