Temat dnia: Mieszkańcy
wiejskiego podwórka.
1. „Mieszkańcy wiejskiego
podwórka”- kolorowanie obrazka. Wyprawka karta M.
lub do wyboru obrazek.
2. „ Na
wiejskim podwórku” – teatrzyk cieni na podstawie wiersza A. Widzowskiej
Kogutek.
a) Inscenizacja wiersza A.
Widzowskiej Kogutek.
Sylwety do
teatrzyku cieni (słońce, kogut, dwoje dzieci, kot, pies, dwie świnki, baran,
krowa, dwie kaczki, dwie gąski, dwa kurczaki, budzik).
Wykorzystując
sylwety zwierząt rodzic przedstawia
teatrzyk cieni na podstawie tekstu wiersza.
Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad
rzeczką
i promyczkiem pac!
kogutka.
– Wstawaj, śpiochu!
Piej! Pobudka!
Dzieci wołają: –
Wstawaj!
Lecz kogucik oczy
mruży,
chciałby pospać
trochę dłużej…
– Niech zwierzęta
zbudzi kotek,
który słodko śpi za
płotem.
Kot przeciąga się na
ganku.
– Lubię miauczeć o
poranku…
Jak nie piśnie: –
Miauuu! Pobudka!
Na to przybiegł pies
z ogródka.
Warknął: – Słyszę
kocie piski!
Aż mi kość uciekła z
miski!
Hau! Hau! To
najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy
zbudzi!
Świnki wyszły na
podwórze.
– My też chcemy
śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki,
kukuryki
zamieniamy w śliczne
kwiki!
Wtem pojawił się
kogucik.
– Proszę więcej się
nie kłócić!
Kto jest mistrzem
przebudzanek?
Niech rozstrzygnie
pan baranek!
Baran rzekł:
– Przestańcie
skrzeczeć!
Budzik może tylko
beczeć!
Beeee! I beeee!
Każdego ranka,
więc głosujcie na
baranka!
Przydreptała krówka w
łaty.
– Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest
dla uszka,
że obudzi w mig
leniuszka!
Przyczłapały żółte
kaczki,
białe gąski i
kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana
gdakać,
piszczeć, gęgać albo
kwakać!
Dość miał kogut tego
krzyku.
Zapiał głośno: –
Kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas
będzie budzić?
Zwykły elektryczny
budzik.
b)
Rozmowa na temat przedstawienia. Nazywanie domów poszczególnych zwierząt.
Rodzic pyta:
- Jakie zwierzęta występowały w
przedstawieniu?
- Jaki problem miały zwierzęta?
- Jakie zdanie miały zwierzęta na temat
porannej pobudki?
- Jak zakończyła się ta historia?
Następnie
dziecko wymienia nazwy zwierząt
występujących w przedstawieniu. Mówi, gdzie mieszkają... W ten sposób nazywa
domy wszystkich zwierząt .
3. Zabawa ruchowa „Odgłosy
z wiejskiego podwórza”.
Rodzic wymienia nazwę zwierzęcia z wiejskiego
podwórka, zadaniem dziecka jest powiedzieć gdzie ono mieszka, pokazać jak się
porusza i naśladować odgłosy jakie wydaje.
4. „Zagubione jajko”- ćwiczenia oddechowe.
Potrzebne będą: kartony (zielony i brązowy),
piłeczka do ping-ponga, słomka dla dziecka.
Rodzic układa
na stole dwa kartony: zielony (symbolizuje trawę) i brązowy (kurnik). Na
zielonym kartonie (trawie) kładzie piłeczkę do ping-ponga (jajko). Dziecko za
pomocą słomki przenosi jajko z trawy do kurnika (podczas głębokiego
wdechu piłeczka będzie trzymała się słomki).
5. Zabawy teatralne z użyciem
sylwet zwierząt. Samodzielne odgrywanie scenek.
Potrzebne będą: zdjęcia zwierząt (koguta, kota, psa,
świni, barana, krowy, kaczki, gęsi, kurczaka).
Rodzic proponuje dziecku samodzielne odgrywanie
scenek teatralnych z wykorzystaniem sylwet zwierząt pt „ Tajemnice
wiejskiego podwórka”.
6. Zabawa ruchowa z elementem rzutu
i celowania – Kto dalej?
Potrzebne będą: pojemniki lub kartonowe pudełka,
piłka.
Rodzic wyznacza linie: startu i mety. Ustawia
pojemniki lub kartonowe pudełka coraz dalej od linii startu. Dziecko ustawia
się na linii startu. Rzuca piłkę do pojemników lub pudełek. Jeśli trafi do
pojemnika lub pudełka stojącego blisko, rzucaj piłkę do pojemników znajdujących
się coraz dalej. Warunkiem wykonania rzutu do pudełka stojącego dalej jest
chociaż jeden celny rzut do pudełka stojącego bliżej.
7. „Podwórkowa awantura”-
utrwalenie pierwszej zwrotki i refrenu. Nauka drugiej zwrotki piosenki
na zasadzie echa muzycznego. CD 2
utwór 23.
8. „Kurczaczek”- wykonanie karty pracy 19 z wykorzystaniem naklejek- wyprawka.
9. Karty pracy cz. 4 str. 75-77.
Komentarze
Prześlij komentarz