TEMAT DNIA: OCHROŃ ZIEMIĘ. 14. 04. 2021. ŚRODA.
1. Karta pracy, cz. 4, s. 10.
Czytanie tekstu.
2.
Rozmowa na temat utrzymywania porządku wokół przedszkola, na osiedlu
− Dlaczego powinien być
porządek wokół przedszkola?
− Kto powinien o to dbać?
− Na co powinny zwracać
uwagę dzieci?
Ustalenie, że dzieci-
chodzące do przedszkola będą sprzątać w najbliższych dniach plac przedszkolny.
3. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVIII z
poniedziałku.
4.
Zabawy przy piosence „Ochroń Ziemię”.
a)
Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne.
Dzieci reagują ruchem na
odpowiednie sygnały:
* rytmiczne klaskanie –
wykonują podskoki na palcach w miejscu,
* rytmiczne tupanie –
rytmicznie klaszczą w dłonie,
* uderzanie rękoma o uda
– przyklękają na jednym kolanie.
b)
Słuchanie piosenki
I.
Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta
kula to nasza Ziemia.
Dorośli
ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać.
Wycinają
drzewa, śmiecą na leśnej łące
czarny
dym z kominów leci i zasłania słońce.
Ref.:
Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty
i ja – jest tu dzieci wiele.
Im
więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi, t
o wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię
c) Rozmowa na temat piosenki.
−
Z ilu zwrotek składa się piosenka?
Czy ma refren?
−
Co zmieniają dorośli na Ziemi?
−
Co powinny zrobić dzieci?
d) Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.
e) Zabawa przy piosence.
-
Dziecko spaceruje.
-
Gdy usłyszy melodię piosenki, tworzy parę z rodzeństwem lub rodzicem i tańczą w
parze.
-
Podczas refrenu zatrzymują się i śpiewając rytmicznie klaszczą.
-
Podczas drugiej zwrotki analogicznie jak w pierwszej.
PIOSENKA
I ZABAWA ZAMIESZCZONE W KOLEJNYM POŚCIE- ZAPRASZAMY..
5. "Jaki piękny jest świat "– kolaż z różnych materiałów.
a) Oglądanie zdjęć różnych miejsc na świecie.
lub
https://www.youtube.com/watch?v=luPIeXkcsoY
https://www.youtube.com/watch?v=mMYaZTvR5uU
b)
Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dziecko
powtarza za rodzicem tekst rymowanki, uderzając raz w swoje dłonie, raz w uda.
Żeby w pięknym świecie żyć, trzeba dbać o niego.
Dać przyrodzie zdrową być – to zależy od każdego.
c)
Wypowiedzi dziecka na temat: „Jak mogę dbać o Ziemię”.
- Co możesz zrobić, żeby pomóc Ziemi?
- Jak o nią dbać?
d)
Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Pomoce: kolorowy papier, mazaki, bibułę, kolorowe gazety ze zdjęciami roślin, zwierząt, ścinki
materiałów, klej żelowy, farby plakatowe…
Rodzic
zachęca dziecko do przedstawienia w swojej pracy piękna naszej przyrody
i
wykorzystania jak największej ilości materiałów.
e) Wykonanie pracy przez dziecko.
6.
Spacer -obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
7.
Karta pracy, cz. 4, s. 11.
Oglądanie
obrazków. Kolorowanie kartoników z napisem tak, jeżeli zachowanie dzieci na
obrazku jest właściwe; kolorowanie kartoników z napisem nie – jeżeli jest
niewłaściwe.
8.
Wspólne z rodzicem czy rodzeństwem rysowanie na dużej kartce pięknego,
niezniszczonego lasu.
-
Kolejno rysują las . Mają tylko tyle czasu, ile trwa mówienie krótkiego tekstu.
Lesie, lesie zielony, chcemy o ciebie dbać!
Lesie, lesie zielony, ty musisz wiecznie trwać!
9.
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Gęsty las – rzadki las z wtorku”.
Komentarze
Prześlij komentarz