Temat dnia: Kurczaki i jajka.
1. Wykonanie
kurczaka z jajka niespodzianki lub
wydmuszki.
Potrzebne będą: opakowanie po jajku z
niespodzianką ( można wykorzystać wydmuszkę z jajka) jajko), czerwona kartka i
żółta kartka, czerwona tekturka (na nóżki), mocny klej (np. wikol), gotowe
plastikowe sylwety oczu lub mazak.
Dziecko
przygotowuje opakowanie po jajku z niespodzianką. Wycina grzebyk oraz dziobek z
czerwonego papieru. Z żółtego
skrzydełka. Z czerwonej tektury wycina nóżki. Jeśli wycięcie poszczególnych
elementów sprawia dziecku trudność , rodzic może przygotować szablony.
Następnie przykleja elementy płasko do jajka. Kiedy klej wyschnie odgina je,
nadając formę przestrzenną. Na koniec dokleja, lub dorysowuje mazakiem oczy.
Przykładowy kurczaczek z jajka niespodzianki.
|
2. „Gdy skorupka jajka pęka”- historyjka obrazkowa z elementami ćwiczeń
słownikowych.
a) Rozwiązanie zagadki I. Fabiszewskiej.
Gdy skorupka
pęka,
wychodzi z jajeczka.
Wygląda jak żółta
puszysta kuleczka. (kurczak)
Opisywanie
kurczaka za pomocą przymiotników.
- Jak wyglądam? (, np.: miękki, żółty, puszysty…)
- Co jem?
- Ile mam nóg?
- Jaki dźwięk wydaję?
- Co robię, kiedy się boję?
b) Zabawa ruchowo- matematyczna z wykonanym rano
kurczakiem.
Dziecko
maszeruje w rytm dowolnej
muzyki. Na przerwę w muzyce kładzie kurczaka według poleceń np.: przed sobą, za sobą, obok prawej nogi,
między nogami, trzymając w lewej ręce, unosząc w górę, trzymając w prawej ręce.
c) „ Zwierzęta na wsi”- ćwiczenia ortofoniczne- naśladowanie odgłosów zwierząt.
3.
„Wielkanoc”- nauka i utrwalenie piosenki..
Aby korzystać z
zasobów Mac należy się zarejestrować na stronie jako rodzic.
4.
„Kurczaczki”- rysowanie kolorową kredą na kartce, chodniku wg własnego pomysłu
dzieci.
5. „Gimnastyka”-
przy piosenkach „Wygibasy z naszej klasy”.
6.
Karty pracy cz.4 str. 66-67.
Komentarze
Prześlij komentarz