TEMAT DNIA: WSPÓLNE ZABAWY.
1. Praca w kartach pracy cz. 5 str.
70 i 71.
2. Zabawy i ćwiczenia poranne-
zestaw z poniedziałku.
3. „ Wesołe zabawy w kręgu
przyjaciół”- praca plastyczna inspirowana wierszem A. Widzowskiej
„Dzieci na Ziemi”.
a)
Zabawa na dobry początek.
- Rodzic zaprasza dziecko w
podróż latającym dywanem.
- Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, ręce opiera na
podłodze, po obu stronach ciała, i rozpoczyna
lot. Wznosi się w górę, wymawiając na wydechu głoskę szszszsz. Podczas
lotu przechyla ciało raz
w prawą, raz w lewą stronę.
-
Ląduje w krainie, w której wszyscy żyją w przyjaźni.
b)
Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na Ziemi”.
cieplutkie słonko dla nich wciąż
świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
d
o wszystkich ludzi, również do
ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się
szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko
święta!
Niech wam się spełnią wszystkie marzenia
– tak, robiąc obrót, powiada
Ziemia.
c)
Rozmowa
na temat wiersza.
Pomoce: zdjęcia dzieci: Afrykanina,
Chinki, Innuity, Hindusa.
-
O jakich dzieciach była mowa w wierszu?
- Na jakim kontynencie mieszka:
Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita
Bubu, Hindus Namoko?
- Czym różnią się między sobą
dzieci?
- Co mają ze sobą wspólnego?
d)
Zapoznanie z tematem pracy.
- Rodzic przypomina dziecku, że
jest teraz w krainie przyjaźni.
- Opowiada , że wszystkie dzieci,
bez względu na kolor skóry, miejsce zamieszkania czy kulturę,
w jakiej zostały wychowane, żyją ze sobą w przyjaźni.
-
Zaprasza dziecko do namalowania pracy na temat „Wesołe zabawy w kręgu
przyjaciół.”
- Po skończeniu pracy dziecko
opowiada o niej.
4. „ Czym mierzymy”- zabawa
matematyczna. Przybliżanie dziecku potrzeby mierzenia.
a) Rozmowa o wielkości różnych
pomieszczeń w domu ( które najmniejsze, które największe…}
b) Porównywanie wielkości
pomieszczeń w domu mierzonych krokami.
- Rodzic mierzy swoimi krokami
- Dziecko mierzy swoimi.
- Rozmowa dlaczego pomiary są różne ( kroki rodzica są
większe niż dziecka) oraz, że bez wzglądu
na wielkość kroków, to
pomieszczenia największe i tak są największe, najmniejsze są najmniejsze.
Różni się tylko ilość kroków.
c)
Mierzenie pomieszczeń stopa za stopą.
- Rodzic pokazuje jak się mierzy stopa za
stopą.
- Mierzenia długości np. dywanu
d) Mierzenie długości dłonią np.:
parapetów, stołu, szafek.
5. Poznawanie narzędzi do pomiaru-
miarka krawiecka, miarka stolarska, linijka, taśma miernicza….
- Dziecko ogląda narzędzia.
-
Rodzic pokazuje skalę w centymetrach, milimetrach….
-
Mierzenie różnych przedmiotów różnymi przyrządami.
6. Zabawy dowolne na świeżym
powietrzu.
a) Zabawa naśladowcza „Lusterko”.
Dziecko z rodzicem lub
rodzeństwem w parze stają naprzeciwko siebie. Jedna osoba jest lustrem, a druga
przegląda się w nim. Osoba, które jest lustrem, wykonuje takie same ruchy jak
osoba stojąca przed nim. Rodzic przypomina o odbiciu lustrzanym, czyli
odbiciu odwróconym. Dziecko stara się pamiętać o tym w zabawie podczas
naśladowania ruchów.
7. „Wskazujemy i liczymy głoski” –
ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Pomoce: wyprawka, karta D, nożyczki.
- Dziecko wycina zdjęcia.
- Nazywa je.
-
Określa pierwszą głoskę w każdej nazwie ).
- Licz głoski w poszczególnych
nazwach.
- Wskazuje zdjęcia o największej
liczbie głosek
8. „Podróż na inne kontynenty”-
zabawy konstrukcyjne. Utrwalanie nazw kontynentów .
Pomoce: kartoniki z nazwami kontynentów:
Afryka, Europa, Azja, Ameryka, Antarktyda, Australia, klocki.
- Dziecko buduje z klocków tory i
pociągi.
-
Rozpoczyna podróż.
-
Rodzic układa kartonik z nazwą kontynentu, na jaki jest planowana
podróż.
- Dziecko przy pomocy rodzica odczytuje
napis i nazywa mieszkających tam ludzi, np. Europa –
Europejczyk.
- Po przyjeździe na dany
kontynent dziecko może również opowiadać ciekawostki z tego miejsca lub
dzielić się wrażeniami z rzeczywistych podróży.
9. Praca w kartach pracy cz. 5 str.
72.
Komentarze
Prześlij komentarz