TEMAT TYGODNIA:WKRÓTCE WIELKANOC.
Temat dnia: Wielkanocne
malowanie.
1. „Wielkanoc”- oglądanie programu dla dzieci.
2.
Wypowiadanie się na temat świąt.
3. „Wielkanoc”- słuchanie piosenki.
Aby korzystać z
zasobów Mac należy się zarejestrować na stronie jako rodzic.
1. Gdy przychodzi do nas wiosna,
ciepła,
uśmiechnięta,
to przychodzą
razem z wiosną
wielkanocne
święta.
Ref.: Święta,
święta, wielkanocne święta.
Święta, święta,
wielkanocne święta.
2. Barwne
palmy wielkanocne
pysznią się w
wazonie,
jajka w różne
piękne wzorki
są
przyozdobione.
Ref.: Święta, święta...
3. Jest
koszyczek ze święconką,
w nim kilka
pisanek,
chleb, kiełbasa,
chrzan i jajka,
cukrowy baranek.
Ref.: Święta,
święta...
4. W
poniedziałek wielkanocny
jest świetna
zabawa.
Śmigus-dyngus
wszystkich wodą
leje już od
rana.
Ref.: Święta,
święta...
a) Rozmowa
na temat tekstu piosenki.
Po wysłuchaniu
piosenki rodzic zadaje, w formie śpiewanej, pytania dotyczące jej tekstu, a
dzieci starają się odpowiedzieć w taki sam sposób. Zdania śpiewane przez
rodzica. mogą być bardziej rozbudowane.
Odpowiedziami
dziecka kierujemy w taki sposób, żeby zdania były krótkie i pełne treści.
O czym jest piosenka?
Co to jest śmigus-dyngus?
Jakie potrawy kładziemy na
wielkanocnym stole?
Jak wygląda pisanka?
b) Nauka
dwóch zwrotek i refrenu piosenki na zasadzie echa muzycznego.
- Powtarzanie refrenu kilka razy:
głośno, cicho, coraz głośniej, coraz ciszej, na jednym dźwięku,
zachowując
prawidłowy rytm.
4. „Zabawy z
kolorami”- zabawy badawcze.
a) Zabawa na początek.
Dzieci mówią rymowankę I. Fabiszewskiej i wykonując
odpowiednie ruchy.
Na raz nogą tupiemy – dzieci tupią,
na dwa w ręce klaszczemy – klaszczą,
na trzy się kłaniamy – kłaniają się,
na cztery ręką
machamy –
machają do mamy, brata, siostry… ręką.
b) Karta pracy cz.4 str.60.
Rodzic, lub (dziecko jeśli potrafi) czyta
tekst.
c) Rozmowa
na temat przeczytanego tekstu.
- Czym Olek
malował jajka?
-
Jakiego koloru farby miał Olek?
Wyjaśniamy,
że kolory można podzielić na dwie grupy: ciepłe i zimne. Kolory ciepłe to
takie, które kierują nasze myśli ku słońcu i ciepłu. Kolory zimne zaś
przypominają nam wodę, chłód i niebo.
- O których kolorach używanych przez
Olka możemy powiedzieć, że są ciepłe, a o których, że są
zimne?
- Co mógł zrobić Olek, aby jego jajka były
pomalowane na więcej niż cztery kolory?
d) Zabawa w mieszanie kolorów- poszukiwanie
kolorów, z których powstanie kolor zielony.
Potrzebne będą: podstawka do mieszania
barw, pędzel, farby w kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim (najlepiej, aby były to farby w
tubkach, bo łatwo je mieszać ze sobą, choć nie koniecznie).
- Dzieci mieszają ze sobą farby, do tej pory aż powstanie kolor zielony.
Mają powiedzieć z jakich
kolorów udało się go uzyskać.
e) Graficzne
przedstawienie sposobu uzyskiwania koloru zielonego.
Dziecko rysuje na kartce:, po lewej stronie, zieloną plamę, strzałkę, a
po prawej stronie strzałki
i dwie plamy w kolorach żółtym i
niebieskim.
Ma zapamiętać, że - Kolor zielony
powstaje ze zmieszania kolorów żółtego i niebieskiego.
f) „ Zabawa „ W poszukiwaniu
kolorów”
Dziecko tańczy w
rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce poszukuje przedmiotów, na których znajduje się
wymieniony przez rodzica kolor..
g)
Samodzielne doświadczenia dzieci. Mieszanie barw.
Potrzebne: kartka,, podstawka do
mieszania barw, pędzel, farby w kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim
(najlepiej, aby były to farby w tubkach, bo łatwo je mieszać ze sobą),
kartoniki z liczbami od 1 do 10 , kredki.
Dzieci samodzielnie poszukują
sposobów uzyskiwania innych kolorów. Mieszają farby na kartce.
Jeśli uda się uzyskać inny kolor,
informuje o tym rodzica. i zapisuje przepis na kartonie. Informuje,
czy jest to barwa ciepła, czy zimna. Po zakończeniu pracy liczy, ile
kolorów powstało ze
zmieszania barw podstawowych. Układa
kartonik z odpowiednią liczbą lub rysuje w prawym
dolnym rogu odpowiednią ilość kropek lub
pisze cyfry ( cyfry pisane, nie drukowane).
h)
Podsumowanie doświadczeń. Odczytanie wszystkich przepisów.
Wspólnie z rodzicem odczytuje wszystkie zapisane przepisy
5.„ Pisanka”-
malowanie farbami i wyklejanie wzorów ( włóczka, wstążka, plastelina ….) wg
pomysłu
dziecka.
6.
Spacer w okolice domu.. Zwrócenie uwagi na wystrój witryn sklepowych.
Rozpoznawanie
i nazywanie motywów
wielkanocnych
7. „ Wielkanocne
puzzle”- układanie wybranych puzzli online.
8. Karty pracy cz. 4
str. 60-62.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
||
Czy komuś udało się włączyć piosenki że strony www.mac.pl, bo. Mimo zalogowania nie mogę isch otworzyc
OdpowiedzUsuńCzy otwiera się płyta? Tylko nie ładuje piosenek?
UsuńNam się udało.
OdpowiedzUsuńNam też się udaje, tylko trzeba się trochę pobawić. Net chodzi jak chodzi. Pozdrawiamy.
Usuń