TEMAT DNIA: WAKACYJNE RADY OLKA I ADY.



1. Wykonywanie rysunku według instrukcji, z wykorzystaniem przyborów ze szkolnego piórnika.
    Rozwijanie umiejętności orientacji na kartce papieru.
Pomoce: taśma samoprzylepna, kartka z zeszytu, ołówek, gumka do ścierania, kredki, flamastry.
- Rodzic pokazuje dziecku przedmioty wykorzystywane w szkole przez uczniów, np.: zeszyt 16-
   kartkowy (gładki), piórnik. Wyrywa kartki z zeszytu i przykleja taśmą samoprzylepną do blatu
   stolika.
- Następnie dyktuje to, co dziecko ma narysować, np.: W górnym prawym rogu narysuj słońce,
  pośrodku narysuj domek, w dolnym lewym rogu narysuj drzewo itd.
-  Dziecko rysuje ołówkiem, w razie potrzeby używa gumki do ścierania.
- Na koniec koloruje wykonane kontury kredkami lub flamastrami.
 2.  Zabawa „Magiczny worek”. Rozwijanie percepcji dotykowej.
Pomoce: worek, przedmioty/zabawki związane z letnim wypoczynkiem, np.: okulary
 przeciwsłoneczne, łopatka, wiaderko, łódeczka.
- Rodzic  kładzie na dywanie przedmioty/zabawki związane z letnim wypoczynkiem, np.: okulary
  przeciwsłoneczne, łopatkę, wiaderko, łódeczkę.
- Dziecko po kolei ogląda wszystkie przedmioty, dotyka ich, nazywa i mówi, gdzie i w jaki sposób 
  się je wykorzystuje.
-  Następnie rodzic. umieszcza te przedmioty w worku.
-  Dziecko dotyka ich i odgaduje, co to za przedmiot, wypowiada jego nazwę z podziałem na sylaby.
3. Zabawy i ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku.
4.  „Wymarzone wakacje Olka i Ady”- rozmowa na temat obrazków, połączona z wykonywaniem
   plakatu
a) „Znam swoje nazwisko i swój adres zamieszkania”- zabawa na dobry początek.
- Rodzic sprawdza poprawność adresu dziecka.
- Pyta : Dlaczego, zwłaszcza podczas wakacji, ważna jest znajomość swojego nazwiska i adresu
   zamieszkania?
- Uzupełnia wypowiedzi dziecka.
- Przestrzega przed podawaniem tych danych osobom nieznanym.
b)  Rozmowy na temat ilustracji i odczytanych zdań. Książka (s. 88–89) .
-  Dziecko otwiera książkę na stronach 88 i 89.
- Ogląda ilustracje.
- Rodzic  zwraca uwagę na szczegóły na nich.
-  Dziecko z rodzicem  czytają umieszczone przy ilustracjach teksty.
-  Dowiadują się, gdzie Olek, Ada i ich rodzice planują spędzić wakacje i co zamierzają robić w
   wybranych miejscach letniego wypoczynku.
- Następnie rodzic zwraca uwagę dzieci na strój, jaki mają na sobie Olek, Ada i ich rodzice oraz na 
  ich twarze.
- Zachęca dziecko do opisania wszystkich obrazków.
- Dziecko formułuje dłuższe zdania, poprawne pod względem gramatycznym.
5. Karta pracy, cz. 5, nr. 90.
6. „Tak, nie”- quiz.
- Rodzic sprawdza, co dziecko wie na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wakacji.  - Jeśli zachowanie jest bezpieczne, dziecko klaszcze w dłonie, jeśli nie – tupie nogami w podłogę. Przykłady zasad:
- Po górach spacerujemy w czasie burzy.
- Nie zbliżamy się do nieznanych/dzikich zwierząt.
- W lesie można krzyczeć.
- Podczas letnich wypraw należy osłaniać głowę przed słońcem.
-  Na plaży opalamy się od rana do wieczora.
- W górach wędrujemy po wyznaczonych szlakach.
- Kąpiemy się w miejscach niestrzeżonych.
- Zawsze przebywamy blisko dorosłych.
Rodzic proponuje zebranie zdobytych wiadomości i opracowanie plakatu.
7.  Wykonanie plakatu „Rady na wakacje”. Ustalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących
  w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku.
Pomoce: karton, napisy : las, góry, morze/jezioro, miasto i napis „Rady na wakacje” mazaki, kredki.
- Dziecko zastanawia się wspólnie z rodzicem jak bezpiecznie spędzić wakacje w  każdym z tych
  miejsc.
- Następnie na dużym kartonie dzieci rysują pod napisami zasady.
- Można też  zapisywać pomysły dzieci.
Pomocnicze pytania: 
- O czym należy pamiętać podczas letnich wypraw?
- Jak należy się zachowywać, aby pobyt w tych miejscach był udany i bezpieczny?
- Jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas wakacji?
- Czego nie wolno robić?
 Dziecko podaje swoje propozycje bezpiecznych zachowań.
 Przykłady:
• W lesie – zachowujemy się cicho, nie straszymy zwierząt, nie niszczymy roślin, nie zbliżamy się do
  dzikich zwierząt, nie zbieramy nieznanych grzybów, nie zrywamy nieznanych roślin.
 • Nad wodą (nad morzem, nad jeziorem) – kąpiemy się w miejscach wyznaczonych, w obecności
   dorosłych.
 • W górach – chodzimy po wyznaczonych szlakach, zwracamy uwagę na pogodę, która w górach 
  jest  bardzo zmienna.
• W mieście – bawimy się z daleka od ulicy, nie bierzemy do rąk nieznanych przedmiotów.
- Rodzic pyta dzieci, czy są zasady obowiązujące zawsze i wszędzie.
8.  Zabawa ruchowa „ Czym na wakacje?”
- Rodzi włącza nagranie dowolnej  muzyki i proponuje np.: lot samolotem, jazdę rowerem,
  samochodem, spływ kajakiem, pieszą wycieczkę. Dzieci swobodnie naśladują sposób poruszania się
  poszczególnych pojazdów oraz pieszą wędrówkę.
9.  „Imię ze sznurka”- ćwiczenie graficzne.
 Pomoce: sznurek lub włóczka, nożyczki, klej.
Dziecko układa ze sznurka swoje imię i przykleja je.
11. Utrwalenie piosenki „Moje marzenia”.
„Olek i Ada” CD 3 utwór 8. Mac .


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.