TEMAT DNIA: LATO W MIEŚCIE.
1. Ćwiczenie relaksacyjne „
Ziarenkowa mandala”. Poszerzanie wiadomości na temat prac polowych wykonywanych
latem. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pomoce: nagranie muzyki
relaksacyjnej https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec , kontur mandali https://www.e-kolorowanki.eu/mandale/
, klej, pojemniki, różne rodzaje ziarna.
- Rodzic podaje informacje na
temat prac polowych wykonywanych latem.
-
Następnie prezentuje dziecku ziarna różnych zbóż, zapoznaje z ich
nazwami.
- Proponuje wykonanie mandali.
Prezentuje kontur mandali.
-
Włącza nagranie muzyki.
-
Dziecko smaruje klejem fragmenty mandali, które się powtarzają, i
przykleja na nich ziarna tego
samego rodzaju.
2. Zabawa dydaktyczna „Wybierz i opowiedz”. Rozwijanie wyobraźni
oraz umiejętności formułowa- nia dłuższych wypowiedzi.
Pomoce: szeroki pasek papieru, różne
obrazki .
- Rodzic. rozkłada szeroki pasek
papieru i różne obrazki.
-
Dziecko losuje 5 obrazków.
-
Układa je na kartonie.
-
Na podstawie obrazków tworzy
historyjkę.
Przykład: dziecko ułożyło obrazki przedstawiające
dom, parasolkę, psa, chmury i słońce.
Na zmianę z rodzicem formułują zdanie na podstawie jednego obrazka
tak, aby zachować ciągłość wydarzeń, np.: Wyszedłem z domu. Zabrałem ze sobą
parasolkę. Wyprowadziłem psa na spacer. Napłynęły ciemne chmury. Niedługo potem
zza chmur wyszło słońce. Następnie całą historyjkę opowiada dziecko.
3. Karta
pracy cz. 5 str. 85.
4. Zabawy i ćwiczenia poranne z
poniedziałku.
5. „ Za co lubimy wakacje? -rozmowa
inspirowana wierszem G. Lech Co robią latem dni tygodnia?
a) Słuchanie wiersza G. Lech Co robią latem dni
tygodnia?
– Co
wy na to, że już lato?
–
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
–
Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek
książkę czytał właśnie.
Mruknął
tylko: – Lubię baśnie!
Latawca
puszczała Środa,
bo
piękna była pogoda.
Czwartek
rzekł: – Ja wciąż maluję,
jak
się świetnie w lesie czuję.
Piątek
tylko machnął ręką:
–
Chciałbym zagrać,
lecz nieprędko znajdę gracza w tym upale.
Szachów
nie otwieram wcale.
– A
Sobota? – Cóż mam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy
Niedziela coś dopowie?
Nie
dopowie,
bo jest w kinie na animowanym filmie.
A czy
film ten był o lecie,
w
poniedziałek się dowiecie.
b) Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta dziecko:
- Jaka pora roku już nadeszła?
- O co zapytał swoje dni Tydzień?
- Co zrobił i odpowiedział
poniedziałek?
- Co zrobiły i odpowiedziały
kolejne dni tygodnia?
- Co lubisz robić latem?
- Co robisz najczęściej w
poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?
- Ile dni wchodzi w skład
tygodnia?
- Dziecko utrwala dni tygodnia-
wymienienia w kolejności od początku do końca i od końca do początku.
c) Rozmowy na temat ilustracji i
odczytanych zdań.
Książka (s. 90–93).
-
Dziecko ogląda ilustracje.
-
Opowiada o tym, co przedstawiają.
-
Rodzic zwraca uwagę dziecka na szczegóły.
- Wspólnie czytają krótkie teksty
umieszczone przy ilustracjach.
- Dziecko dowiaduje się, co Olek i Ada oraz ich rodzice
lubią robić (mogą robić) podczas wakacji w
mieście.
Rodzic wspomaga je pytaniami.
6. Zabawy na świeżym powietrzu
Wyjście na pobliski plac zabaw. Oglądanie wyposażenia placu,
nazywanie znajdującego się tam sprzętu. Omówienie zasad bezpiecznego
korzystania z placu zabaw. Zabawy swobodne na placu.
7.
Karta pracy cz. 5 str. 87.
8.
Nauka
pierwszej zwrotki piosenki Moje marzenia. Utrwalanie refrenu. Słuchanie
pozostałych zwro-
tek.
Olek
i Ada CD 3 utwór 8. Mac edukacja.
Komentarze
Prześlij komentarz