Temat dnia:  Życzenia Wielkanocne.
1. Oglądanie kart świątecznych, zwracanie uwagi na powtarzające się motywy świąteczne.
Karty świąteczne z różnymi motywami.
Dzieci oglądają karty świąteczne związane z Wielkanocą. Odnajdują na nich motywy świąteczne (symbole), nazywają je.
2. Wykonanie karty świątecznej.
Kartka z bloku technicznego, kredki świecowe, farby plakatowe w ciemnych kolorach, zaostrzony patyczek lub dłutko.
Dziecko  dokładnie kolorują całą powierzchnię kartki z bloku technicznego kredkami świecowymi w różnych kolorach. Następnie pokrywa kartkę farbą w ciemnym kolorze i odkłada do wyschnię­cia. Po wyschnięciu wydrapują wzór, używając zaostrzonego patyczka lub dłutka.
3.  „Zabawy kartami świątecznymi”-zajęcia matematyczne.
a)  Życzenia świąteczne”- zabawa na dobry początek.
Piłka.
Dziecko siedzi naprzeciw rodzica, rodzeństwa. Toczy piłkę  mówiąc: Z okazji nadchodzących świąt wielkanocnych życzę ci dużo zdrowia. Osoba do której została potoczona piłka odpowiada Dziękuję,
wzajemnie i toczy piłkę do kolejnej osoby , składając  życzenia według własnego pomysłu, ale zawarte
w jednym zdaniu..
b)  Liczenie kart świątecznych .
    Karty ułożone w rzędzie obok siebie. Dziecko liczy je (raz od prawej strony, raz od lewej strony)
    i pokazuje wynik na palcach. Zwracamy uwagę na fakt, że- bez względu na kierunek liczenia
   liczba kart się nie zmieniła.
c) Budowanie domów z kart świątecznych. Liczenie wykorzystanych w tym celu kart.
d) Układanie zadań. Wykonywanie działań matematycznych na konkretach (kartach świątecznych).
    Rodzic mówi dziecku zadanie: Mama postanowiła wysłać karty z życzeniami świątecznymi do babci Zosi, cioci Krysi, wujka Edka i pradziadka Adama. (dziecko układa odpowiednią liczbę kart). Niestety, zabrakło jej jednego znaczka. Odłożyła więc jedną kartę na bok i poszła do skrzynki pocztowej tylko z tymi, na których nakleiła znaczki. Ile kart mama wrzuciła do skrzynki pocztowej?
Dziecko rozwiązuje zadanie manipulując kartami.
Następnie. zachęcamy dziecko do samodzielnego układania i rozwiązywania zadań. Dziecko układa zadanie dla mamy, potem mama dla dziecka itp. Zadania na dodawanie i odejmowanie.
4. Karta pracy cz. 4 str.68-69.
5. Gimnastyka przy piosence „Jarzynowa gimnastyka”.
6. „Porządki przedświąteczne”- sprzątanie swojego pokoju przez dziecko
7. Utrwalanie piosenki Wielkanoc.
Aby korzystać z zasobów Mac należy się zarejestrować na stronie jako rodzic.
a) Zabawa kształcąca poczucie rytmu i tempa- Papierowe kule.
Dziecko robi sobie kulę z papieru i siada w siadzie skrzyżnym.
Podczas pierwszej zwrotki- rytmicznie podrzuca papierową kulę.
Podczas drugiej zwrotki turla kulę wokół siebie.
Podczas trzeciej zwrotki przerzuca kulę z dłoni do dłoni.
Podczas czwartej zwrotki staje w rozkroku . Kula leży na ziemi.. Na raz biorą kulę w dłonie, na dwa – przenoszą ją między nogami z przodu do tyłu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.