Temat dnia: Kwiaty dla mamy.
1. „Jakie znam kwiaty”; dziecko wymienia nazwy (jak najwięcej).
 Na wstępie można przypomnieć sobie zwiastuny wiosny i wiosenne kwiaty.
2. „Stokrotka”- dziecko może odszukać w książce „Olek i Ada” str. 76-77; rysuje lub kalkuje ( kalka w Wyprawka),  przerysowuje na kartkę z bloku rysunkowego, przelicza liczbę płatków, koloruje.
 Można wykorzystać kolorowankę do druku.
3. „Znajdź taki sam kwiatek”- w/w książce str.76-77 przelicza, ile jest stokrotek?.
4. Ćwiczenia poranne (z poniedziałku 25.05.2020).
5. „Kwiaty dla mamy”- zajęcie językowo-matematyczne;
a) słuchanie wierszyka w formie zagadki K. Datkun- Czerniak „Mama”; rozmowa na temat roli matki w rodzinie;
- Czy łatwo być mamą?
- Dlaczego mama jest tak ważna dla dzieci?

Kto przygłaszcze i przytuli,
łzy ukoi, baśń opowie-
i kto kocha nas
Nad życie?
No kochani…Kto odpowie?
                                                 (mama)
b) Zabawy językowe ze słowem „mama”;
- dziecko wymienia zdrobnienia: mamusia, mamuśka, mateńka, matula, matulka, mamulka,
c) Jaka jest mama; używanie przymiotników np. czuła, troskliwa, cierpliwa, serdeczna…
d) Układanie zdań ze słowem „mama”,
e) Dzielenie zdań na słowa z przysłów o matce czytanych przez rodzica:

U swej matki każdy gładki.
Dobre dziatki to skarb matki.
(wyjaśnić dziecku znaczenie słowa „dziatki”)
 Można wykorzystać:
f) Ćwiczenia intonacyjne; dziecko wypowiada w/w przysłowia z różną intonacją: cicho, głośno,
    szybko, wolno, z radością, ze smutkiem.
6. Opisywanie obrazu Johna Lesliego Brecka „Ogród w Giverny” ; opis i nazwy kwiatów i ich kolory
Pomoce:  Olek i Ada- wyprawka.
7. Spacer; oglądanie i podziwianie kwiatów, próby rozpoznawania i nazywania np. w ogródkach i rabatach przyblokowych.
8. „Kwiatowe łamigłówki”; rozwiązywanie zadań matematycznych z treścią;
Pomoce: (wyprawka)
·         kartoniki z czarnymi, dużymi kropkami na każdym od 1 do 10 kropek
·         obrazki różnych kwiatów na kartonikach
·         kartoniki z cyframi od 1 do 10
- dziecko układa przed sobą kartoniki z kwiatami, pod spodem kartoniki z odpowiednią liczbą kropek,
-  układa działanie wykorzystując kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi np. 3+3=6; układając kartoniki z obrazkami 3 kwiaty i 3 kwiaty to 6 kwiatów;
Przykład zadania:
Zosia dała mamie bukiet z 3 róż i 3 gerber. Z ilu kwiatów składa się bukiet dla mamy?
Mama włożyła do wazonu 2 irysy i 1 gerberę. Ile kwiatów włożyła mama do wazonu?
9. „Ruchome bukiety”- zabawa ruchowa,
-  marsz, podskoki przy dowolne muzyce ,
- na klaśniecie zatrzymuje się uderzając np. drewnianą łyżką o o garnek tyle razy, ile sylab ma kwiat przez dziecko wymyślony; zabawę powtarzamy kilka razy.]
10. Karta pracy cz. 5.str. 44.
11. Ćwiczenia gimnastyczne ( z wtorku 19.05.2020).
12. Utrwalenie piosenki „M jak mama, t jak tata” (z poniedziałku 25.05.2020);
- „Koncert dla mamy”; granie refrenu na niekonwencjonalnych instrumentach np. garnek z pokrywką, łyżki drewniane, plastikowe butelki itp.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

PIOSENKA " DŻUNGLA".