TEMAT DNIA: WSPÓLNE ZABAWY.



1. Praca w kartach pracy cz. 5 str. 70 i 71.
2. Zabawy i ćwiczenia poranne- zestaw z poniedziałku.
3. „ Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół”- praca plastyczna  inspirowana wierszem A. Widzowskiej
   „Dzieci na Ziemi”.
a)  Zabawa na dobry początek.
- Rodzic zaprasza dziecko w podróż latającym dywanem.
- Dziecko  siada w siadzie skrzyżnym, ręce opiera na podłodze, po obu stronach ciała, i rozpoczyna
  lot. Wznosi się w górę, wymawiając na wydechu głoskę szszszsz. Podczas lotu przechyla ciało raz
  w prawą, raz w lewą stronę.
-  Ląduje w krainie, w której wszyscy żyją w przyjaźni.
b)  Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na Ziemi”.
 Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie d
o wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
 na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
 i choć w dziwacznych mówią językach,
 pragną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
 Niech wam się spełnią wszystkie marzenia
– tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
c)  Rozmowa na temat wiersza.
Pomoce: zdjęcia dzieci: Afrykanina, Chinki, Innuity, Hindusa.
-  O jakich dzieciach była mowa w wierszu?
- Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita  Bubu, Hindus Namoko?
- Czym różnią się między sobą dzieci?
- Co mają ze sobą wspólnego? 
d)  Zapoznanie z tematem pracy.
- Rodzic przypomina dziecku, że jest  teraz w krainie przyjaźni.
- Opowiada , że wszystkie dzieci, bez względu na kolor skóry, miejsce zamieszkania czy kulturę,
   w jakiej zostały wychowane, żyją ze sobą w przyjaźni.
-  Zaprasza dziecko do namalowania pracy na temat „Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół.”
- Po skończeniu pracy dziecko opowiada o niej.
4. „ Czym mierzymy”- zabawa matematyczna. Przybliżanie dziecku potrzeby mierzenia.
a) Rozmowa o wielkości różnych pomieszczeń w domu ( które najmniejsze, które największe…}
b) Porównywanie wielkości pomieszczeń w domu mierzonych krokami.
- Rodzic mierzy swoimi krokami
- Dziecko mierzy swoimi.
- Rozmowa  dlaczego pomiary są różne ( kroki rodzica są większe niż dziecka) oraz, że bez wzglądu
  na wielkość kroków,  to pomieszczenia największe i tak są największe, najmniejsze są najmniejsze.  
  Różni się tylko ilość kroków.
c)  Mierzenie pomieszczeń stopa za stopą.
 - Rodzic pokazuje jak się mierzy stopa za stopą.
- Mierzenia długości np. dywanu
d) Mierzenie długości dłonią np.: parapetów, stołu, szafek.
5. Poznawanie narzędzi do pomiaru- miarka krawiecka, miarka stolarska, linijka, taśma miernicza….
- Dziecko ogląda narzędzia.
-  Rodzic pokazuje skalę w centymetrach, milimetrach….
-  Mierzenie różnych przedmiotów różnymi przyrządami.
6. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu.
a) Zabawa naśladowcza „Lusterko”.
Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem w parze stają naprzeciwko siebie. Jedna osoba jest lustrem, a druga przegląda się w nim. Osoba, które jest lustrem, wykonuje takie same ruchy jak osoba stojąca przed nim. Rodzic przypomina o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym. Dziecko stara się pamiętać o tym w zabawie podczas naśladowania ruchów.
7. „Wskazujemy i liczymy głoski” – ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Pomoce: wyprawka, karta D, nożyczki.
- Dziecko wycina zdjęcia.
- Nazywa je.
-  Określa pierwszą głoskę w każdej nazwie ).
- Licz głoski w poszczególnych nazwach.
- Wskazuje zdjęcia o największej liczbie głosek
8. „Podróż na inne kontynenty”- zabawy konstrukcyjne. Utrwalanie nazw kontynentów .
Pomoce: kartoniki z nazwami kontynentów: Afryka, Europa, Azja, Ameryka, Antarktyda, Australia, klocki.
- Dziecko buduje z klocków tory i pociągi.
-  Rozpoczyna podróż.
-  Rodzic układa kartonik z nazwą kontynentu, na jaki jest planowana podróż.
- Dziecko przy pomocy rodzica odczytuje napis i nazywa mieszkających tam ludzi, np. Europa –
  Europejczyk.
- Po przyjeździe na dany kontynent dziecko może również opowiadać ciekawostki z tego miejsca lub
  dzielić się wrażeniami z rzeczywistych podróży.
9. Praca w kartach pracy cz. 5 str. 72.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.