TEMAT DNIA: ZABAWY GUZIKAMI. 15.04.2021. CZWARTEK.

 1.  Karta pracy, cz. 4, s. 12.

      Czytanie tekstu o motylu. Kolorowanie rysunku motyla.

2.  Ćwiczenia poranne – zestaw XXVIII  z poniedziałku.

3.. Zabawy guzikami.

 Dziecko dostaje 10 guzików. Liczy je i podaje ich liczbę.

 • Układa dowolną postać z guzików. Nazywa ją.

• Segregowanie guzików pod względem kształtu.

– Czym różnią się guziki?

 - Dziecko segreguje guziki na te w kształcie koła, na kwadratowe i na trójkątne.

- Liczy guziki w każdym kształcie i układa przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.

• Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek.

- Dziecko segreguje guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema.

-  Liczy guziki z określoną liczbą dziurek i układa przy nich kartoniki z odpowiednimi

   cyframi.

• Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy: są w kształcie koła i mają cztery dziurki.

- Dziecko szuką wśród swoich guzików takich, które spełniają te kryteria.

- Liczy ile ma guzików okrągłych o czterech dziurkach.

- Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki?

  (Np. w kształcie trójkąta, mających dwie dziurki; w kształcie kwadratu, z czterema  dziurkami...).

4. Ćwiczenia gimnastyczne - zestaw XIII- z wtorku.

5.  Karta pracy, cz. 4, s. 13.

    Liczenie zwierząt na obrazkach. Porównywanie ich liczby. Naklejanie w ramkach znaków

   i liczb odszukanych wśród naklejek

6. Słuchanie wiersza H. Łochockiej „Niezadowoleni”.

Rybka srebrna i mała żałośnie wzdychała:

„Tak bym nóżki mieć chciała przynajmniej dwie!…”

A żółw nogi ma grube i grubą skorupę,

ale chciałby mieć czubek, bo nie ma, nie!

Dudek czub ma na głowie i wiecie, co powiem?

Chciałby rogi mieć krowie na głowie tak!

Krowa rogi ma twarde, zdarte i harde.

Chce mieć na nich kokardę – kokardy brak…

Pies kokardkę ma białą i jeszcze mu mało:

skrzydeł mu się zachciało, dwóch skrzydeł, no?!

Kura skrzydła rozkłada: coś zmienić by rada,

lecz na myśl jej nie wpada, co zmienić.

Co? Co? Co?

- Z czego były niezadowolone zwierzęta?

- Co chciała (chciał) zmienić w swoim wyglądzie ryba (żółw, dudek, krowa, pies)?

- Czy kura wiedziała, co chciałaby zmienić w swoim wyglądzie?

- Czy skażone środowisko może mieć wpływ na wygląd zwierząt, na ich życie?

7. Utrwalenie litery „ż”, „Ż”  Książce „ Olek i Ada” cz. 2.

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.