TEMAT DNIA: ZABAWY GUZIKAMI. 15.04.2021. CZWARTEK.
1. Karta pracy, cz. 4, s. 12.
Czytanie tekstu o motylu. Kolorowanie
rysunku motyla.
2. Ćwiczenia poranne – zestaw XXVIII z poniedziałku.
3..
Zabawy guzikami.
Dziecko dostaje 10 guzików. Liczy je i podaje
ich liczbę.
• Układa dowolną postać z guzików. Nazywa ją.
• Segregowanie guzików
pod względem kształtu.
– Czym różnią się guziki?
- Dziecko segreguje guziki na te w kształcie
koła, na kwadratowe i na trójkątne.
- Liczy guziki w każdym
kształcie i układa przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.
• Segregowanie guzików
pod względem liczby dziurek.
- Dziecko segreguje
guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema.
- Liczy guziki z określoną liczbą dziurek i
układa przy nich kartoniki z odpowiednimi
cyframi.
• Wyszukiwanie guzików
mających dwie cechy: są w kształcie koła i mają cztery dziurki.
- Dziecko szuką wśród
swoich guzików takich, które spełniają te kryteria.
- Liczy ile ma guzików
okrągłych o czterech dziurkach.
- Na podstawie jakich
innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki?
(Np. w kształcie trójkąta, mających dwie dziurki; w kształcie kwadratu, z czterema dziurkami...).
4.
Ćwiczenia gimnastyczne - zestaw XIII- z wtorku.
5. Karta pracy, cz. 4, s. 13.
Liczenie zwierząt na obrazkach.
Porównywanie ich liczby. Naklejanie w ramkach znaków
i liczb odszukanych wśród naklejek
6.
Słuchanie wiersza H. Łochockiej „Niezadowoleni”.
Rybka
srebrna i mała żałośnie wzdychała:
„Tak
bym nóżki mieć chciała przynajmniej dwie!…”
A
żółw nogi ma grube i grubą skorupę,
ale
chciałby mieć czubek, bo nie ma, nie!
Dudek
czub ma na głowie i wiecie, co powiem?
Chciałby
rogi mieć krowie na głowie tak!
Krowa
rogi ma twarde, zdarte i harde.
Chce
mieć na nich kokardę – kokardy brak…
Pies
kokardkę ma białą i jeszcze mu mało:
skrzydeł
mu się zachciało, dwóch skrzydeł, no?!
Kura
skrzydła rozkłada: coś zmienić by rada,
lecz
na myśl jej nie wpada, co zmienić.
Co?
Co? Co?
- Z czego były
niezadowolone zwierzęta?
- Co chciała (chciał)
zmienić w swoim wyglądzie ryba (żółw, dudek, krowa, pies)?
- Czy kura wiedziała, co
chciałaby zmienić w swoim wyglądzie?
- Czy skażone środowisko
może mieć wpływ na wygląd zwierząt, na ich życie?
7.
Utrwalenie litery „ż”, „Ż” Książce „
Olek i Ada” cz. 2.
Komentarze
Prześlij komentarz