Temat dnia: Nasze ulubione zabawy i sporty.
1. „Lody dla mamy i taty”- składanie kolorowej kartki w odpowiedni sposób;
- Kwadrat złożony na połowę po przekątnej, założenie każdego rogu do środka jeden na drugi,
- W środku przyklejamy np. truskawkę wyciętą z czerwonego papieru.
2. Karta pracy cz. 5 str. 49.
3. Zabawy i ćwiczenia poranne ( z poniedziałku 25.05.2020).
4. Podczas śniadania zwracamy uwagę na przyjmowanie prawidłowej pozycji podczas jedzenia oraz
   kulturalne spożywanie posiłku.
5. „Co robimy w wolnym czasie?”:
a) „Zabawa w sylaby”;
- Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my,  bie-ga-my, kla-szcze-my, tu-pie-my;
  dziecko dokonuje syntezy sylab, wymawiając słowo w całości i wykonuje daną czynność, np. skacze.
b) Zabawa z kłębkiem wełny z rodzicami i rodzeństwem;
- Mama trzyma koniec wełny, toczy kłębek do dziecka wypowiadając początek zdania np.    
  „Najbardziej lubię w domu…” , a dziecko kończy zdanie,
- Dziecko trzyma nitkę w jednej ręce i toczy kłębek do innego członka rodziny,
- Zabawa kończy się, gdy kłębek dotrze do wszystkich członków rodziny, przy czym każdy z nich
  wypowiada początek zdania tocząc kłębek i kończy zdanie przyjmując kłębek,
-  Na koniec mama zwija wełnę i wszyscy  wymieniają nazwy czynności wypowiedziane wcześniej
   przez osoby uczestniczące w zabawie,
c) Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej  „Mama i Tata” czytanego przez rodzica, rozmowa na temat
  wiersza;

Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
-  O jakich osobach jest mowa w wierszu?,
-  O kim dla dzieci są mama i tata?,
- Za co kochamy mamę i tatę?
- Co robimy z rodzicami, za co dzieci dziękują rodzicom?
d) Rozwiązywanie zagadek pantomimicznych połączone z zabawami słownikowymi „”Co możemy
   robić wspólnie?”
- Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające różne przedmioty np. książkę, klocki, kredki;
  dziecko ruchem demonstruje czynność, którą można wykonywać wspólnie:
książka – wspólne czytanie
klocki – wspólne budowanie
kredki – wspólne rysowanie
e) Rozwiązywanie zagadek dotykowych; rozpoznawanie przedmiotów mając zawiązaną chustkę na
   oczach, nazywanie ich i wskazywanie , do czego służą np.
  lotka do badmintona – granie w badmintona
  foremka do ciasta – pieczenie ciasta
  piłka – granie w piłkę nożną
  kostka do gry – granie w grę planszową
f) Rozwiązywanie zagadek rysunkowych; tworzenie nazw sportowców i sportów od nazw
   przedmiotów używanych w danym sporcie:
- Rodzic rysuje na kartkach schematyczne rysunki ludzików uprawiających dany sport, np. sztangisty
  podnoszącego sztangę; dziecko podaje nazwę przedmiotu, który używa sportowiec, nazwę sportowca  i nazwę sportu, np.
piłka – piłkarz – piłka nożna
narty – narciarz – narciarstwo
rower – kolarz – kolarstwo
piłka do siatkówki – siatkarz – siatkówka
g) Rozwiązywanie zagadek słuchowych; podawanie nazw zajęć relaksujących:
- Dziecko słucha różnych nagrań, rozpoznaje je, określa, jak można wypoczywać i relaksować się, np.
śpiew ptaków – spacerowanie po lesie
szum morza – wypoczywanie na plaży
popularna piosenka – tańczenie
muzyka poważna – słuchanie muzyki.
h) „Co lubię robić z mamą, a co- z tatą”; zabawa językowa, łączenie czasowników z rzeczownikami;
- Dziecko swobodnie mówi, co najbardziej lubi robić z mamą, formułując pełne zdania, następnie, co
  najbardziej lubi robić z tatą.
i) Składanie obrazka w całość; wypowiedzi dziecka na temat obrazka, dziecko stara się budować
  wypowiedzi wielozdaniowe.
6. Karta pracy cz. 5 str. 50-51.
7. Ćwiczenia gimnastyczne (z poniedziałku 18.05.2020).
8. Zabawy na świeżym powietrzu:
a) „Zrób tyle samo”; zabawa ruchowa,
- Rodzic wypowiada nazwę czynności i pokazuje kartoniki z kropkami; dziecko wykonuje daną
  czynność tyle razy, ile jest kropek,
b) „W co się bawić”- zabawy z piłką, ćwiczenie chwytu i rzutu oburącz,
- rzucanie piłki do rodzica lub o podłogę,
- obserwowanie chmur; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wyobraźni,
- dziecko wypowiada się na temat kształtu chmur i swoich skojarzeń, rysuje patykiem na ziemi
  zaobserwowane kształty,
9. Rozegranie gry z kolorowymi, małymi kartkami;
- małe kartki w różnych kolorach rozdzielamy w równej ilości pomiędzy dziecko i rodzica,
- dziecko wykłada jedną, dowolną kartkę ze swej talii; rodzic dokłada kartkę w takim samym kolorze ze swojej talii; kartki wykładamy aż do ostatniej tworząc  płaskie kompozycje
10. Karta pracy cz. 5 str. 52.
11. Propozycja  wspólnego z dzieckiem robienia ciasteczek.
12. Utrwalenie piosenki „M jak mama, t jak tata”
13. „Dobra wróżka”- reagowanie na dobrą i złą wiadomość;
- mama mówi zdanie, które wywołuje zadowolenie, np. „ lubię, kiedy wszyscy idziemy na spacer”
(dziecko klaszcze w dłonie),
- dziecko mówi: „lubię, kiedy mama czyta mi bajkę na dobranoc” (mama klaszcze w dłonie)
mama mówi: „nie lubię, kiedy późno wracam z pracy do domu” (dziecko ma smutną minę).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

PIOSENKA " DŻUNGLA".