TEMAT DNIA: LATO W MIEŚCIE.


1. Ćwiczenie relaksacyjne „ Ziarenkowa mandala”. Poszerzanie wiadomości na temat prac polowych wykonywanych latem. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pomoce: nagranie muzyki relaksacyjnej  https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec  , kontur mandali  https://www.e-kolorowanki.eu/mandale/ , klej, pojemniki, różne rodzaje ziarna.
- Rodzic podaje informacje na temat prac polowych wykonywanych latem.
-  Następnie prezentuje dziecku ziarna różnych zbóż, zapoznaje z ich nazwami.
- Proponuje wykonanie mandali. Prezentuje kontur mandali.
-  Włącza nagranie muzyki.
-  Dziecko smaruje klejem fragmenty mandali, które się powtarzają, i przykleja na nich ziarna tego
   samego rodzaju.
2. Zabawa dydaktyczna  „Wybierz i opowiedz”. Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności formułowa- nia dłuższych wypowiedzi.
Pomoce: szeroki pasek papieru, różne obrazki .
- Rodzic. rozkłada szeroki pasek papieru i różne obrazki.
-  Dziecko losuje  5 obrazków.
-  Układa je na kartonie.
-  Na podstawie obrazków  tworzy historyjkę.
Przykład: dziecko ułożyło obrazki przedstawiające dom, parasolkę, psa, chmury i słońce.
Na zmianę z rodzicem  formułują zdanie na podstawie jednego obrazka tak, aby zachować ciągłość wydarzeń, np.: Wyszedłem z domu. Zabrałem ze sobą parasolkę. Wyprowadziłem psa na spacer. Napłynęły ciemne chmury. Niedługo potem zza chmur wyszło słońce. Następnie całą historyjkę opowiada dziecko.
3.  Karta pracy cz. 5 str. 85.
4. Zabawy i ćwiczenia poranne z poniedziałku.
5. „ Za co lubimy wakacje? -rozmowa inspirowana wierszem G. Lech Co robią latem dni tygodnia?
a)  Słuchanie wiersza G. Lech Co robią latem dni tygodnia?
– Co wy na to, że już lato?
– Tydzień swoje dni zapytał.
 Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,
jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
– Chciałbym zagrać,
 lecz nieprędko znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec.
 Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie,
 bo jest w kinie na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.
b)  Rozmowa na temat wiersza.
 Rodzic pyta dziecko:
- Jaka pora roku już nadeszła?
- O co zapytał swoje dni Tydzień?
- Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?
- Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?
- Co lubisz robić latem?
- Co robisz najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?
- Ile dni wchodzi w skład tygodnia?
- Dziecko utrwala dni tygodnia- wymienienia w kolejności od początku do końca i od końca do początku.
c) Rozmowy na temat ilustracji i odczytanych zdań.
Książka (s. 90–93).
-  Dziecko  ogląda ilustracje.
-  Opowiada o tym, co przedstawiają.
-  Rodzic zwraca uwagę dziecka na szczegóły.
- Wspólnie czytają krótkie teksty umieszczone przy ilustracjach.
- Dziecko  dowiaduje się, co Olek i Ada oraz ich rodzice lubią robić (mogą robić) podczas wakacji w
   mieście.
Rodzic wspomaga je pytaniami.
6. Zabawy na świeżym powietrzu
Wyjście na pobliski plac zabaw. Oglądanie wyposażenia placu, nazywanie znajdującego się tam sprzętu. Omówienie zasad bezpiecznego korzystania z placu zabaw. Zabawy swobodne na placu.
7. Karta pracy cz. 5 str. 87.
8. Nauka pierwszej zwrotki piosenki Moje marzenia. Utrwalanie refrenu. Słuchanie pozostałych zwro-
   tek.
Olek i Ada CD 3 utwór 8.  Mac edukacja.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.