Temat dnia: Życzenia Wielkanocne.
1. Oglądanie kart
świątecznych, zwracanie uwagi na powtarzające się motywy świąteczne.
Karty świąteczne
z różnymi motywami.
Dzieci oglądają
karty świąteczne związane z Wielkanocą. Odnajdują na nich motywy świąteczne
(symbole), nazywają je.
2. Wykonanie karty
świątecznej.
Kartka z bloku technicznego, kredki
świecowe, farby plakatowe w ciemnych kolorach, zaostrzony patyczek lub dłutko.
Dziecko dokładnie kolorują całą powierzchnię kartki z
bloku technicznego kredkami świecowymi w różnych kolorach. Następnie pokrywa
kartkę farbą w ciemnym kolorze i odkłada do wyschnięcia. Po wyschnięciu
wydrapują wzór, używając zaostrzonego patyczka lub dłutka.
3. „Zabawy kartami
świątecznymi”-zajęcia matematyczne.
a) Życzenia
świąteczne”- zabawa na dobry początek.
Piłka.
Dziecko siedzi
naprzeciw rodzica, rodzeństwa. Toczy piłkę mówiąc: Z okazji nadchodzących świąt
wielkanocnych życzę ci dużo zdrowia. Osoba do której została potoczona
piłka odpowiada Dziękuję,
wzajemnie i toczy piłkę do kolejnej osoby ,
składając życzenia według własnego
pomysłu, ale zawarte
w jednym zdaniu..
b) Liczenie
kart świątecznych .
Karty ułożone w rzędzie obok siebie.
Dziecko liczy je (raz od prawej strony, raz od lewej strony)
i
pokazuje wynik na palcach. Zwracamy uwagę na fakt, że- bez względu na kierunek
liczenia
liczba
kart się nie zmieniła.
c) Budowanie domów z
kart świątecznych. Liczenie wykorzystanych w tym celu kart.
d) Układanie zadań.
Wykonywanie działań matematycznych na konkretach (kartach świątecznych).
Rodzic mówi dziecku zadanie: Mama
postanowiła wysłać karty z życzeniami świątecznymi do babci Zosi, cioci Krysi,
wujka Edka i pradziadka Adama. (dziecko
układa odpowiednią liczbę kart). Niestety, zabrakło jej jednego znaczka.
Odłożyła więc jedną kartę na bok i poszła do skrzynki pocztowej tylko z tymi,
na których nakleiła znaczki. Ile kart mama wrzuciła do skrzynki pocztowej?
Dziecko rozwiązuje zadanie manipulując kartami.
Następnie. zachęcamy
dziecko do samodzielnego układania i rozwiązywania zadań. Dziecko układa
zadanie dla mamy, potem mama dla dziecka itp. Zadania na dodawanie i
odejmowanie.
4. Karta pracy cz. 4
str.68-69.
5. Gimnastyka przy
piosence „Jarzynowa gimnastyka”.
6. „Porządki
przedświąteczne”- sprzątanie swojego pokoju przez dziecko
7. Utrwalanie piosenki Wielkanoc.
Aby korzystać z
zasobów Mac należy się zarejestrować na stronie jako rodzic.
a) Zabawa kształcąca poczucie rytmu i tempa- Papierowe
kule.
Dziecko robi sobie kulę z papieru i siada w siadzie
skrzyżnym.
Podczas pierwszej zwrotki- rytmicznie podrzuca
papierową kulę.
Podczas drugiej zwrotki turla kulę wokół siebie.
Podczas trzeciej zwrotki przerzuca kulę z dłoni do
dłoni.
Podczas czwartej
zwrotki staje w rozkroku . Kula leży na ziemi.. Na raz biorą kulę w
dłonie, na dwa – przenoszą ją między nogami z przodu do tyłu.
Komentarze
Prześlij komentarz