Temat dnia: Kwiaty na
łące.
1. Określanie kolorów; barwy ciepłe
i zimne, malowanie łąki wiosną za pomocą
farb i pędzelka i
kawałkami tiulu,
- nawiązanie do
wycieczki na łąkę,
- malowanie tiulem:
dziecko pokrywa kartę farbą w wybranym kolorze wykonując tło, potem macza
skrawki tiulu w farbie i odbija na kartce tworząc z barw ciepłych wiosenne
kwiaty.
2. Karta pracy cz. 5 str. 32.
3. Ćwiczenia poranne z poniedziałku
18.05.2020.
4. „Kolorowa łąka”; słuchanie wiersza
B. Formy „Łąka”.
Powiał letni
wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno
pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się
wcale.
Słońce ciepłe
blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich
skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej
chciałbym
znaleźć się przez
chwilę
i stać się
prześlicznym,
barwnym motylem.
a) Rozmowa na temat wiersza:
- Jak wyglądała łąka?
- Co robiły
pszczoły na łące?
- O czym marzyła osoba z wiersza?
- Co można robić na łące?
b) Wprowadzenie do tematu: nagrania
odgłosów łąki np. cykanie świerszcza, bzyczenie pszczoły,
rechot żab,
klekotanie bociana, itd.,
c) Gdzie można usłyszeć podobne
głosy?; (zagadka I. Fabiszewskiej),
Wiosną kolorowa,
pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów,
wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni,
pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w
piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Inne zagadki.
d) Opowieść ruchowa „Wycieczka na łąkę”- zabawa,
- dowolne nagranie
do marszu, zielona tkanina, koc lub krepina, obrazki kwiatów lub kwiaty
sztuczne napisy kwiatów: rumianek,
niezapominajka, mak, stokrotka, jaskier, mniszek, babka lancetowata,
jaskier itp.
Opis
zabawy: Idziemy na wycieczkę w rytmie
muzyki marszowej. Dziecko idzie przez zarośla, po wysokiej trawie. Siada na
zielonym materiale lub kocu, układa obok siebie kwiaty lub obrazki kwiatów i
napisy z nazwami kwiatów; dopasowuje napisy do kwiatów. Odczytuje przy pomocy
rodzica ich nazwy i sprawdza, który napis ma najwięcej liter, ile.
e) „Kwiaty”-zabawa ruchowa.
- siad klęczny na
podłodze, głowa schylona, ręce leżą na kolanach,
- dziecko jest
kwiatem, który więdnie, zwinął swoje płatki i czeka na słońce,
- można wprowadzić
spokojną, relaksującą muzykę,
- kwiat budzi się
do życia, dziecko podnosi się, stojąc wyciąga ręce do góry, kołysze się w rytm
muzyki, zabawę powtarza od
początku.
5. Karta pracy cz. 5 str. 33-34.
6. „Czarujemy kwiaty”-ćwiczenia dłoni z szyfonowymi chustkami lub
gazetą.
- dziecko zwija
chustkę, trzyma w prawej dłoni, rozluźnia dłoń,
- kwiat się
rozwija, unosi chustkę za 4 rogi do góry,
- zmiana dłoni na
lewą itd.
7. Ćwiczenia gimnastyczne.
Pomoce:
paski kolorowej bibuły, bębenek lub inny przedmiot, nagranie dowolnej muzyki do
marszu.
a) Dziecko maszeruje zgodnie z
muzyką grając na bębenku: na palcach, gdy muzyka jest głośna,
w przysiadzie, gdy
muzyka jest cicha.
b) „Tańczące bibułki”-swobodny taniec z paskami bibuły w prawej ręce,
potem w lewej ręce;
dziecko układa z
pasków bibuły dowolne kształty na dywanie.
- „Po kole”; układa koła z bibuły i skacze
dookoła nich obunóż w jedną i drugą stronę,
- „Powitanie bibułką”; paski bibuły wyrzuca
do góry i łapie tuż na podłogą,
- „Sprytne palce”; palcami stopy w siadzie
chwyta leżące na podłodze paski i podaje je sobie do rąk,
- „Pszczółka i niedźwiedź”; dziecko jest
pszczółką, która pilnuje miodu, potem jest niedźwiedziem,
który wyrusza do miodu, pszczółka wymachuje
paskami bibuły,
- „Rysujemy ósemkę”- dziecko przekłada
bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy
rozstawionymi nogami,
- „Lustro”-robienie min i gestów
- „Wiatr i wiaterek”- dmuchanie na paski bibuły
z większym i mniejszym natężeniem,
- „Latające owady- dziecko zgniata bibułkę
w kulkę, rzuca do góry i łapie,
- Marsz przy
dowolnej, spokojnej muzyce z graniem na bębenku lub drewnianymi łyżkami.
8. „Przeciąganie liny” – zabawa ruchowa z rodzicem na świeżym
powietrzu.
- wykorzystując np.
skakankę dziecko i rodzic starają się przeciągnąć ją na swoją stronę, czyli
za narysowaną
linię.
9. „Ślimak”- zabawa ruchowa
- dziecko naśladuje poruszanie się ślimaka
pełzając na dywanie, na klaśnięcie rodzica ślimak chowa
się w muszli zwijając się w kłębuszek.
10. „Zabawy na łące”- ćwiczenie orientacji na kartce papieru;
- dziecko układa
przed sobą kartkę koloru zielonego i mały kolorowy kwiatek wycięty z papieru,
rodzic mówi: połóż kwiatek
w lewym górnym rogu kartki, pośrodku, pośrodku lewego boku kartki
pośrodku górnego
boku itd.; następnie polecenia wydaje dziecko.
11. Układanie tangramu z wyprawki
(gruba karta w kolorze niebieskim z napisem „Tangram”.
Tangram to chińska
łamigłówka znana od bardzo dawna. Składa się z siedmiu elementów zwanych
kamykami ( w postaci figur geometrycznych, które powstały po przecięciu
kwadratu). Z tych
elementów można
ułożyć bardzo wiele różnych obrazków. Trzeba jednak pamiętać o wykorzystaniu
ich wszystkich.
Muszą one być tak ułożone, aby do siebie przylegały, ale żeby na siebie nie
zachodziły.
Każdy element można
odwracać i obracać w dowolnym kierunku.
- dziecko wypycha z
karty elementy tangramu, po czym łączy
je w całość, aby powstał kwadrat;
dziecko musi użyć
wszystkich elementów; po wykonaniu zadania z tych samych elementów tworzy
obrazek wg własnego
pomysłu.
12. Słuchanie piosenki „Karuzela na łące” ( z poniedziałku 18.05.2020).
a) Nauka refrenu na zasadzie echa
muzycznego,
b) „Mieszkańcy łąki”- zabawa rozwijająca koordynację
wzrokowo-słuchowo-ruchową,
- rodzic
przygotowuje kolorowe frotki: czerwoną dla biedronki, żółtą dla osy, zieloną
dla żaby,
czarną dla mrówki;
dziecko zakłada na rękę kolejno wybrane frotki i naśladuje wymienione owady
i zwierzęta.
13.
Kwiaty na łące- kolorowanka online dla chętnych dzieci.
Komentarze
Prześlij komentarz