Temat dnia: Mój kochany
tatuś.
1. „Galeria dziecięcego profilu”-
zabawa ze światłem i cieniem; ćwiczenie umiejętności pozowania,
rozróżnianie lewego i prawego profilu.
Utrwalenie stron lewa, prawa.
- Rodzic umieszcza
na ścianie duży karton i włącza lampkę; dziecko staje przy ścianie tak, aby
głowa znajdowała się na wysokości kartonu,
- Rodzic zaznacza
mazakiem na kartonie lewy i prawy profil dziecka wykorzystując rzucany cień,
- Dziecko
zamalowuje na ciemno swoje profile i rozróżnia profil lewy i prawy,
- Rodzic wyjaśnia
dziecku słowo „profil”.
2. „Dzień taty”- wiersz B.
Kosmowskiej czytany przez rodzica; rozmowa na temat wiersza
-Dziś
Dzień Taty - mówi mama.
-Czy
pomysły jakieś macie?
Nie
wypada , abym sama
wyprawiała
święto tacie..
Krzyś
uśmiecha się do mamy.
-Mamy z
Anią świetne plany!
Po
śniadaniu na trzepaku,
będzie
popis akrobatów
Potem
wyścig rowerami!
My, niestety, go
przegramy.
Dla
zwycięscy są nagrody
-choćby
Ani pokaz mody.
No i zanim
tata zaśnie,
poczytamy
tacie baśnie...
Krzyś i
Ania są szczęśliwi
- To
się dzisiaj tata zdziwi!
Tylko
mama zamyślona,
taka
smutna, jak nie ona...
Wreszcie
wzdycha głośno na to:
- Też
bym chciała dziś być...tatą!
- O jakim święcie
mówi mama z wiersza?
- Kiedy obchodzimy
święto taty?
- Jakie pomysły na
święto taty miał Krzyś?
- Co dzieci chciały
zrobić wspólnie?
- Dlaczego na
koniec mama posmutniała i zamyśliła się?
3. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej
„Dla mamy i taty” (z poniedziałku 25.05.2020), powtarzanie za
rodzicem.
4. „Jak wyglądam?”- zabawa z
lusterkiem;
- Dziecko patrzy na
siebie w lusterko, jakiego koloru są jego oczy? (niebieskie, piwne, szare,
zielone…),
- Jakiego koloru i
długości są jego włosy? (krótkie, długie, ciemne, jasne)
- Dziecko
podchodzi wraz z rodzicem do dużego
lustra, określa i porównuje swój wzrost ze
wzrostem rodzica.
5. Zabawa w przeciwieństwa-
wzbogacanie słownictwa:
- Jakiego wzrostu
może być człowiek? (niskiego, średniego, wysokiego),
- Jak nazywamy
ludzi o danym kolorze włosów? ( brunet, blondyn, szatyn, rudy),
- Jaką można mieć
fryzurę? (włosy proste, kręcone),
a) Dziecko dobiera słowa o
przeciwnym znaczeniu do słów wypowiadanych przez rodzica, np.
wysoki - niski, długi - krótki, gruby- cienki, itp.
6. „Jaki jest mój tata?”-
wypowiedzi dziecka w formie opisu postaci:
- Formułuje dłuższe
zdania na temat wzrostu, fryzury, ubioru itp.
- „Najlepszy tata
na świecie to ten, który…”- dziecko kończy i wymienia przykłady zgodne z jego
odczuciami.
7. „Mój tata”- rysunek kredkami.
8. Karta pracy cz. 5 str. 47.
9. „Dokończ zdanie”- rodzic czyta w
całości cały wierszyk, a dziecko zapamiętuje tekst; następnie rodzic czyta
fragmenty wybranych zdań, a dziecko je kończy.
Z mamą jeżdżę na
rowerze,
tato mnie na ryby
bierze.
Dziś dzień wolny
się zaczyna,
na lody idzie cała
rodzina.
Mama, tata,
siostra, brat
to jest mój
rodzinny świat.
10. Zabawy na świeżym powietrzu z
rodzicami, rodzeństwem:
a) Kto pierwszy dobiegnie do mamy
lub taty?,
b) „Ojciec Wirgiliusz”,
Ojciec Wirgiliusz
uczył dzieci swoje,
Hejże, dzieci hejże, ha, hejże, ha, hejże, ha.
a miał ich
wszystkich sto dwadzieścia troje.
Róbcie wszystko to co ja, to co ja.
- Dziecko odgrywa
rolę ojca Wirgiliusza, pokazuje ruch, np. podskok obunóż, pozostali naśladują
ten
ruch; następnie dziecko wybiera na swoje
miejsce innego członka rodziny i zabawa
toczy się dalej;
obowiązuje zasada, iż nie można powtarzać
wcześniej wykonanych ruchów.
11. Lepienie z plasteliny babeczek
dla mamy lub wykonanie krawata z kolorowego papieru dla taty.
12. Karta pracy cz. 5 str. 48.
Komentarze
Prześlij komentarz