Temat dnia: Kwiaty dla mamy.
1. „Jakie znam kwiaty”; dziecko
wymienia nazwy (jak najwięcej).
Na wstępie można przypomnieć sobie zwiastuny
wiosny i wiosenne kwiaty.
2. „Stokrotka”- dziecko może
odszukać w książce „Olek i Ada” str. 76-77; rysuje lub kalkuje ( kalka w Wyprawka),
przerysowuje na kartkę z bloku
rysunkowego, przelicza liczbę płatków, koloruje.
Można wykorzystać kolorowankę do druku.
3. „Znajdź taki sam kwiatek”- w/w
książce str.76-77 przelicza, ile jest stokrotek?.
4. Ćwiczenia poranne (z
poniedziałku 25.05.2020).
5. „Kwiaty dla mamy”- zajęcie
językowo-matematyczne;
a) słuchanie wierszyka w formie
zagadki K. Datkun- Czerniak „Mama”; rozmowa na temat roli matki w rodzinie;
- Czy łatwo być
mamą?
- Dlaczego mama
jest tak ważna dla dzieci?
Kto przygłaszcze i
przytuli,
łzy ukoi, baśń
opowie-
i kto kocha nas
Nad życie?
No kochani…Kto
odpowie?
(mama)
b) Zabawy językowe ze słowem „mama”;
- dziecko wymienia
zdrobnienia: mamusia, mamuśka, mateńka, matula, matulka, mamulka,
c) Jaka jest mama; używanie
przymiotników np. czuła, troskliwa, cierpliwa, serdeczna…
d) Układanie zdań
ze słowem „mama”,
e) Dzielenie zdań na słowa z
przysłów o matce czytanych przez rodzica:
U swej matki każdy
gładki.
Dobre dziatki to
skarb matki.
(wyjaśnić dziecku
znaczenie słowa „dziatki”)
Można wykorzystać:
f) Ćwiczenia intonacyjne; dziecko
wypowiada w/w przysłowia z różną intonacją: cicho, głośno,
szybko, wolno, z radością, ze smutkiem.
6. Opisywanie
obrazu Johna Lesliego Brecka „Ogród w Giverny” ; opis i nazwy kwiatów i ich
kolory
Pomoce:
Olek i Ada- wyprawka.
7. Spacer; oglądanie i podziwianie
kwiatów, próby rozpoznawania i nazywania np. w ogródkach i rabatach
przyblokowych.
8. „Kwiatowe łamigłówki”;
rozwiązywanie zadań matematycznych z treścią;
Pomoce:
(wyprawka)
·
kartoniki
z czarnymi, dużymi kropkami na każdym od 1 do 10 kropek
·
obrazki
różnych kwiatów na kartonikach
·
kartoniki
z cyframi od 1 do 10
- dziecko układa
przed sobą kartoniki z kwiatami, pod spodem kartoniki z odpowiednią liczbą
kropek,
- układa działanie wykorzystując kartoniki z
cyframi i znakami matematycznymi np. 3+3=6; układając kartoniki z obrazkami 3
kwiaty i 3 kwiaty to 6 kwiatów;
Przykład
zadania:
Zosia dała mamie bukiet
z 3 róż i 3 gerber. Z ilu kwiatów składa się bukiet dla mamy?
Mama włożyła do
wazonu 2 irysy i 1 gerberę. Ile kwiatów włożyła mama do wazonu?
9. „Ruchome bukiety”- zabawa ruchowa,
- marsz, podskoki przy dowolne muzyce ,
- na klaśniecie
zatrzymuje się uderzając np. drewnianą łyżką o o garnek tyle razy, ile sylab ma
kwiat przez dziecko wymyślony; zabawę powtarzamy kilka razy.]
10. Karta pracy cz. 5.str. 44.
11. Ćwiczenia gimnastyczne ( z
wtorku 19.05.2020).
12. Utrwalenie piosenki „M jak
mama, t jak tata” (z poniedziałku 25.05.2020);
- „Koncert dla
mamy”; granie refrenu na niekonwencjonalnych instrumentach np. garnek z
pokrywką, łyżki drewniane, plastikowe butelki itp.
Komentarze
Prześlij komentarz