TEMAT DNIA: PRZYJACIEL DOBRY NA WSZYSTKO.
1. Praca w kartach cz. 5 str. 66.
2. Zabawy i ćwiczenia poranne z
poniedziałku.
3. „Jak rozpoznać dobrego przyjaciela?”- zabawy
dramowe inspirowane wierszem B. Szelągowskiej
„Mój przyjaciel.”
a) Słuchanie wiersza – Karty pracy
cz. 5 str.65.
b)
Rozmowa na temat wiersza.
- Kto to jest przyjaciel?
- Dlaczego warto mieć
przyjaciela?
- W jakich sytuacjach przyjaciel
jest pomocny?
- Czy Ty masz przyjaciela?
c) Odgrywanie wspólnie z rodzicem
scenek związanych z różnymi sytuacjami
Improwizowanie scenki
przedstawionej przez rodzica. Wymyślanie jej zakończenia.
- Przyjaciel jest bardzo smutny.
Jeden z kolegów z waszej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę
z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Postanowiłeś
pomóc przyjacielowi i…
- Dziecko wymyśla własne
scenariusze. Wspólnie z rodzicem dzielą
między siebie role, ustalają
przebieg scenki i odgrywają ją.
4. Praca w kartach pracy cz. 5 str.
69.
5. Ćwiczenia gimnastyczne z wtorku.
6. Karty pracy cz. 5 str. 67.
7. „Co słychać na spacerze?-
ćwiczenia słuchowe w trakcie pobytu na podwórku.
8. „Kopiujemy figury”-
odwzorowywanie kształtów.
Pomoce:
wyprawka, karta P, nożyczki, ołówek.
-
Dziecko przygotowuje kartę P z wyprawki.
- Nazywa znane im figury
geometryczne.
-
Rysuje pod nimi takie same figury.
9.
Zabawa wyrabiająca reakcję na zmiany tempa „Jazda na rowerze”.
- Dziecko w leżeniu na plecach
naśladuje nogami jazdę na rowerze.
- Rodzic wydaje polecenia typu:
Jedziesz pod górkę- wolno;
Zjeżdżasz z górki- szybko,
Jedziesz po równej drodze ….
10. Można obejrzeć bajkę „Portret
przyjaźni”.
11. I posłuchać opowiadania D.
Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela”
Komentarze
Prześlij komentarz