Temat dnia: Mój kochany tatuś.
1. „Galeria dziecięcego profilu”- zabawa ze światłem i cieniem; ćwiczenie umiejętności pozowania,
    rozróżnianie lewego i prawego profilu. Utrwalenie stron lewa, prawa.
- Rodzic umieszcza na ścianie duży karton i włącza lampkę; dziecko staje przy  ścianie tak, aby 
  głowa znajdowała się na wysokości kartonu,
- Rodzic zaznacza mazakiem na kartonie lewy i prawy profil dziecka wykorzystując rzucany cień,
- Dziecko zamalowuje na ciemno swoje profile i rozróżnia profil lewy i prawy,
- Rodzic wyjaśnia dziecku słowo „profil”.
2. „Dzień taty”- wiersz B. Kosmowskiej czytany przez rodzica; rozmowa na temat wiersza

 -Dziś  Dzień  Taty - mówi  mama.
-Czy  pomysły  jakieś  macie?
 Nie  wypada  , abym  sama
wyprawiała  święto  tacie..
Krzyś  uśmiecha  się  do  mamy.
-Mamy  z Anią  świetne  plany!
Po  śniadaniu  na  trzepaku, 
będzie  popis  akrobatów
Potem  wyścig  rowerami!
My, niestety, go przegramy.
Dla  zwycięscy  są  nagrody
-choćby  Ani  pokaz  mody.
No i zanim  tata  zaśnie,
poczytamy  tacie  baśnie...
Krzyś  i Ania  są  szczęśliwi
- To  się  dzisiaj  tata  zdziwi!
Tylko  mama  zamyślona,
taka   smutna, jak  nie   ona...
Wreszcie  wzdycha głośno  na  to:
- Też   bym  chciała  dziś  być...tatą!

- O jakim święcie mówi mama z wiersza?
- Kiedy obchodzimy święto taty?
- Jakie pomysły na święto taty miał Krzyś?
- Co dzieci chciały zrobić wspólnie?
- Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?

3. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dla mamy i taty” (z poniedziałku 25.05.2020), powtarzanie za
   rodzicem.
4. „Jak wyglądam?”- zabawa z lusterkiem;
- Dziecko patrzy na siebie w lusterko, jakiego koloru są jego oczy? (niebieskie, piwne, szare,
  zielone…),
- Jakiego koloru i długości są jego włosy? (krótkie, długie, ciemne, jasne)
- Dziecko podchodzi  wraz z rodzicem do dużego lustra, określa i porównuje swój wzrost ze 
  wzrostem rodzica.
5. Zabawa w przeciwieństwa- wzbogacanie słownictwa:
- Jakiego wzrostu może być człowiek? (niskiego, średniego, wysokiego),
- Jak nazywamy ludzi o danym kolorze włosów? ( brunet, blondyn, szatyn, rudy),
- Jaką można mieć fryzurę? (włosy proste, kręcone),
a) Dziecko dobiera słowa o przeciwnym znaczeniu do słów wypowiadanych przez rodzica, np.
   wysoki - niski,     długi - krótki,    gruby- cienki, itp.
6. „Jaki jest mój tata?”- wypowiedzi dziecka w formie opisu postaci:
- Formułuje dłuższe zdania na temat wzrostu, fryzury, ubioru itp.
- „Najlepszy tata na świecie to ten, który…”- dziecko kończy i wymienia przykłady zgodne z jego
   odczuciami.
7. „Mój tata”- rysunek kredkami.
8. Karta pracy cz. 5 str. 47.
9. „Dokończ zdanie”- rodzic czyta w całości cały wierszyk, a dziecko zapamiętuje tekst; następnie rodzic czyta fragmenty wybranych zdań, a dziecko je kończy.

Z mamą jeżdżę na rowerze,
tato mnie na ryby bierze.

Dziś dzień wolny się zaczyna,
na lody idzie cała rodzina.

Mama, tata, siostra, brat
to jest mój rodzinny świat.

10. Zabawy na świeżym powietrzu z rodzicami, rodzeństwem:
a) Kto pierwszy dobiegnie do mamy lub taty?,
b) „Ojciec Wirgiliusz”,

Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje,                         Hejże, dzieci hejże, ha, hejże, ha, hejże, ha.
a miał ich wszystkich sto dwadzieścia troje.           Róbcie wszystko to co ja, to co ja.

- Dziecko odgrywa rolę ojca Wirgiliusza, pokazuje ruch, np. podskok obunóż, pozostali naśladują ten
  ruch; następnie dziecko wybiera na swoje miejsce innego członka rodziny  i zabawa toczy się dalej;
  obowiązuje zasada, iż nie można powtarzać wcześniej wykonanych ruchów.
11. Lepienie z plasteliny babeczek dla mamy lub wykonanie krawata z kolorowego papieru dla taty.
12. Karta pracy cz. 5 str. 48.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

PIOSENKA " DŻUNGLA".