TEMAT DNIA: WKRÓTCE POŻEGNANIE.


1. Zabawy głoskami. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Pomoce: wyprawka, karta B, nożyczki, kartka, klej, obrazki przedstawiające buraka, sowę, kosę, selera, cytrynę, cyrk.
- Dziecko  wycina kartoniki z wyrazami z lukami i  brakujące litery.
- Uzupełnia luki w wyrazach odpowiednimi literami i odczytuje wszystkie wyrazy.
-  Przykleja obrazki na kartce z odpowiednimi wyrazami .
-  Na koniec określa pierwszą głoskę i ostatnią głoskę
2. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw z poniedziałku.
3. „Dużo już wiemy, dużo już umiemy”- rozmowa połączona z zabawami integracyjnymi.
a)  Dziecko wykonuje głęboki wdech i na wydechu wypowiada sylabami rymowankę:
Wakacje tuż-tuż, koniec przedszkola już.
b) Wypowiadanie się na podany temat.
 Karta pracy, cz. 5, nr 91
 4. Zabawa w kontynuowanie opowiadania  Pewnego dnia Olek i Ada…
Pomoce: książka.
a) Rodzic pokazuje książkę z bohaterami: Olkiem i Adą.
- Zastanawia się, czy dziecko pamięta, jakie przygody przeżywali ci bohaterowie w ciągu całego 
  roku.
- Proponuje zabawę. Pokazuje ilustrację i rozpoczyna zdanie: Pewnego dnia Olek i Ada...
- Dziecko  patrzy na ilustrację, stara się podać dalszy ciąg przygody i kończy zdanie.
- Rodzic pokazuje nowe ilustracje i wypowiada nowe zdania. Dziecko dopowiada dalszy ciąg danej
  przygody.
b) Zabawa z zastosowaniem sylwet- „ Wspomnienia z przedszkola”. Układanie rytmów i ich
  kontynuowanie.
Pomoce:  karton formatu A3, wyprawka, wypychanka z sylwetami: bałwanka, jabłka, gruszki,   grzybka, samochodu, kwiatu, słonia, gwiazdki, dinozaura, tulipana, serca.
- Dziecko wypycha z wyprawki elementy i układa obok kartonu.
- Następnie rodzic. mówi nazwę jednego elementu np. dinozaur.
- Dziecko odszukuje ten element, nazywa go i opisuje.
- Mówi, z jakim realizowanym tematem w ciągu roku mu się kojarzy.
- Rodzic  kontynuuje zabawę, prezentując w ten sposób pozostałe sylwety: bałwanka, jabłka, gruszki,
  grzybka, samochodu, kwiatka, słonia, gwiazdki, tulipana, serca.
- Następnie rodzic. proponuje zabawę w układanie szlaczków.
- Rodzic wymienia nazwy, a dziecko układa na kartonie szlaczki  np.: bałwanek, jabłko, gruszka
   i grzybek.
-  Rodzic. zachęca dziecko do proponowania innych rytmów.
- Rodzic mówi sylabami  nazwy kilku sylwet (do 5, 6 nazw), a dziecko układa sylwety w danej
  kolejności, po czym kontynuują rytm.
5. Karta pracy cz. 5 str. 92.
6. „ Moje wspomnienie z przedszkola”- zajęcia plastyczne.
a) Zabawa na dobry początek.   Jeśli lubiłeś w przedszkolu, klaśnij, jeśli nie tupnij”
Czy lubiłeś w przedszkolu…
- słuchać o przygodach Olka i Ady,
- oglądać książki, rysować,
- rozwiązywać zadania,
- ćwiczyć z innymi,
b) Zabawa „Dokończ zdanie”. Mała piłka.
Rodzic turla piłkę do dziecka i rozpoczyna zdania, a dziecko odrzuca piłkę i kończy je np.
- W przedszkolu nie lubiłem…
- W przedszkolu czułem się…
- Do przedszkola chodziłem z…
c) Rozmowa na temat ilustracji i odczytanych zdań. Książka (s. 96).
- Dziecko  ogląda ilustrację i opowiada o tym, co przedstawia.
- Następnie wspólnie z rodzicem czyta krótki tekst umieszczony na ilustracji.
- Odpowiada na pytania pomocnicze dotyczące postaci, ich ubioru i emocji.
- Rodzic  uświadamia dziecku, że  nadchodzi czas wakacji, a po wakacjach dziecko będzie już
  starszakiem i będzie chodziło do zerówki w przedszkolu.
d) Planowanie pracy „Moje wspomnienie z przedszkola” (techniką malowania na gazie),
Pomoce: sztywny karton w formacie A3 z przyczepioną zszywkami gazą, pojemniki, gęste farby
 plakatowe (najlepiej farby akrylowe), pędzel, mokre ściereczki.
- Rodzic. zachęca dziecko do przedstawienia swojego najlepszego wspomnienia z przedszkola w 
  pracy plastycznej.
- Proponuje, aby zamieniło się w malarza i wykonało prawdziwy obraz.
- Przypomina o zawarciu w pracy jak największej liczby szczegółów, rozplanowaniu elementów na
  całej powierzchni kartki.
- Dziecko dzieli się wrażeniami podczas wykonywania pracy
-. Dziecko wypowiada się na temat pracy,opowiada o jakie wspomnienie chodzi.
7.  Zabawy na świeżym powietrzu wg pomysłów dziecka.
8. Karta pracy cz. 5 str. 95.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.