Temat dnia: Nasze
ulubione zabawy i sporty.
1. „Lody dla mamy i taty”-
składanie kolorowej kartki w odpowiedni sposób;
- Kwadrat złożony
na połowę po przekątnej, założenie każdego rogu do środka jeden na drugi,
- W środku
przyklejamy np. truskawkę wyciętą z czerwonego papieru.
2. Karta pracy cz. 5 str. 49.
3. Zabawy i ćwiczenia poranne ( z
poniedziałku 25.05.2020).
4. Podczas śniadania zwracamy uwagę
na przyjmowanie prawidłowej pozycji podczas jedzenia oraz
kulturalne spożywanie posiłku.
5. „Co robimy w wolnym czasie?”:
a) „Zabawa w sylaby”;
- Rodzic wymawia
słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my,
bie-ga-my, kla-szcze-my, tu-pie-my;
dziecko dokonuje syntezy sylab, wymawiając
słowo w całości i wykonuje daną czynność, np. skacze.
b) Zabawa z kłębkiem wełny z
rodzicami i rodzeństwem;
- Mama trzyma
koniec wełny, toczy kłębek do dziecka wypowiadając początek zdania np.
„Najbardziej
lubię w domu…” , a dziecko kończy zdanie,
- Dziecko trzyma
nitkę w jednej ręce i toczy kłębek do innego członka rodziny,
- Zabawa kończy
się, gdy kłębek dotrze do wszystkich członków rodziny, przy czym każdy z nich
wypowiada początek zdania tocząc kłębek i
kończy zdanie przyjmując kłębek,
- Na koniec mama zwija wełnę i wszyscy wymieniają nazwy czynności wypowiedziane
wcześniej
przez osoby uczestniczące w zabawie,
c) Słuchanie wiersza J.
Koczanowskiej „Mama i Tata” czytanego
przez rodzica, rozmowa na temat
wiersza;
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny,
wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na
wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za
to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
- O jakich osobach jest mowa w wierszu?,
- O kim dla dzieci są mama i tata?,
- Za co kochamy
mamę i tatę?
- Co robimy z
rodzicami, za co dzieci dziękują rodzicom?
d) Rozwiązywanie zagadek
pantomimicznych połączone z zabawami słownikowymi „”Co możemy
robić wspólnie?”
- Rodzic pokazuje
dziecku obrazki przedstawiające różne przedmioty np. książkę, klocki, kredki;
dziecko ruchem demonstruje czynność, którą
można wykonywać wspólnie:
książka – wspólne
czytanie
klocki – wspólne
budowanie
kredki – wspólne
rysowanie
e) Rozwiązywanie zagadek dotykowych;
rozpoznawanie przedmiotów mając zawiązaną chustkę na
oczach, nazywanie ich i wskazywanie , do
czego służą np.
lotka do badmintona – granie w badmintona
foremka do ciasta – pieczenie ciasta
piłka – granie w piłkę nożną
kostka do gry – granie w grę planszową
f) Rozwiązywanie zagadek
rysunkowych; tworzenie nazw sportowców i sportów od nazw
przedmiotów używanych w danym sporcie:
- Rodzic rysuje na
kartkach schematyczne rysunki ludzików uprawiających dany sport, np. sztangisty
podnoszącego sztangę; dziecko podaje nazwę
przedmiotu, który używa sportowiec, nazwę sportowca i nazwę sportu, np.
piłka – piłkarz – piłka
nożna
narty – narciarz –
narciarstwo
rower – kolarz –
kolarstwo
piłka do siatkówki
– siatkarz – siatkówka
g) Rozwiązywanie zagadek
słuchowych; podawanie nazw zajęć relaksujących:
- Dziecko słucha
różnych nagrań, rozpoznaje je, określa, jak można wypoczywać i relaksować się,
np.
śpiew ptaków –
spacerowanie po lesie
szum morza –
wypoczywanie na plaży
popularna piosenka
– tańczenie
muzyka poważna –
słuchanie muzyki.
h) „Co lubię robić z mamą, a co- z
tatą”; zabawa językowa, łączenie czasowników z rzeczownikami;
- Dziecko swobodnie
mówi, co najbardziej lubi robić z mamą, formułując pełne zdania, następnie, co
najbardziej lubi robić z tatą.
i) Składanie obrazka w całość;
wypowiedzi dziecka na temat obrazka, dziecko stara się budować
wypowiedzi wielozdaniowe.
6. Karta pracy cz. 5 str. 50-51.
7. Ćwiczenia gimnastyczne (z
poniedziałku 18.05.2020).
8. Zabawy na świeżym powietrzu:
a) „Zrób tyle samo”; zabawa
ruchowa,
- Rodzic wypowiada
nazwę czynności i pokazuje kartoniki z kropkami; dziecko wykonuje daną
czynność tyle razy, ile jest kropek,
b) „W co się bawić”- zabawy z
piłką, ćwiczenie chwytu i rzutu oburącz,
- rzucanie piłki do
rodzica lub o podłogę,
- obserwowanie
chmur; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wyobraźni,
- dziecko wypowiada
się na temat kształtu chmur i swoich skojarzeń, rysuje patykiem na ziemi
zaobserwowane kształty,
9. Rozegranie gry z kolorowymi,
małymi kartkami;
- małe kartki w
różnych kolorach rozdzielamy w równej ilości pomiędzy dziecko i rodzica,
- dziecko wykłada
jedną, dowolną kartkę ze swej talii; rodzic dokłada kartkę w takim samym
kolorze ze swojej talii; kartki wykładamy aż do ostatniej tworząc płaskie kompozycje
10. Karta pracy cz. 5 str. 52.
11. Propozycja wspólnego z dzieckiem robienia ciasteczek.
12. Utrwalenie piosenki „M jak mama,
t jak tata”
13. „Dobra wróżka”- reagowanie na
dobrą i złą wiadomość;
- mama mówi zdanie,
które wywołuje zadowolenie, np. „ lubię, kiedy wszyscy idziemy na spacer”
(dziecko klaszcze w
dłonie),
- dziecko mówi:
„lubię, kiedy mama czyta mi bajkę na dobranoc” (mama klaszcze w dłonie)
mama mówi: „nie
lubię, kiedy późno wracam z pracy do domu” (dziecko ma smutną minę).
Komentarze
Prześlij komentarz