TEMAT TYGODNIA:WKRÓTCE WIELKANOC.
Temat dnia: Wielkanocne malowanie.

1.  „Wielkanoc”- oglądanie programu dla dzieci.
2.  Wypowiadanie się na temat świąt.
3. „Wielkanoc”- słuchanie piosenki.
Aby korzystać z zasobów Mac należy się zarejestrować na stronie jako rodzic.

1. Gdy przychodzi do nas wiosna,
ciepła, uśmiechnięta,
to przychodzą razem z wiosną
wielkanocne święta.
Ref.: Święta, święta, wielkanocne święta.
Święta, święta, wielkanocne święta.
2. Barwne palmy wielkanocne
pysznią się w wazonie,
jajka w różne piękne wzorki
są przyozdobione.
Ref.: Święta, święta...
3. Jest koszyczek ze święconką,
w nim kilka pisanek,
chleb, kiełbasa, chrzan i jajka,
cukrowy baranek.
Ref.: Święta, święta...
4. W poniedziałek wielkanocny
jest świetna zabawa.
Śmigus-dyngus wszystkich wodą
leje już od rana.
Ref.: Święta, święta...
a) Rozmowa na temat tekstu piosenki.
Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje, w formie śpiewanej, pytania dotyczące jej tekstu, a dzieci starają się odpowiedzieć w taki sam sposób. Zdania śpiewane przez rodzica. mogą być bardziej rozbudowane.
Odpowiedziami dziecka kierujemy w taki sposób, żeby zdania były krótkie i pełne treści.
                        O czym jest piosenka?
                        Co to jest śmigus-dyngus?
                        Jakie potrawy kładziemy na wielkanocnym stole?
                        Jak wygląda pisanka?
b) Nauka dwóch zwrotek i refrenu piosenki na zasadzie echa muzycznego.
- Powtarzanie refrenu kilka razy: głośno, cicho, coraz głośniej, coraz ciszej, na jednym dźwięku,
  zacho­wując prawidłowy rytm.
4. „Zabawy z kolorami”- zabawy badawcze.
a)  Zabawa na początek.
Dzieci  mówią rymowankę I. Fabiszewskiej i wykonując odpowiednie ruchy.
Na raz nogą tupiemy – dzieci tupią,
na dwa w ręce klaszczemy – klaszczą,
na trzy się kłaniamy – kłaniają się,
na cztery ręką machamy – machają do mamy, brata, siostry… ręką.
b) Karta pracy cz.4 str.60.
    Rodzic, lub (dziecko jeśli potrafi) czyta tekst.
c) Rozmowa na temat przeczytanego tekstu.
    - Czym Olek malował jajka?
    -  Jakiego koloru farby miał Olek?
Wyjaśniamy, że kolory można podzie­lić na dwie grupy: ciepłe i zimne. Kolory ciepłe to takie, które kierują nasze myśli ku słońcu i ciepłu. Kolory zimne zaś przypominają nam wodę, chłód i niebo.
    - O których kolorach używanych przez Olka możemy powiedzieć, że są ciepłe, a o których, że są
       zimne?
    - Co mógł zrobić Olek, aby jego jajka były pomalowane na więcej niż cztery kolory?
 d)  Zabawa w mieszanie kolorów- poszukiwanie kolorów, z których powstanie kolor zielony.
Potrzebne będą: podstawka do mieszania barw, pędzel, farby w kolorach: żółtym, czerwonym,  niebieskim (najlepiej, aby były to farby w tubkach, bo łatwo je mieszać ze sobą, choć nie koniecznie).
    - Dzieci mieszają ze sobą farby, do tej pory aż powstanie kolor zielony. Mają powiedzieć z jakich
      kolorów udało się go uzyskać.
e) Graficzne przedstawienie sposobu uzyskiwania koloru zielonego.
    Dziecko rysuje na kartce:, po lewej stronie, zieloną plamę, strzałkę, a po prawej stronie strzałki
    i dwie plamy w kolorach żółtym i niebieskim.
Ma zapamiętać, że - Kolor zielony powstaje ze zmieszania kolorów żółtego i niebieskiego.
f)  „ Zabawa „ W poszukiwaniu kolorów”
Dziecko tańczy w rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce poszu­kuje  przedmiotów, na których znajduje się wymieniony przez rodzica kolor..
g) Samodzielne doświadczenia dzieci. Mieszanie barw.
Potrzebne: kartka,, podstawka do mieszania barw, pędzel, farby w kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim (najlepiej, aby były to farby w tubkach, bo łatwo je mieszać ze sobą), kartoniki z liczbami od 1 do 10 , kredki.
     Dzieci  samodzielnie poszukują sposobów uzyskiwania innych kolorów. Mieszają farby na kartce.    
    Jeśli  uda się uzyskać inny kolor, informuje o tym rodzica. i zapisuje przepis na kartonie. Informuje,
    czy jest to barwa ciepła, czy zimna. Po zakończeniu pracy liczy, ile kolorów powstało ze
    zmieszania barw podstawowych. Układa kartonik z odpo­wiednią liczbą lub rysuje w prawym
    dolnym rogu odpowiednią ilość kropek lub pisze cyfry ( cyfry pisane, nie drukowane).
h) Podsumowanie doświadczeń. Odczytanie wszystkich przepisów.
    Wspólnie z rodzicem  odczytuje wszystkie zapisane przepisy
5.„ Pisanka”- malowanie farbami i wyklejanie wzorów ( włóczka, wstążka, plastelina ….) wg pomysłu
   dziecka.
6. Spacer w okolice domu.. Zwrócenie uwagi na wystrój witryn sklepowych. Rozpoznawanie
    i nazywanie motywów wielkanocnych
7. „ Wielkanocne puzzle”- układanie wybranych puzzli online.
8. Karty pracy cz. 4 str.  60-62.








                         





Komentarze

  1. Czy komuś udało się włączyć piosenki że strony www.mac.pl, bo. Mimo zalogowania nie mogę isch otworzyc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy otwiera się płyta? Tylko nie ładuje piosenek?

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nam też się udaje, tylko trzeba się trochę pobawić. Net chodzi jak chodzi. Pozdrawiamy.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

" UŚMIECHNIJJ SIĘ DO SERA "- NAUKA I UTRWALENIE 1 ZWROTKI PIOSENKI ( SWOBODNE ZABAWY TANECZNE).

"IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT"- PIOSENKA.

" RODZINKA PÓR ROKU" - PIOSENKA.