Temat dnia: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.
1. „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”- kolorowanie obrazka. Wyprawka karta M.
     lub do wyboru obrazek.
2. Na wiejskim podwórku” – teatrzyk cieni na podstawie wiersza A. Widzowskiej
      Kogutek.
a)  Inscenizacja wiersza A. Widzowskiej Kogutek.
Sylwety do teatrzyku cieni (słońce, kogut, dwoje dzieci, kot, pies, dwie świnki, baran, krowa, dwie kaczki, dwie gąski, dwa kurczaki, budzik).
Wykorzystując sylwety zwierząt rodzic  przedstawia teatrzyk cieni na podstawie tekstu wiersza.

Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
– Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!
Dzieci wołają: – Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
chciałby pospać trochę dłużej…
– Niech zwierzęta zbudzi kotek,
który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
– Lubię miauczeć o poranku…
Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka!
Na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął: – Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
– My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
zamieniamy w śliczne kwiki!
Wtem pojawił się kogucik.
– Proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
– Przestańcie skrzeczeć!
Budzik może tylko beczeć!
Beeee! I beeee! Każdego ranka,
więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
– Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik.

b) Rozmowa na temat przedstawienia. Nazywanie domów poszczególnych zwierząt.
Rodzic pyta:
- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?
- Jaki problem miały zwierzęta?
- Jakie zdanie mia­ły zwierzęta na temat porannej pobudki?
- Jak zakończyła się ta historia?
 Następnie dziecko  wymienia nazwy zwierząt występujących w przedstawieniu. Mówi, gdzie mieszkają... W ten sposób nazywa domy wszystkich zwierząt .
3. Zabawa ruchowa „Odgłosy z wiejskiego podwórza”.
Rodzic wymienia nazwę zwierzęcia z wiejskiego podwórka, zadaniem dziecka jest powiedzieć gdzie ono mieszka, pokazać jak się porusza i naśladować odgłosy jakie wydaje.
4.Zagubione jajko”- ćwiczenia oddechowe.
Potrzebne będą: kartony (zielony i brązowy), piłeczka do ping-ponga, słomka dla dziecka.
Rodzic  układa na stole dwa kartony: zielony (symbolizuje trawę) i brązowy (kurnik). Na zielonym kartonie (trawie) kładzie piłeczkę do ping-ponga (jajko). Dziecko za pomocą słomki przenosi jajko z trawy do kurnika (podczas głębokiego wdechu piłeczka będzie trzymała się słomki).
5. Zabawy teatralne z użyciem sylwet zwierząt. Samodzielne odgrywanie scenek.
Potrzebne będą: zdjęcia zwierząt (koguta, kota, psa, świni, barana, krowy, kaczki, gęsi, kurczaka).
Rodzic proponuje dziecku samodzielne odgrywanie scenek teatralnych z wykorzystaniem sylwet zwie­rząt pt „ Tajemnice wiejskiego podwórka”.
6. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Kto dalej?
Potrzebne będą: pojemniki lub kartonowe pudełka, piłka.
Rodzic  wyznacza linie: startu i mety. Ustawia pojemniki lub kartonowe pudełka coraz dalej od linii startu. Dziecko ustawia się na linii startu. Rzuca piłkę do pojemników lub pudełek. Jeśli trafi do pojemnika lub pudełka stojącego blisko, rzucaj piłkę do pojemników znajdujących się coraz dalej. Warunkiem wykonania rzutu do pudełka stojącego dalej jest chociaż jeden celny rzut do pudełka stojącego bliżej. 
7. „Podwórkowa awantura”- utrwalenie pierwszej zwrotki i refrenu. Nauka drugiej zwrotki piosenki
    na zasadzie echa muzycznego. CD 2 utwór  23.
8. „Kurczaczek”- wykonanie  karty pracy 19  z wykorzystaniem naklejek- wyprawka.
9. Karty pracy cz. 4 str. 75-77.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.