Temat dnia: W wiejskiej zagrodzie.
1. Kopiowanie, rysowanie i wycinanie sylwet zwierząt. Przygotowanie pomocy do zajęcia
     matematycznego.
Albumy i książki przedstawiające zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka,  kalka techniczna ( znajduje się w wyprawce, ołówek, nożyczki.
2.Na wiejskim podwórku”- zabawy matematyczne inspirowane wierszem W. Chotom­
    skiej „Kaczki siedmioraczki”.
a) Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Kaczki siedmioraczki.

Były sobie kaczki,
kaczki przedszkolaczki.
Pierwsza zobaczyła
na krzaczkach ślimaczki.
Weszła między krzaczki –
i szukajcie kaczki.
Druga chciała złowić
na wędkę szczupaczka.
Chlupnęło! Plusnęło! –
i gdzie jest ta kaczka?
Trzecia kaczka wiozła
na taczce kabaczki.
Kabaczki – bęc! – z taczki –
i nie widać kaczki.
Teraz głośno kwaczą
kaczki przedszkolaczki:
– Ten, kto nas odnalazł
dostanie buziaczki!
b) Zabawa matematyczna.
Potrzebne: bibuła  brązowa i niebieska, wycięte z papieru sylwety: czterech krzewów, ślimaka, taczek
z kabacz­kami, sześciu kaczek, kartoniki z cyframi 1-10, dwa  prostokąty, znaki matematyczne
 ( znajdują się w wyprawce) i koperta.

   Dzieci odwracają się tyłem do rodzica  i zamykają oczy. Rodzic. układa na brązowej krepinie, np. po jej prawej stronie, sylwety czterech dowolnych krzewów (pod każdym z nich umieszcza sylwetę kaczki, a na jednym- dodatkowo sylwetę ślimaka), po lewej stronie formuje z niebieskiej krepiny staw (ukrywa pod nim sylwetę kaczki), a pośrodku umieszcza sylwetę taczek z kabaczkami (pod nią również ukry­wa sylwetę kaczki).
Dzieci przypominają sobie tekst wiersza i odnajdują ukryte kaczki. Układają je jedna obok drugiej.
Rodzic  pyta:
- Gdzie schowała się pierwsza kaczka?
- Co chciała zrobić druga kaczka?
- Co wiozła na taczce trzecia kaczka?
Następnie prosi, aby pokazały, która kaczka jest np. trzecia, pierwsza, druga.
- Odnajdywanie pozostałych sylwet kaczek. Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.
c) Układanie zadań matematycznych i do nich działań matematycznych.
W kopercie znajdują się cyfry i znaki matematyczne ( wyprawka).
Dziecko wyjmuje zawartość kopert i rozkłada ją przed sobą.
Rodzic:
-   informuje , że pod pozostałymi krzaczkami (krzewami) również ukryły się kaczki. Dziecko
    odnajduje je i układa obok tych, które znalazło wcześniej. Liczy, ile jest ra­zem kaczek, układa
   działanie matematyczne do przedstawionej sytuacji: 3 + 3 = 6
-  prosi, aby dziecko wskazało piątą kaczkę, czwartą kaczkę itp.
-  prosi, aby tak rozłożyły na prosto­kątach (zagrodach) sylwety zwierząt, aby w każdym było ich tyle
    samo 5=5
- Z pierwszej zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w obu zagrodach? Dziecko
  odkłada na bok dwie sylwety zwierząt i liczy, układa zapis 5-2=3, i odczytuje go ( pięć odjąć dwa
   równa się trzy) mówi ile zostało
UWAGA:
Dzieci i rodzice mogą proponować do wykonania inne zadania matematyczne z wykorzystaniem sylwet zwie­rząt. W zabawie chodzi o manipulowanie zwierzętami, układanie i rozwiązywanie zadań matematycznych, zapisywanie ich, poprawne odczytywanie oraz posługiwanie się liczebnikami porządkowymi- pierwszy, drugi …
4.Łaciata krówka”- praca artystyczno-techniczna.
a)  Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
Można wykorzystać któryś z niżej zamieszczonych linków.
                        https://www.youtube.com/watch?v=CZD1yvGTec4
                        https://www.youtube.com/watch?v=R3IOoZ-AI2M
                        https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU
                        https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

b) Rozmowa na temat wyglądu krów.
Różne krowy można znaleźć tutaj.
Rodzic pyta:
-  Czym różnią się krowy?
- Co jedzą krowy?
c) Ciekawostki na temat krów.
Obecnie w Polsce hoduje się kilka ras krów. Do najbardziej rozpowszechnionych ras należą: rasa czarno-biała, rasa czerwono-biała, rasa czerwona i rasa simentalska. Osobniki rasy simentalskiej żyją bardzo długo i są odporni na różne choroby. Rasa ta występuje jednak rzadko. Najwięcej jest krów rasy czarno-białej, chociaż jako pierwsza pojawiła się w naszym kraju krowa rasy czerwonej. Krowy najbardziej lubią jeść zielone, świeże rośliny. Wiedzą, które są najlepsze. Po jedzeniu odpoczywają, a potem przeżuwają to, co zjadły. Kładą się wtedy na trawie.
d)  Praca techniczna „Łaciata krówka”.
Potrzebne:  wyprawka, karta 21 i naklejki z wyprawki, nożyczki, klej.
Dzieci wycinają elementy z karty. Składają kształt krowy, zaginając go w miejscach zaznaczonych szarą linią. Przyklejają ogon we właściwym miejscu, kierując się instrukcją fotograficzną. Odszukują w naklejkach krowie łaty w kolorze czarnym. Naklejają je w wybranych przez siebie miejscach. Nada­ją imiona swoim krowom.
5. Spacer- obserwowanie liści na drzewach i na krzewach. Porównywanie kształtów i wielkości liści,
    rysowanie kształtów liści kredą. Odnajdywanie rośliny, która ma najwięcej liści.
6. Utrwalenie piosenki „ Podwórkowa awantura”.
 Olek i Ada BB+ .CD 2 utwór 23.
7. Karty pracy cz. 4 str.82-83.
8. Zabawa taneczna .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.