Temat dnia: Kwiaty na łące.
1. Określanie kolorów; barwy ciepłe i zimne, malowanie łąki wiosną  za pomocą farb i pędzelka i
 kawałkami tiulu,
- nawiązanie do wycieczki na łąkę,
- malowanie tiulem: dziecko pokrywa kartę farbą w wybranym kolorze wykonując tło, potem macza skrawki tiulu w farbie i odbija na kartce tworząc z barw ciepłych wiosenne kwiaty.
2. Karta pracy cz. 5 str. 32.
3. Ćwiczenia poranne z poniedziałku 18.05.2020.
4. „Kolorowa łąka”; słuchanie wiersza  B. Formy „Łąka”.
Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
a) Rozmowa na temat wiersza:
-  Jak wyglądała łąka?
- Co robiły pszczoły na łące?
-  O czym marzyła osoba z wiersza?
-  Co można robić na łące?
b) Wprowadzenie do tematu: nagrania odgłosów łąki np. cykanie świerszcza, bzyczenie pszczoły,
rechot żab, klekotanie bociana, itd.,
c) Gdzie można usłyszeć podobne głosy?; (zagadka I. Fabiszewskiej),

Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija.  (łąka)

Inne zagadki.
d) Opowieść ruchowa „Wycieczka na łąkę”- zabawa,
- dowolne nagranie do marszu, zielona tkanina, koc lub krepina, obrazki kwiatów lub kwiaty sztuczne  napisy kwiatów: rumianek, niezapominajka, mak, stokrotka, jaskier, mniszek, babka lancetowata,
jaskier itp.
Opis zabawy:  Idziemy na wycieczkę w rytmie muzyki marszowej. Dziecko idzie przez zarośla, po wysokiej trawie. Siada na zielonym materiale lub kocu, układa obok siebie kwiaty lub obrazki kwiatów i napisy z nazwami kwiatów; dopasowuje napisy do kwiatów. Odczytuje przy pomocy rodzica ich nazwy i sprawdza, który napis ma najwięcej liter, ile.
e)Kwiaty”-zabawa ruchowa.
- siad klęczny na podłodze, głowa schylona, ręce leżą na kolanach,
- dziecko jest kwiatem, który więdnie, zwinął swoje płatki i czeka na słońce,
- można wprowadzić spokojną, relaksującą muzykę,
- kwiat budzi się do życia, dziecko podnosi się, stojąc wyciąga ręce do góry, kołysze się w rytm muzyki, zabawę powtarza od początku.
5. Karta pracy cz. 5 str. 33-34.
6.Czarujemy kwiaty”-ćwiczenia dłoni z szyfonowymi chustkami lub gazetą.
- dziecko zwija chustkę, trzyma w prawej dłoni, rozluźnia dłoń,
- kwiat się rozwija, unosi chustkę za 4 rogi do góry,
- zmiana dłoni na lewą itd.
7. Ćwiczenia gimnastyczne.
Pomoce: paski kolorowej bibuły, bębenek lub inny przedmiot, nagranie dowolnej muzyki do marszu.
a) Dziecko maszeruje zgodnie z muzyką grając na bębenku: na palcach, gdy muzyka jest głośna,
w przysiadzie, gdy muzyka jest cicha.
b)Tańczące bibułki”-swobodny taniec z paskami bibuły w prawej ręce, potem w lewej ręce;
dziecko układa z pasków bibuły dowolne kształty na dywanie.
- „Po kole”; układa koła z bibuły i skacze dookoła nich obunóż w jedną i drugą stronę,
- „Powitanie bibułką”; paski bibuły wyrzuca do góry i łapie tuż na podłogą,
- „Sprytne palce”; palcami stopy w siadzie chwyta leżące na podłodze paski i podaje je sobie do rąk,
- „Pszczółka i niedźwiedź”; dziecko jest pszczółką, która pilnuje miodu, potem jest niedźwiedziem,
   który wyrusza do miodu, pszczółka wymachuje paskami bibuły,
- „Rysujemy ósemkę”- dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy   
   rozstawionymi nogami,
- „Lustro”-robienie min i gestów
- „Wiatr i wiaterek”- dmuchanie na paski bibuły z większym i mniejszym natężeniem,
- „Latające owady- dziecko zgniata bibułkę w kulkę, rzuca do góry i łapie,
- Marsz przy dowolnej, spokojnej muzyce z graniem na bębenku lub drewnianymi łyżkami.
8.Przeciąganie liny” – zabawa ruchowa z rodzicem na świeżym powietrzu.
- wykorzystując np. skakankę dziecko i rodzic starają się przeciągnąć ją na swoją stronę, czyli
za narysowaną linię.
9.Ślimak”- zabawa ruchowa
-  dziecko naśladuje poruszanie się ślimaka pełzając na dywanie, na klaśnięcie rodzica ślimak chowa
  się w muszli zwijając się w kłębuszek.
10.Zabawy na łące”- ćwiczenie orientacji na kartce papieru;
- dziecko układa przed sobą kartkę koloru zielonego i mały kolorowy kwiatek wycięty z papieru,
rodzic mówi: połóż kwiatek w lewym górnym rogu kartki, pośrodku, pośrodku lewego boku kartki
pośrodku górnego boku itd.; następnie polecenia wydaje dziecko.
11. Układanie tangramu z wyprawki (gruba karta w kolorze niebieskim z napisem „Tangram”.
Tangram to chińska łamigłówka znana od bardzo dawna. Składa się z siedmiu elementów zwanych kamykami ( w postaci figur geometrycznych, które powstały po przecięciu kwadratu). Z tych
elementów można ułożyć bardzo wiele różnych obrazków. Trzeba jednak pamiętać o wykorzystaniu
ich wszystkich. Muszą one być tak ułożone, aby do siebie przylegały, ale żeby na siebie nie zachodziły.
Każdy element można odwracać i obracać w dowolnym kierunku.
- dziecko wypycha z karty elementy tangramu, po czym łączy  je w całość, aby powstał kwadrat;
dziecko musi użyć wszystkich elementów; po wykonaniu zadania z tych samych elementów tworzy
obrazek wg własnego pomysłu.
12. Słuchanie piosenki „Karuzela na łące” ( z poniedziałku 18.05.2020).
a) Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego,
b) „Mieszkańcy łąki”- zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
- rodzic przygotowuje kolorowe frotki: czerwoną dla biedronki, żółtą dla osy, zieloną dla żaby,
czarną dla mrówki; dziecko zakłada na rękę kolejno wybrane frotki i naśladuje wymienione owady
i zwierzęta.
 13. Kwiaty na łące- kolorowanka online dla chętnych dzieci.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

PIOSENKA " DŻUNGLA".