TEMAT DNIA: WKRÓTCE POŻEGNANIE.
1. Zabawy głoskami.
Ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Pomoce: wyprawka, karta B, nożyczki,
kartka, klej, obrazki przedstawiające buraka, sowę, kosę, selera, cytrynę,
cyrk.
- Dziecko wycina kartoniki z wyrazami z lukami i brakujące litery.
- Uzupełnia luki w wyrazach
odpowiednimi literami i odczytuje wszystkie wyrazy.
-
Przykleja obrazki na kartce z odpowiednimi wyrazami .
-
Na koniec określa pierwszą głoskę i ostatnią głoskę
2. Zabawy i ćwiczenia poranne –
zestaw z poniedziałku.
3. „Dużo już wiemy, dużo już
umiemy”- rozmowa połączona z zabawami integracyjnymi.
a)
Dziecko wykonuje głęboki wdech i na wydechu wypowiada sylabami
rymowankę:
Wakacje tuż-tuż, koniec
przedszkola już.
b) Wypowiadanie się na podany
temat.
Karta pracy, cz. 5, nr 91
4. Zabawa w kontynuowanie
opowiadania Pewnego dnia Olek i Ada…
Pomoce: książka.
a) Rodzic pokazuje książkę z
bohaterami: Olkiem i Adą.
- Zastanawia się, czy dziecko
pamięta, jakie przygody przeżywali ci bohaterowie w ciągu całego
roku.
- Proponuje zabawę. Pokazuje
ilustrację i rozpoczyna zdanie: Pewnego dnia Olek i Ada...
- Dziecko patrzy na ilustrację, stara się podać dalszy
ciąg przygody i kończy zdanie.
- Rodzic pokazuje nowe ilustracje
i wypowiada nowe zdania. Dziecko dopowiada dalszy ciąg danej
przygody.
b) Zabawa z zastosowaniem sylwet- „
Wspomnienia z przedszkola”. Układanie rytmów i ich
kontynuowanie.
Pomoce:
karton formatu A3, wyprawka, wypychanka z sylwetami: bałwanka, jabłka,
gruszki, grzybka, samochodu, kwiatu,
słonia, gwiazdki, dinozaura, tulipana, serca.
- Dziecko wypycha z wyprawki
elementy i układa obok kartonu.
- Następnie rodzic. mówi nazwę
jednego elementu np. dinozaur.
- Dziecko odszukuje ten element,
nazywa go i opisuje.
- Mówi, z jakim realizowanym
tematem w ciągu roku mu się kojarzy.
- Rodzic kontynuuje zabawę, prezentując w ten sposób
pozostałe sylwety: bałwanka, jabłka, gruszki,
grzybka, samochodu, kwiatka, słonia, gwiazdki, tulipana, serca.
- Następnie rodzic. proponuje
zabawę w układanie szlaczków.
- Rodzic wymienia nazwy, a
dziecko układa na kartonie szlaczki np.:
bałwanek, jabłko, gruszka
i grzybek.
-
Rodzic. zachęca dziecko do proponowania innych rytmów.
- Rodzic mówi sylabami nazwy kilku sylwet (do 5, 6 nazw), a dziecko
układa sylwety w danej
kolejności, po czym kontynuują rytm.
5. Karta pracy cz. 5 str. 92.
6. „ Moje wspomnienie z
przedszkola”- zajęcia plastyczne.
a) Zabawa na dobry początek. Jeśli lubiłeś w przedszkolu, klaśnij, jeśli
nie tupnij”
Czy lubiłeś w przedszkolu…
- słuchać o przygodach Olka i
Ady,
- oglądać książki, rysować,
- rozwiązywać zadania,
- ćwiczyć z innymi,
b) Zabawa „Dokończ zdanie”. Mała piłka.
Rodzic turla piłkę do dziecka i
rozpoczyna zdania, a dziecko odrzuca piłkę i kończy je np.
- W przedszkolu nie lubiłem…
- W przedszkolu czułem się…
- Do przedszkola chodziłem z…
c) Rozmowa na temat ilustracji i
odczytanych zdań. Książka (s. 96).
- Dziecko ogląda ilustrację i opowiada o tym, co
przedstawia.
- Następnie wspólnie z rodzicem
czyta krótki tekst umieszczony na ilustracji.
- Odpowiada na pytania pomocnicze
dotyczące postaci, ich ubioru i emocji.
- Rodzic uświadamia dziecku, że nadchodzi czas wakacji, a po wakacjach
dziecko będzie już
starszakiem i będzie chodziło do zerówki w przedszkolu.
d) Planowanie pracy „Moje
wspomnienie z przedszkola” (techniką malowania na gazie),
Pomoce: sztywny karton w formacie A3 z
przyczepioną zszywkami gazą, pojemniki, gęste farby
plakatowe (najlepiej farby
akrylowe), pędzel, mokre ściereczki.
- Rodzic. zachęca dziecko do
przedstawienia swojego najlepszego wspomnienia z przedszkola w
pracy plastycznej.
- Proponuje, aby zamieniło się w
malarza i wykonało prawdziwy obraz.
- Przypomina o zawarciu w pracy
jak największej liczby szczegółów, rozplanowaniu elementów na
całej powierzchni kartki.
- Dziecko dzieli się wrażeniami
podczas wykonywania pracy
-. Dziecko wypowiada się na temat
pracy,opowiada o jakie wspomnienie chodzi.
7.
Zabawy na świeżym powietrzu wg pomysłów dziecka.
8. Karta pracy cz. 5 str. 95.
Komentarze
Prześlij komentarz